آخرین مطالب

امام جمعه موقت همدان:

خواستار مقابله به مثل با تصمیم رئیس جمهور آمریکا هستیم/ مجلس در این رابطه تصمیم لازم را بگیرد سیاسی

خواستار مقابله به مثل با تصمیم رئیس جمهور آمریکا هستیم/ مجلس در این رابطه تصمیم لازم را بگیرد

  بزرگنمایی:

به گزارش خبرگزاری پایگاه خبری همدان خبر، آیت‌الله سید مصطفی موسوی‌اصفهانی در خطبه‌های نماز عبادی - سیاسی جمعه این هفته با بیان اینکه یکی از راه‌های رسیدن به تقوای الهی، مواظبت و مراقبت در 3 ماه مهم رجب، شعبان و رمضان است، اظهار کرد: از این فرصت‌های بی‌نظیر باید رای خودسازی، تقوا، تقویت نیروی ایمانی، مبارزه با نفس و شیطان و جهاد اکبر استفاده کنیم؛ بسیار فرصت‌های مهمی است و سفارشات بزرگان دین برای تقویت تقوا، ایمان و ساخته شدن اجتماع اسلامی و سعادت دنیا و آخرت پیشنهاد شده است.


وی شب نیمه شعبان را بعد از شب قدر یکی از شب‌های پر از منزلت دانست و گفت:  شب و روز باید در خودسازی قدم برداریم؛ روزه گرفتن در رجب و شعبان در درجه اول برای خودسازی و سپس اندوختن ثواب، بسیار سفارش شده است
.

امام جمعه موقت همدان با تاکید بر اینکه هرچه از مادیات و خوردن و آشامیدن جدا شویم به محبت، عشق، علاقه و حرکت به سوی رسول خدا (ص) نزدیک می‌شویم، بیان کرد: انبیا و اوصیا از محبوب‌ترین‌های مخلوقات الهی نسبت به ما هستند؛ اگر جوانی تهذیب نفس کرد، آن وقت برای کمک به سیل زدگان حرکت می‌کند که در سایه خودسازی است.

وی با تاکید بر اینکه شخصی که خودسازی کرد در انتخابات از خدا می‌ترسد، به رقیب تهمت نمی‌زند و از بیت‌المال می‌ترسد، افزود: 10 میلیارد بیت‌المال در رویداد 2018 کجا خرج شد، چه مشکلی حل کرد و چه گزارشی دادند که مردم و خداپسندانه بود؟

موسوی‌اصفهانی تصریح کرد: اگر افراد خودساخته شدند در تبلیغات انتخاباتی به خود و اطرافیان می‌گویند، خط قرمز من خلاف شرع است؛ عکس رقیب را پاره نکنید و کنار صندوق رأی طرفداری من را نکنید.

وی با اشاره به حقوق‌های 150 میلیونی، ادامه داد: ریشه این موارد آقایانی هستند که می‌گویند حق ماست که البته این مشکل خودسازی است؛ امروز همه امت دلسوز انقلابی، بسیجی و سپاه امید به جوانان خودساخته دارند که با خودسازی می‌تواند مملکت را خوب بسازند.

امام جمعه موقت همدان در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی مسئولی به مسئولیت رسید، پست‌ها را به میزان لیاقت تقسیم کند و همه اینها زیربنایش تقواست.

وی با بیان اینکه امروز در استان‌های مختلف با توجه به شرایط پیش آمده نیاز به کمک دارند، مسلمان‌ها گرفتار هستند، یادآور شد: اگر تقوای الهی داشته باشیم، دلبستگی به مال و پول نداریم و کمک می‌کنیم و این کانال فیضی شده که قسمتی از ثروت خود را در این مسیر هزینه کنیم؛ کمک‌ها باید به اندازه‌ای باشد که مسئولان بگویند دیگر نیاز به کمک نیست.

موسوی‌اصفهانی با تأکید بر اینکه ما امت اسلامی هستیم، این امت 8 سال دفاع مقدس را پشتیبانی کرد و امروز روز امتحان دیگری است، اظهار کرد: هفته گذشته 25 میلیون و675 هزارتومان از جبهه مقاومت، هلال احمر و کمیته امداد کمک کردند.

کم کاری برخی مسئولان، دولتمردان و عدم نظارت در مجلس واقعاً کارد به استخوان مردم رسانده است

وی با بیان اینکه کم کاری برخی مسئولان، دولتمردان و عدم نظارت در مجلس واقعاً کارد به استخوان مردم رسانده است، گفت: رهبری در سخنان خود گفتند مردم حساب این کم کاری‌ها را از نظام و قرآن جدا می‌دانند؛ همت کنید و مسائل را راه بیاندازید، شوراهای مساجد برای مسائل جلسه ویژه بگذارند و ایئمه جماعات نیز همینگونه و برسید به داد سیل‌زدگان، کمک های چشمگیر بیشتری شود.

امام جمعه موقت همدان بیان کرد: حضرت علی (ع) فرمود، کلید رفع مشکلات تقواست؛ کلید رفع مشکلات ما مذاکره با کدخدا نیست، اگر دولتمردان، مجلسی‌ها، روحانیون، مبلغان، استانداران، فرمانداران و... تقوای الهی را رعایت کنند کمتر از این مشکلات خواهیم داشت.

وی با تشکر از رهبر معظم انقلاب برای انتخاب امام جمعه تازه نفس و تشکر از آیت‌الله شعبانی برای پذیرفتن این مسئولیت مهم، افزود: بار سنگینی است و انتظارات زیاد است؛ پشتیبانی از نماینده مقام معظم رهبری را در تمام مواضع داریم.

موسوی‌اصفهانی تصریح کرد: درخواست داریم آیت‌الله شعبانی مسایلی که رهبری در سخنرانی‌ها، نوشته‌ها و موضع گیری‌ها در مقاطع مختلف اتخاذ می‌کنند به صورت شفاف و مطالبه صد در صد در خطبه‌ها داشته باشند.

وی ادامه داد: مواظب باشیم در فضای مجازی، بین مردم، پیامک‌ها و تلفن‌ها نسبت به هیچ کس و به ویژه کسانی که در مسایل دینی کار می‌کنند در برخی مسائل دامن نزنیم و اگر افرادی دامن می‌زنند نهی از منکر کنیم؛ برخی به روحانیت فشار می‌آورند و فکر می‌کنند مشکلات اقتصادی به دست روحانیون است که اینگونه نیست.

ثبت‌نام حوزه‌های علمیه تا 25 فروردین‌ماه تمدید شده است

امام جمعه موقت همدان خاطرنشان کرد: ثبت‌نام حوزه‌های علمیه تا 25 فروردین‌ماه تمدید شده است و خانواده‌ها فرزندان خود را به این مسیر هدایت کنند؛ حوزه‌ها ادامه دهندگان راه انبیا هستند.
 

وی با اشاره به برگزاری تجمع روز یکشنبه در مدرسه آقای آخوند در حمایت از سپاه پاسداران، یادآور شد: یکی از مسایل امروز در دنیا این حرکت احمقانه رئیس جمهور آمریکا در معرفی سپاه پاسداران به عنوان یکی از گروه‌های تروریستی است.

موسوی‌اصفهانی با تأکید بر اینکه سپاه قبل از تشکیل به صورت کمیته‌ای در خدمت انقلاب بود و بعد از تشکیل نیز جان بر کف در خدمت انقلاب بوده است، اظهار کرد: سپاه پاسداران، سپاه اسلام است البته سایر نیروهای مسلح نیز برای ما قابل تقدیر هستند.

وی با اشاره به خدمات سپاه و بسیج در دوران دفاع مقدس، گفت: سپاه و بسیج در دوران جنگ تحمیلی یاور ارتش بوده و همه برادرانه با ایثار جان و با چنگ و دندان و تمام قطره‌های خون، میهن را از تهاجم 8 ساله نجات دادند؛ سپاه پرونده پر افتخاری دارد و لباس سپاه لباس عزتی است که شهید آیت‌الله صدوقی، شهید آیت‌الله اشرفی، شهید آیت‌الله مدنی و سایر شهدای روحانیت عمامه خود را با آرم سپاه مزین کردند.

امام جمعه موقت همدان بیان کرد: اینها سپاه را خوب شناختند، سپاه منطقه را از وجود داعش پاک کرد، ضد انقلاب داخلی و منافقین را نظام با کمک سپاه مدیریت کرد، سوریه را با کمک سپاه از چنگال داعش  نجات داد و عراق و منطقه به نور سپاه منور است و تا ظهور حضرت ولیعصر (عج) ادامه دارد.

وی با تأکید بر اینکه تحرکات آنها احمقانه بود چراکه همه به سپاه علاقه داشتند و این موضوع، سبب شد همه ابراز کنند، افزود: آمریکا بداند «و مکروا و مکرالله والله خیر الماکرین»؛ خواستار مقابله و مبارزه به مثل با این تصمیم هستیم، اگر آنها ما را تروریست می‌دانند ما هم آنها را ترورویست بدانیم و با صلاح‌دید رهبری هرچه زودتر، مجلس در این رابطه تصمیم لازم را بگیرد.

آنچه رهبری می‌گویند در مجلس سرلوحه باشد

موسوی‌اصفهانی با اشاره به شعار امسال تأکید رهبری بر «رونق تولید»، تصریح کرد: گرچه اکثر کارها به دست دولت و دولتمردان است اما مردم هم می‌توانند نقش موثری در این خصوص داشته باشند و نگذاریم این فرموده رهبر معظم انقلاب بر زمین بماند.

وی با اشاره به فرموده رهبری مبنی بر اینکه مجلس آمریکا 226 طرح و لایحه در دو سال اخیر بر علیه جمهوری اسلامی مطرح کرده است، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند گلایه دارم از مجلسی‌ها که کوتاهی کردند.

امام جمعه موقت همدان خطاب به مجلسی‌ها خاطرنشان کرد: آنچه رهبری می‌گویند در مجلس سرلوحه باشد؛ می‌گویند مجلس عاقل و بالغ است و زیر بار لوایح خارجی نمی‌روند؛ مواظب باشند و اینگونه لوایح را تصویب نکنند، در چند ماه باقی مانده نیز مردم باهوش و آگاهی رأی بدهند.

انتهای پیام/ر


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شستشوی حرم حضرت زینب( س) توسط مدافعان حرم

بیکاری در “کار “ بیداد می‌کند/مطالبه مردم همدان از نمایندگان مجلس، راستی آزمایی آمار عملکردی 2 ساله‌ مدیرکل اداره کار است!

جوابیه مدیر‌کل صمت به گزارش “ همدان خبر”

مانع سقوط صنعت، معدن و تجارت استان شوید

مهارتورم‌ و رشد تولید نیازمند اجرای کامل قوانین است/تاکنون حق یک درصدی دولت از معادن در همدان پرداخت نشده است

تنقیح قوانین اقتصادی توسط مجلس کمک بزرگی به رونق تولید می‌کند

استفاده آزمایشی از روش نوین محلول پاشی برای یخ زدایی و برفروبی

پیش بینی برداشت 130 هزار تن گندم و جو از مزارع کبودراهنگ

ارتقای تولید و اشتغال مساوی است با کاهش آسیب های اجتماعی/ شفافیت مالی لازمه کار تولیدکننده است

ضد و نقیض‌های گرانی گوشت/قیمت گوشت قرمز در همدان پایین‌تر از میانگین کشور است

ارتقای تولید و اشتغال مساوی است با کاهش آسیب های اجتماعی/ شفافیت مالی لازمه کار تولیدکننده است

ضد و نقیض‌های گرانی گوشت/قیمت گوشت قرمز در همدان پایین‌تر از میانگین کشور است

شهدا بهترین الگوی واقعی برای جوانان جامعه هستند

اجرای طرح نظارت شبانه بر بازار

شماره هفدهم ماهنامه مدافعان

هفته دفاع مقدس یادآور جاودانه‌ترین برهه از تاریخ ایران اسلامی است

ساخت و سازهای غیرمجاز از معضلات شهر همدان است/لازم به ورود جدی در زمینه کنترل هوشمند ساخت و سازهاست

زارعی سرپرست آموزش و پرورش استان همدان شد

تلاش مدیران بر انتفاع ساکنان از ایجاد منطقه 5 باشد

نشست و هم اندیشی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان و مسئولین ستادی با آموزشگاههای آزاد استان

ترددها در جاده‌های استان همدان 10 درصد افزایش داشته است

موج اول بازگشت زوار اربعین حسینی آغاز شده است

دستگیری سارق ساختمان خالی از سکنه در همدان

تعمیر و راه اندازی 95 درصد سیستم‌های روشنایی محورهای همدان همزمان با ایام اربعین

طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی در استان همدان اجرا می شود

مرکز کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی شهرستان همدان راه‌اندازی شد

جاعل ارزهای خارجی در همدان دستگیر شد

کشف 8 فقره سرقت و دستگیری 6 سارق در اسدآباد

تهیه بسته تبلیغاتی لازمه معرفی همدان به گردشگران

هدف ما این است کاری کنیم،بیماران به جز درد بیماری، درد دیگری را حس نکنند

طرح جامع ترافیک همدان، آماده تصویب در همتا و ارسال به شورای عالی ترافیک

تدبیر درستی به منظور ساماندهی ضایعاتی‌ها اندیشیده شود

سرشاخه کاری 550 هزار و 428 پیوندک باغات گردوی استان همدان

برگزاری گفتمان آموزشی جشنواره عصر جدید یاددهی_ یادگیری در همدان

دستگیری سارق فروشگاه‌های زنجیره‌ای در همدان

پتروشیمی هگمتانه حامی 5 ساله پاس همدان می‌شود

راه‌اندازی خزانه‌ واحد الکترونیکی در سال جاری پیگیری شود

مدیریت شهری، زمینه افزایش خوش‌بینی شهروندان را فراهم کند

خط کشی بالغ بر 300 کیلومتر از راه های استان همدان انجام شد

افزایش ظرفیت پذیرش دانش‌آموزان همدانی در مدارس شاهد

برای انتخابات مجلس نمی‌آیم/متعهدم وظیفه خود را در شورای شهر به سرمنزل مقصود برسانم

آسانسور جایگزین پله برقی پل‌های عابر پیاده می‌شود

دستگیری سارق ساختمان‌های نیمه کاره در همدان

ساماندهی نیروی انسانی مهمترین دغدغه مدیریت شهری است

کسب رتبه نخست همدان در شاخص ماموریت‌های علم و فناوری

تنها یک عامل دلیل سقوط تیم فوتبال شهرداری نبوده است/ ضعف‌های کادر فنی و مدیریتی این اتفاق را رقم زد

رعایت عدالت کاری در بین کارکنان شهرداری ضروری است/مشاغل سخت و عملیاتی مشخص شود

«تنهای تنها»؛ مثل یک دختر بهایی مسلمان‌شده و یک چریک فدایی بسیجی‌شده!

💢اهداف نیروگاه شهید مفتح بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب برنامه ریزی شده است

2 خبر مهم برای خریداران طرح نهضت ملی مسکن