آخرین مطالب

دادستان همدان در کمیسیون گردشگری شورای شهر:

حریم رودخانه‌ها جزو انفال و اموال عمومی است شهر وشورا

حریم رودخانه‌ها جزو انفال  و اموال عمومی است

  بزرگنمایی:
دادستان همدان گفت: برابر قانون اساسی بستر و حریم رودخانه‌ها جزو اموال و انفال عمومی محسوب می‌شود و کسی حق تصرف آنها را ندارد.

 

به گزارش همدان خبر، حسن خانجانی در جلسه  فوق‌العاده کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با محوریت ساماندهی مسیر رودخانه گنج‌نامه برای ایجاد تفرجگاه گردشگری اظهار کرد: طبق قانون اساسی بستر و حریم رودخانه‌ها، کانال‌ها، مسیل‌ها، قنات‌ها و آبراهه‌ها همانند کوه‌ها و جنگل‌ها جزو انفال و اموال عمومی محسوب می‌شوند و کسی حق هیچ گونه تصرفی بر این اموال را ندارد و چنانچه تصرفی صورت پذیرد باطل است.

وی با بیان اینکه عمومی بودن حریم رودخانه‌ها، یک دیدگاه علمی است، گفت: این اموال ارتباط شخصی نداشته و باید از تمام اموال عمومی حفاظت و پاسداری شود.

دادستان همدان با تأکید بر اینکه وزارت نیرو متولی نگهداری از رودخانه‌هاست، بیان کرد: وزارت نیرو باید حریم و بستر رودخانه‌ها را مشخص کند؛ همدان دارای رودخانه‌های قدیمی بسیاری است و این رودخانه‌ها باید در طرح مطالعاتی مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: لازم است بستر و حریم رودخانه‌ها هرچه سریعتر شناسایی و مشخص شود تا نسبت به رفع تصرف و آزادسازی آنها اقدام کنیم.

خانجانی تصریح کرد: دادستانی همدان یک سال است که آزادسازی حریم رودخانه‌ها از جمله رودخانه مسیر گنج‌نامه همدان را از شرکت آب منطقه‌ای مطالبه کرده است.

وی دستور آزادسازی و نظارت بر رودخانه‌ها را برعهده دادستان دانست و ادامه داد: بر این اساس هیچ مشکلی از لحاظ ورود به بحث آزادسازی حریم رودخانه نداریم و بر این اساس طی یک سال گذشته از شرکت آب منطقه‌ای این موضوع را مطالبه کردهایم که متاسفانه تاکنون این شرکت در خصوص تصرف حریم رودخانه‌ها پاسخی نداده است.

دادستان همدان خاطرنشان کرد: لازم است هرچه سریع‌تر شرکت آب منطقه‌ای همدان حریم و بستر رودخانه‌ها را از جمله حریم رودخانه مسیر گنج‌نامه را مشخص کرده و اعلام کند؛ این آمادگی را داریم که که با همت و همکاری هم حرکت جدیدی را شروع کنیم.

وی به تصرف 97 درصدی مسیر رودخانه گنج‌نامه همدان توسط مالکان باغات مسیر اشاره کرد و یادآور شد: حریم و بستر رودخانه حقوق عامه مردم است که متاسفانه تصرف این حریم تضییع حقوق شهروندی است و متولیان امر باید با جدیت وارد شده و در راستای آزادسازی حریم رودخانه اقدام کنند.

خانجانی با بیان اینکه شهرداری همدان در بازگشایی کوچه باغ‌های شهر خوب عمل کرده است، اظهار کرد: ضروری است در آزادسازی بستر و حریم رودخانه‌ها از یک سو نگری بپرهیزیم چراکه لازم است در طرح مطالعاتی  برای آزادسازی حریم رودخانه ها و بازگشایی کوچه باغ‌ها موضوع ایجاد امنیت برای باغداران نیز دیده شود.

 قراباغی: ضرورت ایجاد تفرجگاه گردشگری در مسیر رودخانه گنج‌نامه

رئیس کمیسیون اقتصاد سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان نیز در این جلسه ضمن تشکر از اقدام دادستان استان مبنی بر ورود قوه قضاییه بر آزادسازی حریم رودخانه‌ها، گفت: همدان دارای طبیعتی بکر و زیباست که از گذشته زبانزد در سطح کشور بوده است که از جمله آن می‌توان کوهستان الوند را نام برد که هویت طبیعی و گردشگری این کهن شهر محسوب می شود.

حسین قراباغی با بیان اینکه نباید از داشته‌ها و ظرفیت های گردشگری استان و شهر همدان غافل شویم‌، تصریح کرد: سیاست‌های کلان کشور همچنین تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ باغات و منابع طبیعی و استفاده از این منابع گوهر بار است و ما نیز باید در راستای حفظ این منابع ارزشمند گام‌های موثری را برداریم.

وی ورود قوه قضاییه در مباحث مربوط به محیط زیست و منابع طبیعی را ارزشمند برشمرد و افزود: مسیر رودخانه گنج‌نامه همدان یکی از مناطق بکر برای حوزه گردشگری است که ساماندهی آن باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصاد سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه متاسفانه بخش بیشتری از مسیر رودخانه گنجنامه را مالکان باغ‎‌ها تصرف کرده‌اند، بیان کرد: آزادسازی بستر و حریم این رودخانه امری ضروری است که امروز نیز این دغدغه شهروندان و فعالان گردشگری و محیط زیست به مطالبه عمومی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: مسیر این رودخانه از عباس آباد تا گنج نامه می‌تواند ظرفیت خوبی برای ایجاد تفرجگاه گردشگری باشد و به نحو احسن مورد استفاده عموم قرار گیرد.

قراباغی خاطرنشان کرد: در راستای احیا و مرمت این منطقه دستگاه‌های متولی باید با هماهنگی و همکاری هم وارد شوند چرا که آزادسازی این مسیر مطالبه همگان است.

عسگریان: رودخانه گنج‌نامه ظرفیت بالقوه توسعه گردشگری همدان است

رئیس شورای شهر همدان نیز پیگیری آزادسازی مسیر رودخانه گنج‌نامه همدان را ارزشمند دانست و یادآور شد: مسیر این رودخانه به سمت داخل شهر هدایت شده و جاری است که باید در راستای ساماندهی و ایجاد تفرجگاه گردشگری در این مسیر  بتوانیم متناسب با شان و منزلت کهن شهر همدان اقدام کنیم.

سید مسعود عسگریان با بیان اینکه لازم است مدیران و متولیان امر حوزه گردشگری همچون گذشته همکاری بهتر و بیشتری با مجموعه مدیریت شهری و مشاوره برای طرح ساماندهی مسیر گنج‌نامه داشته باشند، اظهار کرد: در این صورت است که می‌توانیم با دستور قضایی دادستان ظرفیت بالقوه رودخانه را به بالفعل تبدیل کرده و زمینه حضور گردشگران در شرایط پس از کرونا را فراهم کنیم.

وی با تأکید بر اینکه حریم و بستر رودخانه متعلق به عموم و عامه مردم است، گفت: متاسفانه مسیر رودخانه گنج‌نامه توسط افراد خاصی تصرف شده و استفاده می‌شود.

رئیس شورای شهر همدان رودخانه گنج‌نامه را ظرفیت بالقوه توسعه گردشگری کهن شهر همدان دانست و بیان کرد: آزادسازی و ساماندهی مسیر این رودخانه مطالبه عمومی است و ما باید به عنوان مسئولین به این مطالبه پاسخگو باشیم.

صوفی: شهرداری آماده ساماندهی رودخانه‌های سطح شهر است

 شهردار همدان نیز با اشاره به برنامه‌های شهرداری برای جداره‌سازی رودخانه‌ها،  یادآور شد: در حال حاضر مطالعات سه رودخانه شهر همدان انجام شده است.

عباس صوفی با بیان اینکه رودخانه‌ها سرمایه‌های شهر و مردم هستند، تصریح کرد: مسیر رودخانه گنج‌نامه ظرفیت بسیار خوبی در ایجاد تفرجگاه برای شهروندان و مسافرین است که می‌تواند در رونق حوزه گردشگری بسیار تاثیرگذار باشد.

شهردار همدان با تاکید بر اینکه نباید در ساماندهی رودخانه‌ها فرصت را از دست بدهیم، افزود: مدیریت شهری آمادگی همکاری با ارگان‌های مربوط به این موضوع را دارد و از زمان تحویل رودخانه‌ها آماده اجرای طرح‌های ساماندهی است.

انتهای پیام/


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شستشوی حرم حضرت زینب( س) توسط مدافعان حرم

بیکاری در “کار “ بیداد می‌کند/مطالبه مردم همدان از نمایندگان مجلس، راستی آزمایی آمار عملکردی 2 ساله‌ مدیرکل اداره کار است!

جوابیه مدیر‌کل صمت به گزارش “ همدان خبر”

مانع سقوط صنعت، معدن و تجارت استان شوید

مهارتورم‌ و رشد تولید نیازمند اجرای کامل قوانین است/تاکنون حق یک درصدی دولت از معادن در همدان پرداخت نشده است

تنقیح قوانین اقتصادی توسط مجلس کمک بزرگی به رونق تولید می‌کند

استفاده آزمایشی از روش نوین محلول پاشی برای یخ زدایی و برفروبی

پیش بینی برداشت 130 هزار تن گندم و جو از مزارع کبودراهنگ

ارتقای تولید و اشتغال مساوی است با کاهش آسیب های اجتماعی/ شفافیت مالی لازمه کار تولیدکننده است

ضد و نقیض‌های گرانی گوشت/قیمت گوشت قرمز در همدان پایین‌تر از میانگین کشور است

ارتقای تولید و اشتغال مساوی است با کاهش آسیب های اجتماعی/ شفافیت مالی لازمه کار تولیدکننده است

ضد و نقیض‌های گرانی گوشت/قیمت گوشت قرمز در همدان پایین‌تر از میانگین کشور است

شهدا بهترین الگوی واقعی برای جوانان جامعه هستند

اجرای طرح نظارت شبانه بر بازار

شماره هفدهم ماهنامه مدافعان

هفته دفاع مقدس یادآور جاودانه‌ترین برهه از تاریخ ایران اسلامی است

ساخت و سازهای غیرمجاز از معضلات شهر همدان است/لازم به ورود جدی در زمینه کنترل هوشمند ساخت و سازهاست

زارعی سرپرست آموزش و پرورش استان همدان شد

تلاش مدیران بر انتفاع ساکنان از ایجاد منطقه 5 باشد

نشست و هم اندیشی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان و مسئولین ستادی با آموزشگاههای آزاد استان

ترددها در جاده‌های استان همدان 10 درصد افزایش داشته است

موج اول بازگشت زوار اربعین حسینی آغاز شده است

دستگیری سارق ساختمان خالی از سکنه در همدان

تعمیر و راه اندازی 95 درصد سیستم‌های روشنایی محورهای همدان همزمان با ایام اربعین

طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی در استان همدان اجرا می شود

مرکز کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی شهرستان همدان راه‌اندازی شد

جاعل ارزهای خارجی در همدان دستگیر شد

کشف 8 فقره سرقت و دستگیری 6 سارق در اسدآباد

تهیه بسته تبلیغاتی لازمه معرفی همدان به گردشگران

هدف ما این است کاری کنیم،بیماران به جز درد بیماری، درد دیگری را حس نکنند

طرح جامع ترافیک همدان، آماده تصویب در همتا و ارسال به شورای عالی ترافیک

تدبیر درستی به منظور ساماندهی ضایعاتی‌ها اندیشیده شود

سرشاخه کاری 550 هزار و 428 پیوندک باغات گردوی استان همدان

برگزاری گفتمان آموزشی جشنواره عصر جدید یاددهی_ یادگیری در همدان

دستگیری سارق فروشگاه‌های زنجیره‌ای در همدان

پتروشیمی هگمتانه حامی 5 ساله پاس همدان می‌شود

راه‌اندازی خزانه‌ واحد الکترونیکی در سال جاری پیگیری شود

مدیریت شهری، زمینه افزایش خوش‌بینی شهروندان را فراهم کند

خط کشی بالغ بر 300 کیلومتر از راه های استان همدان انجام شد

افزایش ظرفیت پذیرش دانش‌آموزان همدانی در مدارس شاهد

برای انتخابات مجلس نمی‌آیم/متعهدم وظیفه خود را در شورای شهر به سرمنزل مقصود برسانم

آسانسور جایگزین پله برقی پل‌های عابر پیاده می‌شود

دستگیری سارق ساختمان‌های نیمه کاره در همدان

ساماندهی نیروی انسانی مهمترین دغدغه مدیریت شهری است

کسب رتبه نخست همدان در شاخص ماموریت‌های علم و فناوری

تنها یک عامل دلیل سقوط تیم فوتبال شهرداری نبوده است/ ضعف‌های کادر فنی و مدیریتی این اتفاق را رقم زد

رعایت عدالت کاری در بین کارکنان شهرداری ضروری است/مشاغل سخت و عملیاتی مشخص شود

«تنهای تنها»؛ مثل یک دختر بهایی مسلمان‌شده و یک چریک فدایی بسیجی‌شده!

💢اهداف نیروگاه شهید مفتح بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب برنامه ریزی شده است

2 خبر مهم برای خریداران طرح نهضت ملی مسکن