آخرین مطالب

رییس امور شعب بانک ملی استان همدان

سهم 19 درصدی بانک ملی از سپرده‌های بانکی استان همدان تبیین وتحلیل

سهم 19 درصدی بانک ملی از سپرده‌های بانکی استان همدان

  بزرگنمایی:
حدودا ۱۹ درصد از سهم سپرده‌های بانکی در بین بانک‌های عضو کمیسیون متعلق به بانک ملی است.

سهم 19 درصدی بانک ملی از سپرده‌های بانکی استان همدان

بانک‌ها به عنوان یکی از مهمترین ارکان اقتصادی، نقش انکارناپذیری در رشد و ارتقای هر جامعه‌ای دارند و بانک ملی ایران با تکیه بر 93 سال قدمت و خدمت در عرصه بانکداری کشور، همواره همراه سیاست‌های کلان و همسو با برنامه‌های اقتصادی دولت فعالیت کرده و به عنوان یک بانک دولتی، نگاه ویژه‌ای به فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... در راستای توسعه و شکوفایی کشور دارد و بانک ملی ایران به لحاظ قدمت، اعتبار و شناخته شدگی میان مردم سرآمد است و این برای یک بانک سرمایه بسیار ارزشمندی محسوب می‌شود.

رییس امور شعب بانک ملی استان همدان گفت: حدودا 19 درصد از سهم سپرده‌های بانکی در بین بانک‌های عضو کمیسیون متعلق به بانک ملی است.

محمد طوماسی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بانک ملی بیشترین سهم را در سیستم بانکی استان دارد، افزود: تا پایان مهر ماه امسال 600/56  میلیارد ریال منابع بوده است که با تلاش همکاران و اعتمادی که به بانک ملی وجود دارد این منابع جذب شده و امیدواریم که در راستای اهداف و برنامه ها و تکالیفی که در حوزه اشتغال و اولویتهایی که در سیستم اقتصادی استان نقش دارند به کار بگیریم.

وی با اشاره به برخی از تکالیف اجتماعی بانک ملی نیز اظهار داشت: در چند سال اخیر، ساخت دو باب مدرسه، ساخت یک باب درمانگاه در کبودراهنگ، اهدای یک دستگاه پلاسما فریز برای بیماران دیالیزی بیمارستان سینا  وهمچنین یک باب منزل مسکونی برای یکی از معلولین در راستای تکالیف اجتماعی خریداری شده است.

ارایه تسهیلات ارزان قیمت برای بیماران MS

طوماسی از ارایه تسهیلات ارزان قیمت برای بیماران MS خبر داد و تصریح کرد:  امسال 50 نفر از بیماران مبتلا به ام اس که برای تهیه داروهای خود دچار مشکل بودند، به صورت ویژه جهت دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به خدمات متنوع بانک ملی، افزود: سامانه "بام" ، به روزترین سامانه بانکداری اینترنتی و اپلیکیشن "بله" که تنها پیام رسان اجتماعی که ارایه دهنده خدمات بانکی است  و اپلیکیشن "ایوا" که خدمات متنوع غیر حضوری مثل افتتاح حساب غیر حضوری و گواهی امضای الکترونیکی و پرداخت تسهیلات غیر حضوری ، ارائه خدمات بانک کارگشائی غیرحضوری و غیره را می توان ازطریق آن انجام داد که از افتخارات بانک ملی ایران محسوب می شود.

دستگاه کیوسک صدور کارت هدیه خدمت جدید بانک ملی

 رئیس شورای عالی بانک های استان خاطر نشان ساخت : بسیاری از خدمات بانک ملی غیر حضوری صورت میگیرد و دستگاههای کیوسک صدور کارت هدیه خدمت جدیدی است که توسط بانک ملی ارایه شده و همچنین دستگاه های VTM   بانک ملی علاوه بر انجام کلیه خدمات خودپردازها ، افتتاح حساب ، صدور آنی ملی کارت و واریز وجوه نقد را نیز برای مشتریان انجام میدهد.

طوماسی با بیان اینکه  50 شعبه، 4 باجه و دو گیشه و یک شعبه بانک کارگشائی در حال حاضر در استان در حال خدمت رسانی هستند، افزود: بانک آفیسر نیز خدمت دیگری است که برای مشتریان خاص و ویژه ارایه شده که بر بستر پیام رسان بله و بصورت 24 ساعته و غیرحضوری ارائه خدمات صورت می گیرد.

وی در پاسخ به وضعیت مغایرت های موجود در اطلاعات حساب های مشتریان اظهار داشت: با توجه به قدمت بانک ملی و تعداد بسیار زیاد حساب ها در این بانک و الزامات بانک مرکزی مبنی بر اختصاص کد شهاب ، با تلاشهای فراوان همکاران بسیاری از مغایرت ها رفع شده و مشتریان بدون وقفه درحال دریافت خدمات هستند.

پرداخت 33 درصد تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج استان همدان

رییس امور شعب بانک ملی استان، با اشاره به تاثیر گذاری بانک ملی در سیستم اقتصادی، گفت : درمیان بانک های استان ، 33 درصد از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج استان را فقط بانک ملی پرداخت کرده است.

طوماسی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تسهیلات پرداخت شده از طریق بانک ملی، خاطر نشان ساخت:  تسهیلات متعددی در قالب وام ازدواج، کرونا ، ودیعه مسکن ، بهسازی مسکن روستائی ، کمیته امداد ، بهزیستی ، اشتغال ، رونق تولید و غیره پرداخت کرده ایم  که تا کنون به  790 نفر در استان  تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت شده و منتظر سهمیه جدید هستیم.

وی افزود: بیشترین تسهیلات برای آسیب دیدگان از کرونا به مشاغل خدماتی و رستورانها و مراکز گردشگری و دیگر صنوف پرداخت شده است.

در کانون جوانه‌ها، خدمات در قالب اپلیکیشن "هب" ارایه می شود

طوماسی به دیگر خدمات بانک ملی اشاره کرد و گفت : یکی دیگر از خدمات ارایه خدمات در قالب کانون جوانه ها، برای افراد زیر 18 سال است که قبل از آن برای صدور کارت برای این افراد مشکل داشتیم.

وی با بیان اینکه در کانون جوانه‌ها طبق آخرین آمار 111 هزار 737 نفر عضو داریم، افزود: در کانون جوانه‌ها، خدماتی در قالب اپلیکیشن "هب" ارایه می شود که هدف اصلی شناساندن مفاهیم بانکی و مدیریت مالی و آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاهیم  اقتصادی و بانکی  است.

طوماسی کانون جوانه های بانک ملی  را محلی برای ارائه آموزش‌های اقتصادی به نوجوانان دانست و اظهار داشت: کانون جوانه ها به خوبی توانسته جایگاه خود را در میان مخاطبانش پیدا کند و افراد دارای سایت اختصاصی هستند و در آنجا می توانند در جشنواره ها و مسابقات شرکت کنند واز اهدای جوایز برخوردار و انواع بازیهای کامپیوتری با مفاهیم کسب و کارآشنا شده و با کسب امتیاز از تسهیلات خرید دوچرخه و کامپیوتر وغیره بهره مند شوند.

کمترین معوقات بانک ملی در مقایسه با سایر بانکها

وی افزود:  بانک ملی در مقایسه با دیگر بانکها کمترین معوقات را دارد. طوماسی میزان معوقات بانک ملی را 925 میلیارد ریال اعلام کرد و یاد آور شد: با توجه به معوقات  37 هزار میلیارد ریال نیز مصارف ما بوده و شاخص NPL ، نسبت مصارف به معوقات 2/2 است و طبق استانداردهای مالی دارای وضعیت مطلوبی میباشد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به منابعی که در دست ماست باید هدفمند هزینه کنیم، تصریح کرد:  وامهایی که برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی پرداخت می شود در ابتدا باید فرد متقاضی ، آورده  داشته باشد و تولید کنندگان باید طبق الزامات یکسری مدارک و اسناد ارایه دهند که ظرفیت تولید با تسهیلات در خواست شده توازن داشته باشد.

طوماسی در ادامه یاد آور شد: بیش از 50 درصد خدماتی که بانک ملی به مشتریان می دهد هیچ منافعی برای بانک ندارد و فقط خدمات بر اساس تکالیف اجتماعی بوده و حتی کارمزدی که دریافت می کنیم در مقابل خدماتی که ارایه می شود، ناچیزاست.

 رییس کمیسیون بانکهای استان با اشاره به نرخ سود بانکها و رقابت بین آنها نیز گفت: نرخ سود را بانک مرکزی هر ساله تعیین می‌کند و ما باید با این نرخ اعلام شده سپرده جذب کنیم و رقابت در بین بانکها یک رقابت ناسالم ونابرابر است و برخی از بانکها متاسفانه نرخ سود اعلام شده از بانک مرکزی را رعایت نمی کنند و در عین حال بنگاه داری می کنند.

معضل جدی بانک ملی کمبود نیرو و مسن بون کارمندان بانک

طوماسی  در بخش دیگری از سخنان خود به کمبود نیرو در بانک ها اشاره کرد و افزود: بانک های دولتی چندین سال است که جذب نیرو نداشته اند و از سوی دیگر با قانون بازنشستگی پیش از موعد، قشر عظیمی از کارکنان بانک ها در چند سال اخیر بازنشسته شده اند و هیچ نیروی جدیدی جایگزین این افراد نشده است و وظایف این کارکنان بازنشسته به سایر افراد مشغول به کار در داخل شعبه منتقل شده  و فشار کاری سایر کارمندهای شاغل شدیدا افزایش یافته است و این امر باعث نارضایتی کارمندان و در نتیجه تاثیرمنفی بر عملکرد کارمندان و بعضاً برخورد نامناسب با مشتریان شده است.

وی  در ادامه خاطر نشان ساخت: بانک ملی ایران نسبت به بخش تولید نگاه ویژه‌ای دارد و امیدواریم بتوانیم تاثیرگذاری لازم را در این زمینه داشته باشیم.

طوماسی در پایان متذکر شد: با توجه به اینکه منابع بانکی محدود است و تعداد زیادی از افراد متقاضی تسهیلات هستند، بنابراین کنترل و جلوگیری از انحراف منابع  جز الزامات بانکی است  و منابع باید در جهت مشخص شده صرف شود تا سیسیتم بانکی با چالش و کمبود منابع رو به رو نشود.
خبرنگار: فاطمه اعظمی


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شستشوی حرم حضرت زینب( س) توسط مدافعان حرم

بیکاری در “کار “ بیداد می‌کند/مطالبه مردم همدان از نمایندگان مجلس، راستی آزمایی آمار عملکردی 2 ساله‌ مدیرکل اداره کار است!

جوابیه مدیر‌کل صمت به گزارش “ همدان خبر”

مانع سقوط صنعت، معدن و تجارت استان شوید

مهارتورم‌ و رشد تولید نیازمند اجرای کامل قوانین است/تاکنون حق یک درصدی دولت از معادن در همدان پرداخت نشده است

تنقیح قوانین اقتصادی توسط مجلس کمک بزرگی به رونق تولید می‌کند

استفاده آزمایشی از روش نوین محلول پاشی برای یخ زدایی و برفروبی

پیش بینی برداشت 130 هزار تن گندم و جو از مزارع کبودراهنگ

ارتقای تولید و اشتغال مساوی است با کاهش آسیب های اجتماعی/ شفافیت مالی لازمه کار تولیدکننده است

ضد و نقیض‌های گرانی گوشت/قیمت گوشت قرمز در همدان پایین‌تر از میانگین کشور است

ارتقای تولید و اشتغال مساوی است با کاهش آسیب های اجتماعی/ شفافیت مالی لازمه کار تولیدکننده است

ضد و نقیض‌های گرانی گوشت/قیمت گوشت قرمز در همدان پایین‌تر از میانگین کشور است

شهدا بهترین الگوی واقعی برای جوانان جامعه هستند

اجرای طرح نظارت شبانه بر بازار

شماره هفدهم ماهنامه مدافعان

هفته دفاع مقدس یادآور جاودانه‌ترین برهه از تاریخ ایران اسلامی است

ساخت و سازهای غیرمجاز از معضلات شهر همدان است/لازم به ورود جدی در زمینه کنترل هوشمند ساخت و سازهاست

زارعی سرپرست آموزش و پرورش استان همدان شد

تلاش مدیران بر انتفاع ساکنان از ایجاد منطقه 5 باشد

نشست و هم اندیشی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان و مسئولین ستادی با آموزشگاههای آزاد استان

ترددها در جاده‌های استان همدان 10 درصد افزایش داشته است

موج اول بازگشت زوار اربعین حسینی آغاز شده است

دستگیری سارق ساختمان خالی از سکنه در همدان

تعمیر و راه اندازی 95 درصد سیستم‌های روشنایی محورهای همدان همزمان با ایام اربعین

طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی در استان همدان اجرا می شود

مرکز کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی شهرستان همدان راه‌اندازی شد

جاعل ارزهای خارجی در همدان دستگیر شد

کشف 8 فقره سرقت و دستگیری 6 سارق در اسدآباد

تهیه بسته تبلیغاتی لازمه معرفی همدان به گردشگران

هدف ما این است کاری کنیم،بیماران به جز درد بیماری، درد دیگری را حس نکنند

طرح جامع ترافیک همدان، آماده تصویب در همتا و ارسال به شورای عالی ترافیک

تدبیر درستی به منظور ساماندهی ضایعاتی‌ها اندیشیده شود

سرشاخه کاری 550 هزار و 428 پیوندک باغات گردوی استان همدان

برگزاری گفتمان آموزشی جشنواره عصر جدید یاددهی_ یادگیری در همدان

دستگیری سارق فروشگاه‌های زنجیره‌ای در همدان

پتروشیمی هگمتانه حامی 5 ساله پاس همدان می‌شود

راه‌اندازی خزانه‌ واحد الکترونیکی در سال جاری پیگیری شود

مدیریت شهری، زمینه افزایش خوش‌بینی شهروندان را فراهم کند

خط کشی بالغ بر 300 کیلومتر از راه های استان همدان انجام شد

افزایش ظرفیت پذیرش دانش‌آموزان همدانی در مدارس شاهد

برای انتخابات مجلس نمی‌آیم/متعهدم وظیفه خود را در شورای شهر به سرمنزل مقصود برسانم

آسانسور جایگزین پله برقی پل‌های عابر پیاده می‌شود

دستگیری سارق ساختمان‌های نیمه کاره در همدان

ساماندهی نیروی انسانی مهمترین دغدغه مدیریت شهری است

کسب رتبه نخست همدان در شاخص ماموریت‌های علم و فناوری

تنها یک عامل دلیل سقوط تیم فوتبال شهرداری نبوده است/ ضعف‌های کادر فنی و مدیریتی این اتفاق را رقم زد

رعایت عدالت کاری در بین کارکنان شهرداری ضروری است/مشاغل سخت و عملیاتی مشخص شود

«تنهای تنها»؛ مثل یک دختر بهایی مسلمان‌شده و یک چریک فدایی بسیجی‌شده!

💢اهداف نیروگاه شهید مفتح بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب برنامه ریزی شده است

2 خبر مهم برای خریداران طرح نهضت ملی مسکن