آخرین مطالب

آغاز به کار سامانه «همسان‌گزینی» در همدان/ انتخاب آگاهانه، ازدواج پایدار خانه وخانواده

آغاز به کار سامانه «همسان‌گزینی» در همدان/ انتخاب آگاهانه، ازدواج پایدار

  بزرگنمایی:
سامانه همسریابی با نام «همسان‌گزینی» با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی کشور ویژه دختران و پسران در شرف ازدواج در مرکز سایبان مهر همدان افتتاح شد.

خبرگزاری همدان؛ ازدواج و انتخاب همسر مناسب مهم‌ترین و بزرگ‌ترین انتخاب در زندگی هر انسانی است و به طوری که خوشبختی و بدبختی انسان در زندگی زناشویی به همین انتخاب گره می‌خورد. اگر انتخاب درست و آگاهانه باشد زمینه رشد و کمال فرد را در همه ابعاد به همراه دارد و اگر این انتخاب عجولانه و و ناآگاهانه باشد زمینه شکست روحی و روانی را ایجاد کرده و در نهایت به طلاق و آسیب‌های بعد از آن منجر می‌شود.

در دین مبین اسلام آنقدر انتخاب همسر، شریک و همدم زندگی اهمیت دارد که احادیث و روایات متعددی در این خصوص از زبان اهل بیت(ع) بیان شده که در آنها به معرفی معیارها و شاخص‌های همسر پرداخته‌اند.

از این رو تمام کارشناسانی که در حوزه خانواده و ازدواج فعالیت می‌کنند معیارهای انتخاب همسر را به دو گروه مهم معیارهای اصلی و مهم چون داشتن تقوا،‌ اخلاق،‌ اصالت و عزت خانوادگی و... و معیارهای فرعی چون تناسب جسمی، زیبایی، تحصیلی،‌ فرهنگی و... تقسیم می‌کنند که هر یک از طرفین برای داشتن زندگی آرام باید به هر کدام از این معیارها دقت کرده و با حواس جمع همسر مورد نظر خود را انتخاب کنند.

البته امروزه یکی از مواردی که از زبان دختران و پسران در سن ازدواج و بعضاً خانواده‌های آنها شنیده می‌شود عدم اعتماد و شناخت است و اذعان دارند که این روزها اعتماد کردن بسیار سخت شده و نمی‌توان به راحتی گذشته دختر شوهر داد و برای پسر زن گرفت؛ ناگفته نماند این دیدگاه به طور صد درصد درست نیست اما شاید اتفاقاتی که در جامعه دیده و شنیده می‌شود انتخاب همسر را برای این گروه سخت می‌کند و ترس را در دل خانواده‌ها می‌اندازد.

همان طور که گفته شد همیشه اینگونه نیست، در امر ازدواج باید از مشورت و مشاوره افراد آگاه و کارشناس این حوزه استفاده کرد؛ ضمن اینکه باید دختران و پسران در شرف ازدواج در کلاس‌ها و کارگاه‌های قبل از ازدواج شرکت کرده و مهارت‌های لازم را در این زمینه کسب کنند و با علم و شناخت از خود و نحوه برخورد درست با شریک زندگی زیر یک سقف بروند.

در این راستا مرکز تحکیم خانواده «سایبان مهر» واحدی را به نام همسان‌گزینی ایجاد کرده که دختران و پسران را در انتخاب درست کمک می‌کند.

نرجس اسکندریان در گفت‌وگو با فارس در این خصوص اظهار کرد: این مرکز از زمان شروع به کار خود کلاس‌ها و کارگاه‌های مختلفی را برای دختران و پسران جوان مجرد و حتی متأهل زیر نظر اساتید مجرب چون «استاد فرهنگ» برگزار کرده و در این زمینه موفق بوده است.

وی افزود: با توجه به گفته‌های دختران و پسرانی که به مرکز مراجعه می‌کردند متوجه شدیم آنها در انتخاب همسر بسیار حساس و سخت‌گیرند و همین موضوع باعث شد پیگیر راه‌اندازی واحدی برای انتخاب همسر باشیم.

مدیر مرکز «سایبان مهر» در همدان گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم واحد همسان‌گزینی زیر نظر مؤسسه تبیان کشور که دارای مجوز رسمی فعالیت در این حوزه است را برای همدان بگیریم.

وی در مورد نحوه کار این واحد توضیح داد و گفت: دختران و پسران در شرف ازدواج برای ثبت نام می‌توانند وارد سایت شده و از طریق لینک اصلی همسان‌گزینی وارد این بخش شوند که رمز عبور مخصوص خود را دارد و هیچ‌کس جز خود آنها و مشاوران واحد همسان‌گزینی به این صفحه دسترسی ندارد.

اسکندریان ادامه داد: عده‌ای شاید تصور کنند که این شیوه بابی برای ازدواج اینترنتی است که این تفکر اشتباه است ما درصدد هستیم که جوانان شهر در انتخاب همسر به صورت آگاهانه و زیر نظر خانواده خود قدم بردارند و بتوانند زندگی آرامی را شروع کنند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی فرد در این سایت ثبت‌نام کرده و صفحات اطلاعات شخصی خود را پر کرد ما فرد را به مرکز دعوت می‌کنیم و توسط یکی از مشاوران یک بار دیگر اطلاعات ثبت شده مورد بررسی قرار می‌گیرد و نزدیک‌ترین فرد با توجه اطلاعات درج شده معرفی می‌شود.

مدیر مرکز «سایبان مهر» در همدان افزود: در مرحله بعدی با خانواده‌ دو طرف تماس برقرار می‌شود و قرار خواستگاری در مرکز گذاشته می‌شود تا دو طرف و خانواده‌هایشان از نزدیک همدیگر را ببینند که اگر توافق اولیه حاصل شد مراحل بعدی خواستگاری و شناخت به داخل خانه منتقل می‌شود.

وی گفت: اگر این مراحل موفقیت‌آمیز پیش رفت وارد چرخه بعدی که همان کلاس‌های آموزشی و مهارتی قبل از عقد است، می‌شوند تا هم خود را محک زده که چقدر برای ازدواج آمادگی دارند و هم نحوه برخورد و تعامل را با همسر یاد بگیرند.

اسکندریان اضافه کرد: یکی از شروط واحد همسان‌گزینی که باید دختر و پسر به آن تعهد دهند شرکت در همین کلاس‌هاست و این موضوع الزامی است؛ ضمن اینکه باید متعهد به برگزاری ازدواج آسان شوند.

وی با بیان اینکه مرکز «سایبان مهر» تسهیلاتی را برای عقد زوجین در نظر گرفته است، اضافه کرد:  بعد از عقد این روند شرکت در کلاس‌ها و مهارت‌ها نیز ادامه دارد.

مدیر مرکز «سایبان مهر» در همدان با اشاره به بالا رفتن هزینه‌های ازدواج و تهیه جهیزیه که یک دغدغه بزرگ برای خانواده‌هاست گفت: این مرکز در حد بضاعت خود کمک‌هزینه‌ای را برای تهیه جهیزیه و خرید کالاهای اساسی در نظر گرفته که به زوجین داده می‌شود.

وی به تشریح ارائه خدمات دیگر چون خدمات دندانپزشکی و برگزاری اردوهای تفریحی داخل و خارج استانی برای زوجین پرداخت و تصریح کرد: یک سفر چند روزه را برای «ماه عسل زوجین» در برنامه داریم که یک سفر زیارتی، تفریحی و آموزشی زیر نظر اساتید مجرب است.

اسکندریان خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت‌هایی که در حوزه ازدواج و تشویق برای ازدواج آسان در سطح شهر داشتیم در شهریورماه به عنوان یکی از مراکز فعال در حوزه خانواده و ازدواج از سوی دفتر مقام معظم رهبری انتخاب شدیم.

وی گفت: یک دیدار با مقام معظم رهبری داشتیم که در این دیدار خصوصی چرخه و برنامه مرکز از طرف بنده برای ایشان توضیح داده شد و حضرت آقا بسیار از این طرح احساس رضایت کردند و رضایت ایشان خود عامل و مشوقی است برای ادامه راه مرکز.

اسکندریان گفت: امیدواریم با تلاش و پشتکار همکارانم در این مرکز و افرادی که در واحدها و بخش‌های مختلف با مرکز همکاری می‌کنند بتوانیم شاهد افزایش ازدواج‌های موفق براساس الگوهای اسلامی و کاهش آمار طلاق و آسیب‌های ناشی از آن در جامعه شویم.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شستشوی حرم حضرت زینب( س) توسط مدافعان حرم

بیکاری در “کار “ بیداد می‌کند/مطالبه مردم همدان از نمایندگان مجلس، راستی آزمایی آمار عملکردی 2 ساله‌ مدیرکل اداره کار است!

جوابیه مدیر‌کل صمت به گزارش “ همدان خبر”

مانع سقوط صنعت، معدن و تجارت استان شوید

مهارتورم‌ و رشد تولید نیازمند اجرای کامل قوانین است/تاکنون حق یک درصدی دولت از معادن در همدان پرداخت نشده است

تنقیح قوانین اقتصادی توسط مجلس کمک بزرگی به رونق تولید می‌کند

استفاده آزمایشی از روش نوین محلول پاشی برای یخ زدایی و برفروبی

پیش بینی برداشت 130 هزار تن گندم و جو از مزارع کبودراهنگ

ارتقای تولید و اشتغال مساوی است با کاهش آسیب های اجتماعی/ شفافیت مالی لازمه کار تولیدکننده است

ضد و نقیض‌های گرانی گوشت/قیمت گوشت قرمز در همدان پایین‌تر از میانگین کشور است

ارتقای تولید و اشتغال مساوی است با کاهش آسیب های اجتماعی/ شفافیت مالی لازمه کار تولیدکننده است

ضد و نقیض‌های گرانی گوشت/قیمت گوشت قرمز در همدان پایین‌تر از میانگین کشور است

شهدا بهترین الگوی واقعی برای جوانان جامعه هستند

اجرای طرح نظارت شبانه بر بازار

شماره هفدهم ماهنامه مدافعان

هفته دفاع مقدس یادآور جاودانه‌ترین برهه از تاریخ ایران اسلامی است

ساخت و سازهای غیرمجاز از معضلات شهر همدان است/لازم به ورود جدی در زمینه کنترل هوشمند ساخت و سازهاست

زارعی سرپرست آموزش و پرورش استان همدان شد

تلاش مدیران بر انتفاع ساکنان از ایجاد منطقه 5 باشد

نشست و هم اندیشی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان و مسئولین ستادی با آموزشگاههای آزاد استان

ترددها در جاده‌های استان همدان 10 درصد افزایش داشته است

موج اول بازگشت زوار اربعین حسینی آغاز شده است

دستگیری سارق ساختمان خالی از سکنه در همدان

تعمیر و راه اندازی 95 درصد سیستم‌های روشنایی محورهای همدان همزمان با ایام اربعین

طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی در استان همدان اجرا می شود

مرکز کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی شهرستان همدان راه‌اندازی شد

جاعل ارزهای خارجی در همدان دستگیر شد

کشف 8 فقره سرقت و دستگیری 6 سارق در اسدآباد

تهیه بسته تبلیغاتی لازمه معرفی همدان به گردشگران

هدف ما این است کاری کنیم،بیماران به جز درد بیماری، درد دیگری را حس نکنند

طرح جامع ترافیک همدان، آماده تصویب در همتا و ارسال به شورای عالی ترافیک

تدبیر درستی به منظور ساماندهی ضایعاتی‌ها اندیشیده شود

سرشاخه کاری 550 هزار و 428 پیوندک باغات گردوی استان همدان

برگزاری گفتمان آموزشی جشنواره عصر جدید یاددهی_ یادگیری در همدان

دستگیری سارق فروشگاه‌های زنجیره‌ای در همدان

پتروشیمی هگمتانه حامی 5 ساله پاس همدان می‌شود

راه‌اندازی خزانه‌ واحد الکترونیکی در سال جاری پیگیری شود

مدیریت شهری، زمینه افزایش خوش‌بینی شهروندان را فراهم کند

خط کشی بالغ بر 300 کیلومتر از راه های استان همدان انجام شد

افزایش ظرفیت پذیرش دانش‌آموزان همدانی در مدارس شاهد

برای انتخابات مجلس نمی‌آیم/متعهدم وظیفه خود را در شورای شهر به سرمنزل مقصود برسانم

آسانسور جایگزین پله برقی پل‌های عابر پیاده می‌شود

دستگیری سارق ساختمان‌های نیمه کاره در همدان

ساماندهی نیروی انسانی مهمترین دغدغه مدیریت شهری است

کسب رتبه نخست همدان در شاخص ماموریت‌های علم و فناوری

تنها یک عامل دلیل سقوط تیم فوتبال شهرداری نبوده است/ ضعف‌های کادر فنی و مدیریتی این اتفاق را رقم زد

رعایت عدالت کاری در بین کارکنان شهرداری ضروری است/مشاغل سخت و عملیاتی مشخص شود

«تنهای تنها»؛ مثل یک دختر بهایی مسلمان‌شده و یک چریک فدایی بسیجی‌شده!

💢اهداف نیروگاه شهید مفتح بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب برنامه ریزی شده است

2 خبر مهم برای خریداران طرح نهضت ملی مسکن