به گزارش خبرنگار همدان خبر محمد حسین مرادی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی این پروژه مشارکتی از سال 88 و با اعتبارات استانی، اظهار کرد: بدلیل تزریق اعتبارات استانی بصورت قطره چکانی و 9 سال توقف پروژه، 4 میلیارد تومان از اعتبارات این پروژه توسط خیر مدرسه ساز، آقای ارگسی تامین شد.

مرادی با بیان اینکه باقی اعتبارات این پروژه تا 7 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی تامین شده است، گفت: این مدرسه در زمینی به مساحت 2200 متر مربع در دو طبقه احداث شده که دارای 14 کلاس، زمین چمن مصنوعی به متراژ 1500 متر مربع و پنجره های upvc است و آیین و مقررات ملی ساختمان سازی بطور کامل در آن رعایت شده است.

وی به 14 پروژه در سطح استان همدان با 104 کلاس و 15 هزار متر مربع زیر بنا اشاره و خاطرنشان کرد: این پروژه ها با اعتباری بیش از 49 میلیارد تومان احداث شده اند که امروز شاهد افتتاح یکی از این پروژه ها بودیم.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان همدان نیز از 78 پروژه در حال احداث این مجمع خبر داد و اظهار کرد: خرین مدرسه ساز در سطح استان همدان سال قبل 60 میلیارد تومان برای ساخت مدرسه هزینه کردند که صد درصد آن محقق شده است.

علی فراهانی ادامه داد: با وجود شرایط نامساعد اقتصادی، خوشبختانه خیرین پای کار هستند و از اصل مدرسه سازی بعنوان یکی از مهم ترین اصول مورد نیاز جامعه غافل نشدند.

وی با بیان اینکه برخی کلاس ها در سطح استان نیازمند بازسازی هستند، گفت: دولت اعتبار کافی برای تکمیل پروژه های خیرساز را تامین کرده است و خوشبختانه هیچ پروژه ی خیرساز مشارکتی که نیمه تمام باشد، نداریم.

فراهانی خوستار فعالیت افراد دارای تمکن مالی در این زمینه شد و افزود: مدرسه، پایه ی توسعه و پیشرفت مملکت و جایگاهی است که ما به آن نیاز داریم تا آینده ای روشن برای فرزندانمان بسازیم.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان همدان تقویت بار علمی دانش آموزان را یکی از مهم ترین اصول توسعه  پایدار و ایستادگی در مقابل قدرت دانست و خاطرنشان کرد: این استعداد و توانایی در دانش اموزان کشور وجود دارد و فقط باید زمینه آن فراهم شود.

وی تصریح کرد: در طول یک پروژه ممکن است خیری نارضایتی هایی داشته باشد اما چون کار برای خداست همه پروژه ها به نتیجه رسیدند و هیچ خیری از کار خیری که در ان مشارکت داشته، پشیمان نشده است.
خبرنگار اکرم رسولی