آخرین مطالب

سرپرست مخابرات منطقه همدان:

همکاری مردم برای توسعه صددرصدی زیرساخت‌های مخابراتی نیاز است اخبارویژه

همکاری مردم برای توسعه صددرصدی  زیرساخت‌های مخابراتی نیاز است

  بزرگنمایی:
هر چه تکنولوژی ارتقا می‌یابد، فاصله بی‌تی‌اس‌ها کم می‌شود و این فرهنگ باید در سطح شهر ایجاد شود که برای اینکه اپراتورها بتوانند زیرساخت‌ها را توسعه بدهند.

سرپرست مخابرات منطقه همدان گفت: هر چه تکنولوژی ارتقا می‌یابد، فاصله بی‌تی‌اس‌ها کم می‌شود و این فرهنگ باید در سطح شهر ایجاد شود که برای اینکه اپراتورها بتوانند زیرساخت‌ها را توسعه بدهند، همکاری مردم با ما صد در صد لازم است.

محمدعلی گرزین از رسانه ها خواست، در بین مردم اطلاع رسانی کنند تا با همکاری هم بتوانیم قدمهای بهتری برای افزایش تکنولوژی برداریم.

وی در ادامه  با بیان اینکه در یکسال گذشته خیلی از اپراتورها نتوانسته اند توسعه داشته باشند، یادآور شد:  یکی به خاطر وجود تفکرات غلط در بین مردم و دیگری مشکلاتی که با ارگانهایی مثل شهرداری ویا مدیران شهری داریم، به طور مثال شورای شهر همدان مصوب کرده اگر مخابرات بخواهد سایتی اضافه کند باید از چندین ارگان استعلام کند و این امر در هیچ کجای ایران مرسوم نیست چون خود مخابرات مجوزهای لازم را از سازمان تنظیم گرفته و به ما داده تا آن را اجرایی کنیم.

امروز ارتباطات حرف اول در جهان را میزند

سرپرست مخابرات منطقه همدان افزود: استاندار همدان نیز همکاری خوبی در این زمینه داشتند و دستور دادند که نیازی به اخذ اینگونه مجوزها نیست و این استعلام‌ها باید کلی گرفته شود که قبلا گرفته شده و ما از شورای شهر جدید خواستار همکاری‌های لازم هستیم و امیدواریم با همکاری هم بتوانیم قدمهای خوبی را در ارتقا تکنولوژی ارتباطات در استان برداریم.

گرزین با اشاره به اینکه امروز ارتباطات حرف اول در جهان را میزند، خاطر نشان ساخت: مشکل دیگری که وجود دارد بحث اجاره بهای بالای ملک و فضا برای سایتها است که همدان بالاترین نرخ را در کشور به خود اختصاص داده است.

سرپرست مخابرات منطقه همدان از پوشش دهی 713 سایت مخابراتی در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 713 تا سایت در استان وجود دارد که نقاط شهری، جاده ای و روستایی را پوشش  می‌دهند.

 

محمد علی گرزین همراه با مدیران خود در نشست صمیمی با برخی رسانه‌های مکتوب و غیر مکتوب، با اشاره به برخی اقدامات شرکت مخابرات استان در چند سال اخیر، افزود: پوشش سیار استان از دو بخش مجزاتشکیل شده است که یک بخش سایتهایی که پوشش آنها ازشبکه همراه اول تامین شده که شامل سایتهایی شهری و روستایی است که با شبکه مجزا از هم و یک شبکه با قابلیت بالا و یک شبکه با قابلیت پایین که پوشش جاده ای را نیز شامل می شود.

 وی با بیان اینکه تا سال 97 در استان در زمینه ارتباطات سیار با مشکلاتی از قبیل تداخل شبکه ای وفرکانسی و دسترسی به همراه اول روبرو بودیم، یاد آور شد: تعداد سایتهای GSM،  265 سایت بود که همه این سایتها را جمع آوری و به همراه اول منتقل کردیم که اکثر این سایتها 2G بودند.

گرزین تصریح کرد: در حال حاضرسه تکنولوژی 2G،3G،4G را دراین سایتها تامین می کنیم و موبایلهای نسل جدید به تکنولوژی4G  مجهز هستند و از آنجایی که هنوز افرادی هستند که تلفن همراهشان قابلیت پشتیبانی 4G را ندارد همچنان 2G را پوشش می دهیم.

سرپرست مخابرات همدان، افزود: پس از بهینه سازی سایت‌ها در سال 97که رضایت عموم را به دنبال داشت در اواسط سال 98 پروژه فاز 8 سیار شهری و روستایی شروع شد که همزمان با ایجاد سایت‌های جدید بود.

گرزین با بیان اینکه در حال حاضر 713 تا سایت در استان داریم، اظهار داشت: در سال 98 توانستیم تکنولوژی 2G را به 3G و همچنین 3G را به 4G ارتقا دهیم و همه شهرهای استان دارای پوشش 4G هستند و 97و نیم درصد روستاهای استان نیز زیر پوشش سایتهای همراه اول قرار دارند.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: علیرغم مشکلات متعدد و با توجه به مشکلاتی که در زیر ساختها داشتیم خوشبختانه با یک همت و توان بالایی که همکاران ما در بحث فنی دارند توانستیم به تعهدات خود که در سفر آقای وزیر ایجاد شده بود در موعد خود عمل کنیم و نقاط توسط حوزه فناوری مشخص وتجهیزات از سمت وزارتخانه و همراه اول تامین شد که رضایت نسبی را در استان به دنبال داشت.

وی با بیان اینکه در شهر همدان نیز بهینه سازی انجام شد، خاطر نشان ساخت: افزایش سرعت پهنای باند دربحث تلفن سیار 4G به شرایط مطلوبتری رسید و حتی در دورترین نقاط هم بالای 100 مگ دریافتی داریم.

گرزین یکی از مشکلات در شهرها را در بحث پوشش تلفن سیار  افزایش ارتفاء ساختمانها دانست و گفت: یکی از مشکلاتی که در شهر همدان داریم افزایش سطح ارتفا ساختمانها است که دکلهای ما پایین‌تر از این ساختمانها قرار دارد و برای حل این مشکل  دو تا راه داریم یکی اینکه ارتفا دکلها رو افزایش بدهیم که جاهایی عملا امکان ارتقا ارتفاع دکلها وجود ندارد و راه دوم استفاده دکلها بر روی پشت بامها ی مرتفع است که درهمدان به دلیل وجود تفکرات غلط ازقبیل اینکه این سایتها دارای تشعشع هستند و غیره از این موضوع استقبال نمی‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دکل‌های مخابراتی سرطان زا هستند یا خیر، افزود: متأسفانه این یک ذهنیت منفی است که در بین مردم رواج پیدا کرده و سبب ممانعت آنها از نصب دکل‌ها می‌شود اما باید بگویم این دکل‌ها سرطان زا نیستند و تاکنون هیچ مرجع رسمی و پزشکی در جهان آن را تأیید نکرده است.

امواج مخابراتی در جهان استانداردسازی شده

سرپرست مخابرات استان همدان، بیان داشت: این امواج مخابراتی در جهان استانداردسازی شده و در ایران نیز این استاندارد وجود دارد و بنابراین ما پیشنهاد به مقام عالی استان داده ایم که از پشت بامهای  اداری و بانکها و ارگانها استفاده کنیم که هم در آمد زایی برای آنها بشود و ما هم بتوانیم دکلهای BTS را در این مکانها نصب کنیم و مشکل برطرف شود.

گرزین افزود: مردم باید از این مسایل آگاه بشوند چرا که این سایتها مضر نیستند و مدام از سوی سازمان تنظیم رصد می شوند و شعاع فرکانسی و تشعشعات اندازه گیری شده و اگر جایی تشعشع خارج از استانداردها باشد بلافاصله ترمیم می کنیم.
سمت تکنولوژی 5G حرکت خواهیم کرد

وی با بیان اینکه رسانه ها می‌توانند برای توسعه آتی استان در این امر یاری گر مخابرات باشند، تاکید کرد: ارتباطات فرهنگ یک جامعه را می‌سازنند و ما در آینده نزدیک برای پهنای باند بیشتر و به سمت تکنولوژی 5G حرکت خواهیم کرد بنابراین با آگاه سازی مردم می توان از مشکلاتی که در آینده به وجود می آید، جلوگیری کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: در استان همدان 570 هزار مشترک فعال تلفن ثابت داریم که اکثرا روی بستر سیمی قرار دارند  و برای توسعه باید همه زیر ساختها به روز شود.

سرپرست مخابرات همدان با بیان اینکه در تلفن ثابت سوییچ ها قدیمی است، یاد آور شد: این تجهیزات قدیمی باید از رده خارج شوند و در سیستم جدید کافه نوری ها جایگزین می شوند و یکی از معضلات همدان بحث کافه نوریها است که از آن استقبال نمی شود ولازم به ذکر است با افزایش این کافه نوریها سرعت ارتباط بیشتر و استفاده از کابلهای مسی کاهش یافته و خدمات بیشتر می شود که رضایت بیشتر مردم را در پی خواهد داشت.

گرزین با اشاره به دیگر امکانات شرکت مخابرات گفت: اگر مردم از سامانه های وب  استفاده کنند دسترسی آسان تری به خدمات مخابرات خواهند داشت.
کاظمی: خواستار همکاری مردم در زمینه سرقتهای تجهیزات شد

 در پایان این نشست رییس حراست مخابرات استان همدان نیز با اعلام سامانه 2021 خواستار همکاری مردم در زمینه سرقتهای تجهیزات شد و گفت: مردم به جهت پیشگیری از سرقتها و به محض مشاهده هر گونه سرقت می توانند با  شماره 2021 تماس گرفته و اطلاع دهند.

کاظمی یادآور شد: ما باید بیشتر با مردم ارتباط داشته باشیم و مردم نیز در نگهداری شبکه‌ها کوشا و مخابرات را در جهت خدمت رسانی بهتر و بیشتر یاری کنند.

خبرنگار: فاطمه اعظمی



نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شستشوی حرم حضرت زینب( س) توسط مدافعان حرم

بیکاری در “کار “ بیداد می‌کند/مطالبه مردم همدان از نمایندگان مجلس، راستی آزمایی آمار عملکردی 2 ساله‌ مدیرکل اداره کار است!

جوابیه مدیر‌کل صمت به گزارش “ همدان خبر”

مانع سقوط صنعت، معدن و تجارت استان شوید

مهارتورم‌ و رشد تولید نیازمند اجرای کامل قوانین است/تاکنون حق یک درصدی دولت از معادن در همدان پرداخت نشده است

تنقیح قوانین اقتصادی توسط مجلس کمک بزرگی به رونق تولید می‌کند

استفاده آزمایشی از روش نوین محلول پاشی برای یخ زدایی و برفروبی

پیش بینی برداشت 130 هزار تن گندم و جو از مزارع کبودراهنگ

ارتقای تولید و اشتغال مساوی است با کاهش آسیب های اجتماعی/ شفافیت مالی لازمه کار تولیدکننده است

ضد و نقیض‌های گرانی گوشت/قیمت گوشت قرمز در همدان پایین‌تر از میانگین کشور است

ارتقای تولید و اشتغال مساوی است با کاهش آسیب های اجتماعی/ شفافیت مالی لازمه کار تولیدکننده است

ضد و نقیض‌های گرانی گوشت/قیمت گوشت قرمز در همدان پایین‌تر از میانگین کشور است

شهدا بهترین الگوی واقعی برای جوانان جامعه هستند

اجرای طرح نظارت شبانه بر بازار

شماره هفدهم ماهنامه مدافعان

هفته دفاع مقدس یادآور جاودانه‌ترین برهه از تاریخ ایران اسلامی است

ساخت و سازهای غیرمجاز از معضلات شهر همدان است/لازم به ورود جدی در زمینه کنترل هوشمند ساخت و سازهاست

زارعی سرپرست آموزش و پرورش استان همدان شد

تلاش مدیران بر انتفاع ساکنان از ایجاد منطقه 5 باشد

نشست و هم اندیشی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان و مسئولین ستادی با آموزشگاههای آزاد استان

ترددها در جاده‌های استان همدان 10 درصد افزایش داشته است

موج اول بازگشت زوار اربعین حسینی آغاز شده است

دستگیری سارق ساختمان خالی از سکنه در همدان

تعمیر و راه اندازی 95 درصد سیستم‌های روشنایی محورهای همدان همزمان با ایام اربعین

طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی در استان همدان اجرا می شود

مرکز کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی شهرستان همدان راه‌اندازی شد

جاعل ارزهای خارجی در همدان دستگیر شد

کشف 8 فقره سرقت و دستگیری 6 سارق در اسدآباد

تهیه بسته تبلیغاتی لازمه معرفی همدان به گردشگران

هدف ما این است کاری کنیم،بیماران به جز درد بیماری، درد دیگری را حس نکنند

طرح جامع ترافیک همدان، آماده تصویب در همتا و ارسال به شورای عالی ترافیک

تدبیر درستی به منظور ساماندهی ضایعاتی‌ها اندیشیده شود

سرشاخه کاری 550 هزار و 428 پیوندک باغات گردوی استان همدان

برگزاری گفتمان آموزشی جشنواره عصر جدید یاددهی_ یادگیری در همدان

دستگیری سارق فروشگاه‌های زنجیره‌ای در همدان

پتروشیمی هگمتانه حامی 5 ساله پاس همدان می‌شود

راه‌اندازی خزانه‌ واحد الکترونیکی در سال جاری پیگیری شود

مدیریت شهری، زمینه افزایش خوش‌بینی شهروندان را فراهم کند

خط کشی بالغ بر 300 کیلومتر از راه های استان همدان انجام شد

افزایش ظرفیت پذیرش دانش‌آموزان همدانی در مدارس شاهد

برای انتخابات مجلس نمی‌آیم/متعهدم وظیفه خود را در شورای شهر به سرمنزل مقصود برسانم

آسانسور جایگزین پله برقی پل‌های عابر پیاده می‌شود

دستگیری سارق ساختمان‌های نیمه کاره در همدان

ساماندهی نیروی انسانی مهمترین دغدغه مدیریت شهری است

کسب رتبه نخست همدان در شاخص ماموریت‌های علم و فناوری

تنها یک عامل دلیل سقوط تیم فوتبال شهرداری نبوده است/ ضعف‌های کادر فنی و مدیریتی این اتفاق را رقم زد

رعایت عدالت کاری در بین کارکنان شهرداری ضروری است/مشاغل سخت و عملیاتی مشخص شود

«تنهای تنها»؛ مثل یک دختر بهایی مسلمان‌شده و یک چریک فدایی بسیجی‌شده!

💢اهداف نیروگاه شهید مفتح بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب برنامه ریزی شده است

2 خبر مهم برای خریداران طرح نهضت ملی مسکن