آخرین مطالب

مدیرکل راهداری استان همدان خبر داد:

جابه‌جایی بیش از 4 میلیون تن کالا از استان همدان به مناطق مختلف کشور اخبارویژه

جابه‌جایی بیش از 4 میلیون تن کالا از استان همدان به مناطق مختلف کشور

  بزرگنمایی:
مدیرکل راهداری استان همدان از جابه‌جایی بیش از ۴ میلیون تن کالا از این استان به مناطق مختلف کشور خبر داد

مدیرکل راهداری استان همدان از جابه‌جایی بیش از 4 میلیون تن کالا از این استان به مناطق مختلف کشور خبر داد و اظهار داشت: در چهار ماهه نخست امسال در بحث تناژ یاد شده تقریباً مساوی کل تناژ سال قبل بوده است.

صفر صادقی‌راد افزود: استان همدان از لحاظ جابه جایی کالا از جمله چهار استان موفق در کشور است که بیشترین میزان حمل نهاد‌های دامی را از بنادر جنوبی به داخل استان داشته است.

وی ادامه داد: این استان از جمله حاملان بسیار مهم بار از مبدا بنادر به دیگر استان‌های کشور بوده چنانچه از ابتدای آغاز طرح تاکنون 1200 دستگاه تنها بار مورد نیاز را به داخل استان حمل کرده است.

افزایش17 درصدی جابجایی مسافر از استان همدان

مدیرکل راهداری استان همدان از افزایش17 درصدی جابجایی مسافر از استان همدان خبر داد و گفت: در 4 ماه گذشته بیش از 940 هزار نفر مسافر در استان جابه جا شده است.

صفر صادقی راد با بیان اینکه این میزان جابه جایی مسافر در قالب 129 هزار مورد سفر انجام شده تصریح کرد: در تعداد سفر نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش نشان می دهد.

وی از فعالیت 50 شرکت مسافری در استان همدان خبر داد و گفت: از این تعداد مسافر بیش از 300 هزار نفر با وسیله نقلیه اتوبوس،بیش از 411 هزار نفر با مینی بوس و بیش از 227 هزار نفر نیز از طریق ناوگان سواری جابه جا شده اند.

وی کنترل تجهیزات ایمنی ناوگان های عمومی مسافری را خاطرنشان کرد و افزود: تمامی دستورالعمل های بهداشتی به شرکت های مسافربری ابلاغ شده ونظارت ویژه ای نیز بر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان های عمومی مسافری انجام می شود.

 

اعلام شکایت از عملکرد شرکت‌ها و رانندگان را از طریق سامانه 141

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان از مردم و مسافران خواست هرگونه شکایت خود از عملکرد شرکت ها و رانندگان را از طریق سامانه 141 به اداره کل راهداری اطلاع دهند تا در کمیسیون های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.

مدیرکل راهداری استان همدان یادآور شد: ما حتی به 5 تا 6 شرکت باربری استان مجوز فعالیت حمل مستقیم بار از مبدا بنادر جنوبی داخل استان را داده‌ایم که تعرفه حمل نهاده‌های دامی و کالا‌های اساسی به طور مثال از خوزستان مستقیماً و توسط همین شرکت‌های باربری به صورت سریع و سیر به استان همدان انجام پذیرفته است.

این مسئول در ادامه در خصوص اقدامات گسترده این اداره کل در چهار ماهه نخست امسال مطالبی را بیان کرد و افزود: از آن جمله می‌توان در حوزه راهداری، به نصب علائم راهنمایی و رانندگی و هشدار دهنده و جاده‌ای اشاره کرد.

صادقی راد گفت: حراست و نگهداری از اقدامات جاده‌ای با همکاری مشترک گشت کنترل و نظارت به شکل مستمر در حال برگزاری است که از طریق این اداره کل و پلیس راه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همکاری بسیار خوبی در این زمینه در حال انجام است که با تشکیل کمیسیون ایمنی راه‌های استان به شکل ماهانه این بحث تکمیل‌تر می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان همچنین به طرح ایمن سازی مدارس حاشیه جاده‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: این موضوع فرهنگ سازی لازم را می‌طلبد، زیرا حاشیه راه‌ها و دانش آموزان این حواشی در معرض خطر هستند.

صادقی راد تأکید کرد: طرح ارتقاء ایمن سازی مدارس حاشیه جاده‌ها همچنان در دست اقدام است و کمیسیون‌های ماده 11 رانندگان به موضوع رسیدگی کرده است.

در چهار ماهه نخست امسال تحویل حواله 1002 حلقه لاستیک به رانندگان

وی در خصوص حواله لاستیک نیز گفت: در چهار ماهه نخست امسال حواله1002 حلقه لاستیک بین ناوگان جاده‌ای تحویل رانندگان بار و مسافر استان همدان شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان گفت: طرح توزیع سیستمی حواله لاستیک از 24 شهریور سال 97 آغاز شده است و در صورت تأیید سازمان صمت سهمیه لاستیک ناوگان جاده‌ای به سامانه توزیع حواله راهداری اختصاص پیدا می‌کند.

صفر صادقی راد تصریح کرد: حواله لاستیک برای ناوگان جاده‌ای که دارای کارت هوشمند بوده و از نظر پیمایش و معاینه فنی واجد شرایط لازم باشد صادر می‌شود.

وی افزود: همچنین چنانچه ناوگان جاده‌ای دارای شرایط ذکر شده باشد، اما در سامانه توزیع سایز و تعداد مورد نیاز آن نباشد امکان صدور حواله لاستیک وجود ندارد.

صادقی‌راد با بیان اینکه بیشتر لاستیک‌های اختصاص یافته از سوی سازمان صمت در سامانه راهداری وارداتی و بعضی نیز داخلی هستند، تأکید کرد: از ابتدای سال 99 به دلیل اختلاف قیمت لاستیک‌های موجود در بازار میزان تقاضا برای دریافت حواله برخی از سایز‌های لاستیک ناوگان افزایش داشته و این در حالیست که میزان سهمیه‌های اختصاصی کمتر است.

وی با اشاره به اینکه به غیر از سامانه توزیع حواله راهداری از طریق سامانه سازمان صمت، ثبت نام و توزیع حواله از طریق کافی‌نت‌ها نیز برای متقاضیان امکان پذیر است، تصریح کرد: با توجه به توزیع سیستمی حواله لاستیک از 24 شهریور 97 تا 18 بهمن 99 برای حدود 102 هزار و 516 حلقه لاستیک حواله از طریق مراکز توزیع مستقر در ادارات راهداری همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، رزن و بهار صادرشده است.

این مسئول گفت: لاستیک‌های موجود در سامانه توزیع راهداری به تفکیک عاملان فروش و با شماره سبد‌های معین ابتدا از طریق سازمان صمت مورد تأیید قرار گرفته و سپس برای صدور حواله از طریق مراکز یاد شده سهمیه‌بندی و فعال‌سازی می‌شود.

صادقی‌راد افزود: به منظور صحت سنجی و جلوگیری از هر گونه سوءاستفاده احتمالی، پس از ثبت تقاضای مالک ناوگان در سامانه توزیع پیامکی حاوی یک رمز 4 رقمی برای تلفن همراه مالک حقیقی ناوگان ارسال که در صورت اعلام آن صدور حواله امکان‌پذیر می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: هم اکنون حدود 50 کیلومتر حفاظ میانی در جاده‌های استان همدان در حال اجرا است.

حدود 50 کیلومتر حفاظ میانی در جاده‌های استان همدان

صادقی راد با اشاره به اینکه طرح های بزرگی در حوزه راهداری در استان آغاز شده است، اظهار داشت: حدود 50 کیلومتر حفاظ میانی در جاده‌های استان در محورهای همدان به کرمانشاه و اسدآباد در دست انجام بوده و در گردنه اسدآباد نیز نصب نیوجرسی و روشنایی در دستور کار است.

وی افزود: در محور نهاوند به کرمانشاه نیز حفاظ میانی و رزن به درگزین هم نیوجرسی درحال ایجاد است.

مدیرکل راهداری استان همدان ادامه داد: پیگیر گرفتن مجوز اقدام در 20 کیلومتر از راه‌های استان با استفاده از نیروی انسانی و پیمانکاران موجود از سوی معاونت سازمان هستیم.

صادقی‌راد با بیان اینکه پیمانکاران موجود محدود هستند، بیان کرد: امکانات محدود است و این موارد موجب وقفه در تولید نیوجرسی و حفاظ شد که با عبور از این شرایط سخت کارهای خوبی ازجمله روکش آسفالت محورها در دست انجام است.

وی یادآور شد: براساس پیش‌بینی‌ها و پیگیری‌ها حدود 100 کیلومتر روکش آسفالت را خواهیم داشت که با شرایط سخت اعتباری کار بزرگی است.

این مسئول تصریح کرد: ماشین‌آلات راهداری همدان قدمت بالای 30 سال دارند و در گذشته شرایط اعتباری به‌صورتی بود که تمام کارها پیمان‌سپاری و برون‌سپاری می‌شد، اما اکنون نیاز است بسیاری از کارها امانی انجام شود.

صدور 221 هزار و 514برگ بارنامه در چهار ماهه ابتدای سال جاری

وی از صدور 221 هزار و 514برگ بارنامه در چهار ماهه ابتدای سال در استان خبر داد و اظهار داشت: این میزان بارنامه صادر شده نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 5 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین در مدت یاد شده بیش از 3 میلیون و 435 هزار تن بار جابه جا شده است.

وی ادامه داد: گندم، فرآورده های نفتی، کلینکر، سی، سیب زمینی و تره بار بیشترین کالاهای حمل شده در این مدت بوده است.

صادقی راد یادآور شد: همچنین به منظور کمک به تخلیه بنادر و حمل کالاهای اساسی 8 هزار دستگاه کامیون به مقصد بندر امام خمینی اعزام شده است.

وی در پایان گفت: هم اکنون 20 هزار و 905 راننده باری و 12 هزار و 34 ناوگان باری در استان همدان فعال است.

صادقی راد یادآور شد: همچنین به منظور کمک به تخلیه بنادر و حمل کالاهای اساسی 8 هزار دستگاه کامیون به مقصد بندر امام خمینی اعزام شده است.
خبرنگار: فاطمه اعظمی




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شستشوی حرم حضرت زینب( س) توسط مدافعان حرم

بیکاری در “کار “ بیداد می‌کند/مطالبه مردم همدان از نمایندگان مجلس، راستی آزمایی آمار عملکردی 2 ساله‌ مدیرکل اداره کار است!

جوابیه مدیر‌کل صمت به گزارش “ همدان خبر”

مانع سقوط صنعت، معدن و تجارت استان شوید

مهارتورم‌ و رشد تولید نیازمند اجرای کامل قوانین است/تاکنون حق یک درصدی دولت از معادن در همدان پرداخت نشده است

تنقیح قوانین اقتصادی توسط مجلس کمک بزرگی به رونق تولید می‌کند

استفاده آزمایشی از روش نوین محلول پاشی برای یخ زدایی و برفروبی

پیش بینی برداشت 130 هزار تن گندم و جو از مزارع کبودراهنگ

ارتقای تولید و اشتغال مساوی است با کاهش آسیب های اجتماعی/ شفافیت مالی لازمه کار تولیدکننده است

ضد و نقیض‌های گرانی گوشت/قیمت گوشت قرمز در همدان پایین‌تر از میانگین کشور است

ارتقای تولید و اشتغال مساوی است با کاهش آسیب های اجتماعی/ شفافیت مالی لازمه کار تولیدکننده است

ضد و نقیض‌های گرانی گوشت/قیمت گوشت قرمز در همدان پایین‌تر از میانگین کشور است

شهدا بهترین الگوی واقعی برای جوانان جامعه هستند

اجرای طرح نظارت شبانه بر بازار

شماره هفدهم ماهنامه مدافعان

هفته دفاع مقدس یادآور جاودانه‌ترین برهه از تاریخ ایران اسلامی است

ساخت و سازهای غیرمجاز از معضلات شهر همدان است/لازم به ورود جدی در زمینه کنترل هوشمند ساخت و سازهاست

زارعی سرپرست آموزش و پرورش استان همدان شد

تلاش مدیران بر انتفاع ساکنان از ایجاد منطقه 5 باشد

نشست و هم اندیشی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان و مسئولین ستادی با آموزشگاههای آزاد استان

ترددها در جاده‌های استان همدان 10 درصد افزایش داشته است

موج اول بازگشت زوار اربعین حسینی آغاز شده است

دستگیری سارق ساختمان خالی از سکنه در همدان

تعمیر و راه اندازی 95 درصد سیستم‌های روشنایی محورهای همدان همزمان با ایام اربعین

طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی در استان همدان اجرا می شود

مرکز کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی شهرستان همدان راه‌اندازی شد

جاعل ارزهای خارجی در همدان دستگیر شد

کشف 8 فقره سرقت و دستگیری 6 سارق در اسدآباد

تهیه بسته تبلیغاتی لازمه معرفی همدان به گردشگران

هدف ما این است کاری کنیم،بیماران به جز درد بیماری، درد دیگری را حس نکنند

طرح جامع ترافیک همدان، آماده تصویب در همتا و ارسال به شورای عالی ترافیک

تدبیر درستی به منظور ساماندهی ضایعاتی‌ها اندیشیده شود

سرشاخه کاری 550 هزار و 428 پیوندک باغات گردوی استان همدان

برگزاری گفتمان آموزشی جشنواره عصر جدید یاددهی_ یادگیری در همدان

دستگیری سارق فروشگاه‌های زنجیره‌ای در همدان

پتروشیمی هگمتانه حامی 5 ساله پاس همدان می‌شود

راه‌اندازی خزانه‌ واحد الکترونیکی در سال جاری پیگیری شود

مدیریت شهری، زمینه افزایش خوش‌بینی شهروندان را فراهم کند

خط کشی بالغ بر 300 کیلومتر از راه های استان همدان انجام شد

افزایش ظرفیت پذیرش دانش‌آموزان همدانی در مدارس شاهد

برای انتخابات مجلس نمی‌آیم/متعهدم وظیفه خود را در شورای شهر به سرمنزل مقصود برسانم

آسانسور جایگزین پله برقی پل‌های عابر پیاده می‌شود

دستگیری سارق ساختمان‌های نیمه کاره در همدان

ساماندهی نیروی انسانی مهمترین دغدغه مدیریت شهری است

کسب رتبه نخست همدان در شاخص ماموریت‌های علم و فناوری

تنها یک عامل دلیل سقوط تیم فوتبال شهرداری نبوده است/ ضعف‌های کادر فنی و مدیریتی این اتفاق را رقم زد

رعایت عدالت کاری در بین کارکنان شهرداری ضروری است/مشاغل سخت و عملیاتی مشخص شود

«تنهای تنها»؛ مثل یک دختر بهایی مسلمان‌شده و یک چریک فدایی بسیجی‌شده!

💢اهداف نیروگاه شهید مفتح بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب برنامه ریزی شده است

2 خبر مهم برای خریداران طرح نهضت ملی مسکن