آخرین مطالب

به دنبال سخنان رئیس دانشگاه بقیه‌الله (عج)؛

صحبت‌های حجت‌السلام فلاحی در ارائه داروی کرونا تأیید شد خانه وخانواده

صحبت‌های حجت‌السلام فلاحی در ارائه داروی کرونا تأیید شد

  بزرگنمایی:
​به دنبال سخنرانی حجت‌الاسلام فلاحی نماینده مردم همدان و فامنین در صحن علنی مجلس و خبر از ارائه داروی کرونا به دانشگاه بقیه‌الله (عج) با سخنان رئیس دانشگاه، این مهم تأیید شد.

به گزارش همدان خبر چندی است بحث ارائه داروی کرونا به بیمارستان بقیه‌الله (عج) و عدم توجه و بررسی این موضوع مطرح و در محافل مختلف صحبت از این موضوع است و این عدم توجه‌ها سبب شد تا حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی روز گذشته این موضوع را در صحن علنی مجلس مطرح کند که پس از آن واکنش‌هایی را از سوی مسئولان مربوطه شاهد بودیم.

اما همدان خبر در این خصوص با حجت‌الاسلام فلاحی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت‌و‌گویی ترتیب داد که در ادامه می‌خوانید:

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما با اشاره به موضوع مطرح‌ شده درخصوص کشف داروی کرونا توسط یک پژوهشگر همدانی، اظهار کرد: این موضوع از ابتدای شیوع کرونا و اسفندماه در همدان اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه این پژوهشگر سال‌ها در عرصه‌های آزمایشگاهی مشغول بوده و در گذشته نیز موفقیت‌هایی داشته است، گفت: ساخت داروی تب برفکی و کشف آسفالت رنگی از جمله توفیقات این پژوهشگر است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه این پژوهشگر موفق مورد تأیید نخبگان علمی استان بوده و هست، بیان کرد: با شیوع کرونا پژوهشگر موفق استان اسپری‌ برای درمان این ویروس پیشنهاد داد و حتی توسط ده‌ها نفر نیز مورد استفاده قرار گرفت.

وی به استفاده اسپری توسط شخصیت‌های شاخص و مطرح در استان و حتی کشور و نتیجه بخشی آن اشاره کرد و افزود: دکتر زاکانی از استان قم چند هزار عدد از این اسپری را در زمان اوج شیوع کرونا در قم از این پژوهشگر دریافت و تست کرد که نتیجه رضایت‌بخشی داشت.

فلاحی با تأکید بر اینکه همان ابتدا این اسپری به منظور انجام آزمایش‌های لازم به دانشگاه بقیه‌الله (عج) ارائه شد، تصریح کرد: مجوز اخلاق این پژوهش نیز صادر شد، اما متأسفانه در ادامه کار برای تست انسانی تعلل شده است.

وی با بیان اینکه در شیوع کرونا به مقطعی رسیدیم که هر 6 دقیقه یک هموطن جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست می‌دهد، ادامه داد: اما با این ‌وجود بازهم به کشف این اسپری بی‌توجهی شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سه هفته پیش به ‌منظور پیگیری، این اسپری را به معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت ارائه و خواستار بررسی صادق بودن این ادعا از سوی وزارتخانه شدم که البته این موضوع صادق است.

وی با بیان اینکه در صورت محرز شدن تأثیر اسپری مذکور از مرگ‌ومیر این تعداد از هموطنان جلوگیری خواهد شد، گفت: با بررسی هرچه سریع‌تر این موضوع و درصورت تأیید اثرگذاری این دارو، موفقیتی برای نظام اسلامی و به‌ویژه استان همدان خواهد بود و نجات بشریت را در پی خواهد داشت.

فلاحی با تأکید بر اینکه متأسفانه تاکنون به این موضوع اعتنایی نشده است، اظهار کرد: برخی افراد با اصرار و با واسطه این اسپری را دریافت و استفاده کردند و حتی یک نفر از استفاده‌کنندگان گزارشی از پیشامد مشکل در این خصوص نداشته‌ بلکه اعلام اثربخشی کردند.

وی با بیان اینکه با وجود تلاش‌ها متأسفانه به این مهم بی‌توجهی شده و روزانه تعداد بالایی از هموطنان به‌واسطه ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند، یادآور شد: این تعداد بالای مرگ‌ومیر باعث نگرانی مقام معظم رهبری شده و مجبور شدم این موضوع را رسانه‌ای کنم تا شاید فریادرسی پیدا شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر افرادی هستند که در این مسیر موانعی ایجاد می‌کنند باید مورد بررسی و اقدام جدی در این خصوص صورت گیرد و جان انسان‌ها را نجات دهند.

وی به طرح این موضوع در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: وقتی فریاد به‌جایی نرسد، باید جایی فریاد بزنیم که به گوش مردم برسد و شاید از این‌ همه تلفات در کشور جلوگیری شود.

اما پس از اظهارات روز گذشته حجت‌الاسلام فلاحی کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت  در پاسخ به ادعای ساخت داروی قطعی درمان کرونا در برخی استان‌ها که از سوی یکی از نمایندگان در صحن علنی مجلس مطرح شد، گفت: مسیر تایید سلامت، ایمنی و اثربخشی یک دارو و یا یک روش درمانی در کشور مطابق مقررات مشخص است و وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو بعنوان متولی سلامت، هیچ مسیر میانه و سفارشی برای تائید اثربخشی یک داروی ادعایی یا روش درمانی نمی‌شناسد.

وی ادامه داد: متاسفانه در ماه‌های اخیر با توجه به نگرانی مردم از همه گیری کرونا و جدید بودن این بیماری و ویروس نوپدید، ادعاهای بسیاری مبنی بر دستیابی به درمان این بیماری مطرح شده که اغلب این موارد فاقد مستندات علمی است؛ یا مسیر کارآزمایی های بالینی و روشمند را طی نکرده و یا بعضا درصدد هستند با دور زدن این مسیر خود را از معرض قضاوت علمی و فنی دور کنند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: به عنوان متولی سلامت این قول را به مردم عزیزمان می‌دهیم که جز مسیر ارزیابی های علمی برای ارزیابی روش های تشخیصی و درمانی هیچ مسیر دیگری را به رسمیت نشناسیم.

در ادامه این اظهار نظرها حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) درخصوص ادعای ساخت داروی درمان قطعی کرونا توسط یکی از نمایندگان مجلس گفت: یکی از محققان همدانی دارویی را در زمینه درمان کرونا به دانشگاه ارائه داده است که در مرحله دریافت کد اخلاق است و هنوز مطالعات بالینی خود را آغاز نکرده است.

وی افزود: توجه داشته باشیم که این دارو برای استفاده انسانی خواهد بود، لذا ادعای اینکه داروی درمان قطعی کرونا ساخته شده است از لحاظ علمی صحیح نیست و نباید هر دارویی بدون گذراندن مراحل علمی و بالینی برای مصرف انسانی مورد استفاده قرار گیرد.

ابوالقاسمی با تاکید بر اینکه تا کنون ده‌ها مورد از این ادعاها توسط برخی افراد مطرح شده است گفت: این افراد با برخی جوسازی‌ها دانشگاه را از مسیر علمی خود خارج می‌کنند درحالی که هیچ یک از این داروها تاثیر مثبتی نداشته است و داروی قطعی درمان کرونا تاکنون ساخته نشده است.

وی تاکید کرد: دانشگاه بقیه‌الله (عج) یک دانشگاه است و کار آن طی کردن مسیرهای علمی بوده و هر دارویی در این دانشگاه برای توزیع و مصارف انسانی باید مسیر کارآزمایی بالینی و آزمایشات لازم و دریافت کد اخلاق را طی کند.

اما با تأیید ارائه این دارو به دانشگاه بقیه‌الله (عج) از سوی رئیس این دانشگاه این سؤال مطرح می‌شود که مگر هشت ماه زمان کمی است که هنوز این دانشگاه در بحث کارآزمایی بالینی این دارو ورود نکرده و هر روز شاهد آمار بالای مرگ و میر هموطنان بر اثر ابتلا به کرونا هستیم.

در صورتی که نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس این موضوع را در صحن علنی مطرح نمی‌کرد آیا همچنان این مهم بازگو نمی‌شد؟

حال که این مطلب مورد تأیید مسئولان قرار گرفته مردم منتظر اعلام هر چه سریع‌تر نتیجه آزمایش‌های بالینی این دارو هستند و دانشگاه بقیه‌الله (عج) و وزارت بهداشت باید در این خصوص به طور جدی‌تری ورود کند.

 


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

بیکاری در “کار “ بیداد می‌کند/مطالبه مردم همدان از نمایندگان مجلس، راستی آزمایی آمار عملکردی 2 ساله‌ مدیرکل اداره کار است!

جوابیه مدیر‌کل صمت به گزارش “ همدان خبر”

مانع سقوط صنعت، معدن و تجارت استان شوید

مهارتورم‌ و رشد تولید نیازمند اجرای کامل قوانین است/تاکنون حق یک درصدی دولت از معادن در همدان پرداخت نشده است

تنقیح قوانین اقتصادی توسط مجلس کمک بزرگی به رونق تولید می‌کند

استفاده آزمایشی از روش نوین محلول پاشی برای یخ زدایی و برفروبی

پیش بینی برداشت 130 هزار تن گندم و جو از مزارع کبودراهنگ

ارتقای تولید و اشتغال مساوی است با کاهش آسیب های اجتماعی/ شفافیت مالی لازمه کار تولیدکننده است

ضد و نقیض‌های گرانی گوشت/قیمت گوشت قرمز در همدان پایین‌تر از میانگین کشور است

ارتقای تولید و اشتغال مساوی است با کاهش آسیب های اجتماعی/ شفافیت مالی لازمه کار تولیدکننده است

ضد و نقیض‌های گرانی گوشت/قیمت گوشت قرمز در همدان پایین‌تر از میانگین کشور است

شهدا بهترین الگوی واقعی برای جوانان جامعه هستند

اجرای طرح نظارت شبانه بر بازار

شماره هفدهم ماهنامه مدافعان

هفته دفاع مقدس یادآور جاودانه‌ترین برهه از تاریخ ایران اسلامی است

ساخت و سازهای غیرمجاز از معضلات شهر همدان است/لازم به ورود جدی در زمینه کنترل هوشمند ساخت و سازهاست

زارعی سرپرست آموزش و پرورش استان همدان شد

تلاش مدیران بر انتفاع ساکنان از ایجاد منطقه 5 باشد

نشست و هم اندیشی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان و مسئولین ستادی با آموزشگاههای آزاد استان

ترددها در جاده‌های استان همدان 10 درصد افزایش داشته است

موج اول بازگشت زوار اربعین حسینی آغاز شده است

دستگیری سارق ساختمان خالی از سکنه در همدان

تعمیر و راه اندازی 95 درصد سیستم‌های روشنایی محورهای همدان همزمان با ایام اربعین

طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی در استان همدان اجرا می شود

مرکز کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی شهرستان همدان راه‌اندازی شد

جاعل ارزهای خارجی در همدان دستگیر شد

کشف 8 فقره سرقت و دستگیری 6 سارق در اسدآباد

تهیه بسته تبلیغاتی لازمه معرفی همدان به گردشگران

هدف ما این است کاری کنیم،بیماران به جز درد بیماری، درد دیگری را حس نکنند

طرح جامع ترافیک همدان، آماده تصویب در همتا و ارسال به شورای عالی ترافیک

تدبیر درستی به منظور ساماندهی ضایعاتی‌ها اندیشیده شود

سرشاخه کاری 550 هزار و 428 پیوندک باغات گردوی استان همدان

برگزاری گفتمان آموزشی جشنواره عصر جدید یاددهی_ یادگیری در همدان

دستگیری سارق فروشگاه‌های زنجیره‌ای در همدان

پتروشیمی هگمتانه حامی 5 ساله پاس همدان می‌شود

راه‌اندازی خزانه‌ واحد الکترونیکی در سال جاری پیگیری شود

مدیریت شهری، زمینه افزایش خوش‌بینی شهروندان را فراهم کند

خط کشی بالغ بر 300 کیلومتر از راه های استان همدان انجام شد

افزایش ظرفیت پذیرش دانش‌آموزان همدانی در مدارس شاهد

برای انتخابات مجلس نمی‌آیم/متعهدم وظیفه خود را در شورای شهر به سرمنزل مقصود برسانم

آسانسور جایگزین پله برقی پل‌های عابر پیاده می‌شود

دستگیری سارق ساختمان‌های نیمه کاره در همدان

ساماندهی نیروی انسانی مهمترین دغدغه مدیریت شهری است

کسب رتبه نخست همدان در شاخص ماموریت‌های علم و فناوری

تنها یک عامل دلیل سقوط تیم فوتبال شهرداری نبوده است/ ضعف‌های کادر فنی و مدیریتی این اتفاق را رقم زد

رعایت عدالت کاری در بین کارکنان شهرداری ضروری است/مشاغل سخت و عملیاتی مشخص شود

«تنهای تنها»؛ مثل یک دختر بهایی مسلمان‌شده و یک چریک فدایی بسیجی‌شده!

💢اهداف نیروگاه شهید مفتح بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب برنامه ریزی شده است

2 خبر مهم برای خریداران طرح نهضت ملی مسکن

امکان ارجاع بیماران از پزشک عمومی به متخصص در نسخ الکترونیک فراهم شد.