آخرین مطالب

برگزاری اجتماع «جاماندگان اربعین حسینی» در همدان شهرستانهای همدان

برگزاری اجتماع «جاماندگان اربعین حسینی» در همدان

  بزرگنمایی:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر در استان ۱۵ پایگاه سلامت اجتماعی و در شهرستان همدان پنج پایگاه فعال است، از برگزاری «اجتماع جاماندگان اربعین حسینی» در همدان خبر داد.

به گزارش همدان خبر از همدان، حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه را یکی از ظرفیت‌های عمیق، دقیق و اثرگذار در جامعه دانست و اظهار کرد: همانطور که دشمنان در مواجهه با جبهه انقلاب از ظرفیت رسانه استفاده می‌کنند ما هم باید در مقام مقابله و مواجهه با جبهه استکبار از این امکان در پیشبرد اهداف عالی نظام بهره ببریم.

وی با بیان اینکه بیانیه دوم انقلاب عالی‌ترین و جامع‌ترین سند بالادستی در حرکت نظام است که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است گفت: بخش اول این بیانیه به سیاست جوانگرایی و بکارگیری ظرفیت نخبه انقلابی در تمام بخش‌های انقلاب اشاره دارد.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه در قسمت دوم بیانیه ناظر بر حرکت انقلاب مطالبی بیان می‌شود افزود: دو محور مهم و سیاست و راهبرد اساسی در آن مورد توجه است.

وی با بیان اینکه باید ظرفیت جوانان نخبه انقلابی را در تمام بخش‌های انقلاب جاری کنیم همانطور که مقام معظم رهبری در انتصابات خود به این مسئله توجه داشتند افزود: راهبرد دوم، نگاه امیدوارانه به آینده انقلاب و نظام است.

نظیری با تاکید به اینکه حرکت و تلاش ما باید در راستای امید و نشاط در جامعه باشد خاطرنشان کرد: جامعه ما قطعاً آینده درخشانی خواهد داشت و آینده آن ظهور منجی و تمدن نوین اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه تمام اجزای جامعه اسلامی اعم از ارکان رسمی انقلاب، سایر نهادها و عموم مردم باید در این راهبرد حرکت کنند افزود: باید به مبارزه با فضاهایی پرداخت که یأس و ناامیدی را در دل مردم ایجاد می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری مهمترین و کاربردی‌ترین حرکت رو به جلو انقلاب اسلامی را حرکت رسانه‌ای قوی در مقابل دشمن می‌دانند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران امروز در خط مقدم جهاد قرار دارند و آن مواجهه با جبهه رسانه غرب است گفت: در این راستا نگاه ما این است که رسانه‌ها در دو حوزه نگاه ممتازی دارند.

رسانه‌ها به کمک سازمان تبلیغات اسلامی بیایند

نظیری تصریح کرد: رسانه‌ها باید در فضای انقلاب نه تنها به کمک سازمان تبلیغات بلکه به کمک ظرفیت‌هایی که می‌خواهند اندیشه راهبردی انقلابی اسلامی را در فضای داخلی و بین الملل پیش ببرند، بیایند.

وی بیان کرد: رسانه‌ها پیشقراول حرکت انقلاب و بخش‌های مختلف آن هستند یعنی نقش اطلاعات و عملیات دارند که باید همواره پیشگام و جلوتر از دیگران حرکت کنند و مسئله‌ها را شناسایی و آنها را به صورت درست به بخش‌های تاثیرگذار و تصمیم‌گیر جامعه انتقال دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان عنوان کرد: رسانه‌ها وقتی نقش پیش‌قراولی را بازی کردند، در پایان عملیات‌ها و اقدام و اجرای برنامه‌ها از پشت سر حرکت و برنامه‌ها را ارزیابی و تحلیل کنند.

رسانه‌ تنها خبررسان نیست

وی با انتقاد به عملکرد برخی از رسانه‌ها افزود: رسانه تنها خبررسان نیست اما برخی از رسانه‌ها تنها تبدیل به خبررسان شده‌اند در حالی که یک رسانه فاخر انقلابی تمدن‌ساز فقط یک خبررسان نیست.

نظیری با تاکید به اینکه رسانه باید آنقدر هوشمند باشد که بتواند مسائل کانونی جامعه را در حوزه‌های مختلف شناسایی و در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی ارکان نظام دخیل شود که به نظر در این بخش دچار آسیب هستیم گفت: امروز اغلب رسانه‌ها کمتر نگاه مسئله‌شناسانه و شناسایی‌کننده در بستر فضای جامعه دارند.

وی گفت: اگر نگاه دقیق در فضای رسانه باشد باید بدانیم رسانه‌ها فرهنگ‌ساز و گفتمان‌ساز بوده و نقش موثر در اصلاح و ارتقای سبک زندگی جامعه ایفا می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان تاکید کرد: رسانه‌ها باید تلاش کنند گفتمانی در فضای جامعه ایجاد شود تا به نتایج برسد یعنی به گفتمان غالب و برتر در فضای جامعه دست یابیم.

وی به نقش سازمان تبلیغات در فضای فکری جامعه اشاره کرد و افزود: می‌پرسند ضرورت وجود تبلیغات اسلامی چیست و رهبری در حکم رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور این موضوع را بیان فرموده‌اند که امروز ضرورت وجودی این سازمان نه تنها کاهش نیافته بلکه ضریب فزاینده یافته است.

  اندیشه اسلام ناب در فضای جامعه امروز کامل حاکم نیست

نظیری بیان اینکه رهبری وظیفه‌ای را به سازمان تبلیغات محول کرده و آن تبیین اندیشه اسلام ناب در جامعه است گفت: متاسفانه اندیشه اسلام ناب در فضای جامعه امروز کامل حاکم نیست و با یک آسیب جدی مواجه هستیم.

وی بیان کرد:گاهی آنچه از اسلام در فضای جامعه معرفی می‌شود آن اندیشه اسلام ناب نیست و اگر اندیشه براساس اسلام ناب و امام(ره) بنیانگذار انقلاب باشد باید ثمرات و خروجی تربیت مردم با ایستادگی و مقاومت است.

اندیشه امام(ره) در وجود بسیاری از مسوولان کشور نیست

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه این مقاومت و ایستادگی در مقابل جبهه استکبار یکی از رموز اصلی پیش‌برندگی انقلاب است خاطرنشان کرد: متاسفانه اندیشه امام(ره) در وجود بسیاری از مسوولان کشور جای نگرفته است.

نظیری با بیان اینکه الگوی اداره کشور در نظام فکری برخی از مسوولان بر اساس اندیشه اسلام ناب نیست چون اگر بود هیچگاه اهل عقب‌نشینی در مقابله با دشمن نبودند افزود: اگر مسوولی عقب‌نشینی می‌کند و در مقابل جبهه استکبار نمی‌ایستد و تلاش نمی‌کند تا آرمان‌های انقلاب را تا رسیدن به تمدن اسلامی دنبال کند، اندیشه او بر اساس اندیشه اسلام ناب نیست.

وی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات باید اندیشه اسلام ناب را در فضای جامعه طراحی و تبیین کرده و جدی آن را دنبال کند گفت: امروز باید از ابزارهای روز و کارآمد در تبیین اندیشه اسلام استفاده کنیم و نمی‌توانیم از ابزارهای روز غافل باشیم.

نظیری با بیان اینکه مقابله و مواجهه با جبهه استکبار و کشف راه نفوذ دشمن حائز اهمیت است افزود: راه‌های نفوذ اجتماعی را باید شناسایی کرد و برنامه‌ریزی مناسب برای بستن راه‌های نفوذ و مقابله‌ با دشمن را داشت.

وی با اشاره به اینکه دشمن نفوذ می‌کند و نظام معادلاتی مسوولان را تغییر می‌دهد گفت: نفوذ دشمن به گونه‌ای است که نظام محاسباتی ما را تغییر می‌دهد و ما باید در مقابل آن بایستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه یکی از دلایل شکل نگرفتن مطالبه درست و معرفتی در جامعه این است که مطالبه‌گران فهم درستی از شاخصه‌های اسلام ناب نداشته‌اند افزود: دشوارترین اقدام این است که اندیشه ناب اسلام در فضای جامعه درست تحلیل شود.

وی با تاکید به اینکه شبکه تبلیغی سازمان باید در مقابل انحرافات و کج‌روی‌ها بایستد گفت: یکی از برنامه‌های سازمان این است که به رسانه‌ها سر بزنیم و تمام ظرفیت‌های آنها را در این زمینه بسنجیم.

رسانه‌ها سازمان تبلیغات اسلامی را نقد کنند

نظیری با اشاره به اینکه نقد دقیق سازمان تبلیغات خواسته ماست و رویکرد و ضعف‌های سازمان تبلیغات اسلامی را رسانه‌ها مورد بررسی دقیق و نقد قرار دهند افزود: نظارت عمومی نسبت به عملکرد سازمان باشد و رسانه‌ها اتاق شیشه‌ای ترسیم کنند که مردم عملکردهای سازمان‌ها را ببینند.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی حقیقت اسلام ناب را درک کند می‌داند که باید ولی زمان خود را بشناسد و با دستور و تدبیر او در جامعه حرکت کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بسیاری از مردم حتی یک بار بیانیه دوم انقلاب را نخوانده‌اند و موضوعات آن را نمی‌دانند، سازمان تبلیغات  اسلامی در معرفی آن چه اقداماتی انجام داده است؟ گفت: باید در معرفی این بیانیه ورود کنیم و تدابیری اندیشیده شود که برای عموم جامعه تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین و اساسی‌ترین زیربنای جامعه خانواده است و اگر می خواهیم فرد در جامعه موثر باشد نباید از حوزه خانواده و مدرسه خارج شد افزود: متاسفانه در این حوزه‌ها کار نشده یا کمتر کار شده است.

اجرای طرح «هم‌سرنوشتی»

نظیری با بیان اینکه دشمن روی خانواده‌های ایرانی سرمایه‌گذاری می‌کند و ما نیز باید در راستای استحکام خانواده و تبیین اندیشه‌های اسلامی تلاش کنیم افزود: در این راستا در سازمان طرح «هم‌سرنوشتی» را اجرایی کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: طرحی را در قالب مساجد در استان اجرا می‌کنیم که به دنبال این هستیم مسجد نقش محوری را در محله ایفا کند و به شناسایی و حل مسائل محله بپردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به اینکه باید هویت مساجد را حفظ کرد و طرحی را به نام «امام محله» تعریف کرده‌ایم که نقش‌های مختلفی را در مسجد برعهده خواهد گرفت افزود: در فضای روستا طرح «امام روستا» را اجرایی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اجرای طرح پایگاه‌های سلامت اجتماعی از دیگر اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی در استان است گفت: در حال حاضر در استان 15 پایگاه سلامت اجتماعی و در شهرستان همدان پنج پایگاه فعال است.

نظیری با اشاره به اینکه پایگاه‌های سلامت اجتماعی در حاشیه شهر و مناطق آسیب‌ پذیر جامعه فعالیت می‌کنند و در حوزه مسائل مختلف اقداماتی را انجام می‌دهند افزود: یکی از موضوعات مورد توجه ایجاد شغل، مبارزه با مواد مخدر و کمک به شناسایی و ترک معتادان محله و بازگرداندن آنها به آغوش خانواده با تعریف مشاغل کوچک برای رهایی یافتگان است.

وی با اشاره به اینکه باید هم‌افزایی در بین هیات‌ها را بیشتر کرد افزود: تشکیل اجتماعات عظیم باید در دستور کار باشد چراکه این امر باعث خوف دشمن خواهد شد.

نظیری از برگزاری «اجتماع جاماندگان اربعین حسینی» در  همدان خبر داد و افزود: این برنامه ساعت 9:30 صبح روز اربعین از میدان امام(ره) برگزار می‌شود که در این روز پیاده‌روی حرم تا حرم را از شاهزاده حسین(ع) تا امامزاده عبدالله(ع) در برنامه داریم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در فضای مجازی چه اقدامی انجام می‌دهد؟ افزود: سازمان در حوزه رسانه و فضای مجازی بسیار ضعیف است، اگر یک سوم توان مالی، انسانی و زمانی را در حوزه رسانه بگذاریم به اهداف نزدیک‌تر می‌شویم اما متاسفانه ساختار فعلی سازمان تبلیغات در این زمینه به درستی تعریف نشده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با تاکید به اینکه هیات‌امنای مساجد و پیرغلامان اگر توانایی انجام کار را ندارند باید آن را به جوانان و نیروهای زبده محول کنند گفت: پیرغلامان نقش بزرگی خود را ایفا کنند اما اگر توانایی و خلاقیت ندارند عرصه را به افراد کارآمد دهند.

وی تاکید کرد: اگر کار برای خداست باید بزرگان نقش بزرگی خود را ایفا و نقش اجرایی را به جوانان واگذار کنند.

نظیری با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی استان در حال پوست‌اندازی است و دو هفته اخیر تغییراتی را در حوزه معاونت‌ها انجام داده‌ایم افزود:‌ سه مدیر جدید در شهرستان‌ها منصوب کرده‌ایم که جوان و اهل کار هستند.

وی با بیان اینکه نیروها و منابع انسانی سازمان تبلیغات بسیار دلسوز و انقلابی هستند اما ساختار انسانی سازمان تبلیغات تناسبی با ماموریت محول شده ندارد افزود: 9 شهرستان استان در خط مقدم فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی است اما گاهی یک شهرستان با سه نیرو اداره می‌شود و حتی برخی شهرستان‌ها خودرو هم ندارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به اینکه برخی از شهرستان‌ها هیچ گونه تنخواه فرهنگی ندارند و اداره کل نیز با کمبود مالی مواجه است گفت: می‌توانیم شاهد تحول عظیم در حوزه فکری و فرهنگی باشیم به شرطی که از سوی دولت پشتیبانی مالی و انسانی شویم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان تاکید کرد: خواهشمندم سازمان تبلیغات را به توان و نیروهایش ببینند و از آن انتظار داشته باشند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شستشوی حرم حضرت زینب( س) توسط مدافعان حرم

بیکاری در “کار “ بیداد می‌کند/مطالبه مردم همدان از نمایندگان مجلس، راستی آزمایی آمار عملکردی 2 ساله‌ مدیرکل اداره کار است!

جوابیه مدیر‌کل صمت به گزارش “ همدان خبر”

مانع سقوط صنعت، معدن و تجارت استان شوید

مهارتورم‌ و رشد تولید نیازمند اجرای کامل قوانین است/تاکنون حق یک درصدی دولت از معادن در همدان پرداخت نشده است

تنقیح قوانین اقتصادی توسط مجلس کمک بزرگی به رونق تولید می‌کند

استفاده آزمایشی از روش نوین محلول پاشی برای یخ زدایی و برفروبی

پیش بینی برداشت 130 هزار تن گندم و جو از مزارع کبودراهنگ

ارتقای تولید و اشتغال مساوی است با کاهش آسیب های اجتماعی/ شفافیت مالی لازمه کار تولیدکننده است

ضد و نقیض‌های گرانی گوشت/قیمت گوشت قرمز در همدان پایین‌تر از میانگین کشور است

ارتقای تولید و اشتغال مساوی است با کاهش آسیب های اجتماعی/ شفافیت مالی لازمه کار تولیدکننده است

ضد و نقیض‌های گرانی گوشت/قیمت گوشت قرمز در همدان پایین‌تر از میانگین کشور است

شهدا بهترین الگوی واقعی برای جوانان جامعه هستند

اجرای طرح نظارت شبانه بر بازار

شماره هفدهم ماهنامه مدافعان

هفته دفاع مقدس یادآور جاودانه‌ترین برهه از تاریخ ایران اسلامی است

ساخت و سازهای غیرمجاز از معضلات شهر همدان است/لازم به ورود جدی در زمینه کنترل هوشمند ساخت و سازهاست

زارعی سرپرست آموزش و پرورش استان همدان شد

تلاش مدیران بر انتفاع ساکنان از ایجاد منطقه 5 باشد

نشست و هم اندیشی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان و مسئولین ستادی با آموزشگاههای آزاد استان

ترددها در جاده‌های استان همدان 10 درصد افزایش داشته است

موج اول بازگشت زوار اربعین حسینی آغاز شده است

دستگیری سارق ساختمان خالی از سکنه در همدان

تعمیر و راه اندازی 95 درصد سیستم‌های روشنایی محورهای همدان همزمان با ایام اربعین

طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی در استان همدان اجرا می شود

مرکز کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی شهرستان همدان راه‌اندازی شد

جاعل ارزهای خارجی در همدان دستگیر شد

کشف 8 فقره سرقت و دستگیری 6 سارق در اسدآباد

تهیه بسته تبلیغاتی لازمه معرفی همدان به گردشگران

هدف ما این است کاری کنیم،بیماران به جز درد بیماری، درد دیگری را حس نکنند

طرح جامع ترافیک همدان، آماده تصویب در همتا و ارسال به شورای عالی ترافیک

تدبیر درستی به منظور ساماندهی ضایعاتی‌ها اندیشیده شود

سرشاخه کاری 550 هزار و 428 پیوندک باغات گردوی استان همدان

برگزاری گفتمان آموزشی جشنواره عصر جدید یاددهی_ یادگیری در همدان

دستگیری سارق فروشگاه‌های زنجیره‌ای در همدان

پتروشیمی هگمتانه حامی 5 ساله پاس همدان می‌شود

راه‌اندازی خزانه‌ واحد الکترونیکی در سال جاری پیگیری شود

مدیریت شهری، زمینه افزایش خوش‌بینی شهروندان را فراهم کند

خط کشی بالغ بر 300 کیلومتر از راه های استان همدان انجام شد

افزایش ظرفیت پذیرش دانش‌آموزان همدانی در مدارس شاهد

برای انتخابات مجلس نمی‌آیم/متعهدم وظیفه خود را در شورای شهر به سرمنزل مقصود برسانم

آسانسور جایگزین پله برقی پل‌های عابر پیاده می‌شود

دستگیری سارق ساختمان‌های نیمه کاره در همدان

ساماندهی نیروی انسانی مهمترین دغدغه مدیریت شهری است

کسب رتبه نخست همدان در شاخص ماموریت‌های علم و فناوری

تنها یک عامل دلیل سقوط تیم فوتبال شهرداری نبوده است/ ضعف‌های کادر فنی و مدیریتی این اتفاق را رقم زد

رعایت عدالت کاری در بین کارکنان شهرداری ضروری است/مشاغل سخت و عملیاتی مشخص شود

«تنهای تنها»؛ مثل یک دختر بهایی مسلمان‌شده و یک چریک فدایی بسیجی‌شده!

💢اهداف نیروگاه شهید مفتح بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب برنامه ریزی شده است

2 خبر مهم برای خریداران طرح نهضت ملی مسکن