آخرین مطالب

افتتاح و کلنگ‌زنی 12 پروژه‌ آبرسانی در شهرستان ملایر شهرستانهای همدان

افتتاح و کلنگ‌زنی 12 پروژه‌ آبرسانی در شهرستان ملایر

  بزرگنمایی:

افتتاح و کلنگ‌زنی 12 پروژه‌ آبرسانی در شهرستان ملایر

امروز 12 پروژه‌ آبرسانی در شهرستان ملایر با حضور مسوولان استانی افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آبفای استان همدان، صبح امروز آئین افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های آبرسانی شهرستان ملایر با حضور فرهاد بختیاری فر؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان، حجت الاسلام احد آزادیخواه و هادی بیگی؛ نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی و حسین فارسی؛ سرپرست فرماندار این شهرستان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در این مراسم ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار کرد: امیدواریم همه ما در راستای اهداف بلند انقلاب اسلامی به ویژه خدمت به مردم گام‌های محکمی برداریم و موفق باشیم.

بختیاری فر با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی 12 پروژه‌ آبرسانی شهرستان ملایر گفت: یکی از بزرگترین مجتمع‌های آبرسانی در سطح استان، مجتمع سد کلان ملایر است که نمایندگان محترم این شهرستان اعتبار خوبی برای آن تامین کردند و ما قدردان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال 14.5 میلیارد تومان از محل اعتبار مجتمع‌های ملی برای مجتمع سد کلان ملایر برای  آبرسانی به 37 روستا تامین شد که به میمنت ایام خجسته دهه فجر آبرسانی از این مجتمع را آغاز می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با تاکید به اینکه عملیات اجرایی آبرسانی به 37 روستا در این پروژه دیده شده است افزود: امروز  همزمان اصلاح شبکه و انشعابات آب شرب روستای جوراب را به همراه احداث مخزن 600 متر مکعبی در برنامه کلنگ زنی داریم.

وی با اشاره به کلنگ زنی خط انتقال آب شرب روستای حاجی آباد با اعتبار  950 میلیون تومان جزو پروژه‌های سد کلان ملایر گفت: امروز عملیات کلنگ زنی خط انتقال آب شرب روستای کهکدان نیز با اعتبار 3 میلیارد و  62 میلیون تومان انجام خواهد شد.

بختیاری فر با بیان اینکه آغاز احداث مخزن آب روستای علمدار علیا نیز یکی دیگر از پروژه‌های آب‌رسانی مجتمع سد کلان است افزود: حفر و تجهیز چاه آب شرب روستای حرم‌آباد نیز از اقدامات پیش بینی شده در مرحله اول آبرسانی به مجتمع سد کلان است.

وی به اصلاح شبکه و انشعاب آب 8 روستای شهرستان ملایر شامل روستای اوچ تپه، طجر سامن، دهلق، کماسا، جوراب، توسک علیا و سفلی کیکله و ده چانه اشاره کرد و گفت: طبق قراردادی اصلاح شبکه 8 روستا همزمان با اعتبار 825 میلیون و 500 هزار تومان انجام می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به کلنگ‌زنی اصلاح شبکه و انشعابات آب شرب شهر ازندریان و شهر سامن ملایر طی مراسم امروز گفت: حفر و تجهیز چاه آب شرب روستای مهدی آباد نیز در دستور کار است.

وی از بهره برداری دو پروژه آبرسانی در شهرستان ملایر طی امروز خبر داد و گفت: اصلاح شبکه و انشعابات آب شرب روستای آورزمان با یک میلیارد و 392 میلیون  تومان انجام شده است.

بختیاری با اشاره به اصلاح 12 کیلومتر شبکه توزیع آب و اصلاح 750 فقره انشعاب آب در این پروژه بیان کرد: اصلاح شبکه و انشعابات آب شرب و تجهیز و فنس کشی چاه روستای نمازگاه نیز امروز با اعتبار  372 میلیون و 400 هزار تومان به بهره برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: اصلاح  101 کیلومتر شبکه توزیع، اصلاح 25 فقره انشعاب آب، فنس کشی محوطه چاه به مساحت 120 متر مربع و تجهیز چاه با عمق 85 متر و دبی 10 لیتر بر ثانیه از اقدامات صورت گرفته در این پروژه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات در شهرستان ملایر سد کلان است و هدف ما خدمات‌رسانی به مردم از طریق تامین آب شرب پایدار است اضافه کرد: درصدد  هستیم تعداد روستاهای زیرپوشش سد کلان را افزایش دهیم تا روستاهای بیشتری از آب سالم و پایدار برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع  32 باب مخزن با ظرفیت  4 هزار متر مکعب در مجتمع سد کلان احداث می شود گفت: 10کیلومتر خط انتقال پیش بینی شده که  برآورد آن آماده شده است.

بختیاری فر با بیان اینکه 132 کیلومتر شبکه توزیع آب و 9 باب هم ایستگاه پمپاژ در این پروژه مد نظر است افزود: اصلاح  شبکه روستای جوراب بخشی از عملیات 132 کیلومتر شبکه توزیع آب و اصلاح شبکه توزیع بوده که امروز آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم با پیگیری های نمایندگان محترم مردم شهرستان ملایر در مجلس شورای اسلامی بتوانیم مجتمع آبرسانی سد کلان را طی سال های آینده به اتمام برسانیم گفت: اتمام کلی طرح آبرسانی مجتمع سد کلان ملایر 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و امسال 14.5 میلیارد تومان اعتبار داشت  که 8.5 میلیارد تومان از اعتبارات ملی و 6 میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات استانی اخذ شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با تاکید به اینکه از 14.5 میلیارد تومان اعتبار امسال سد کلان ملایر، 60 درصد تخصیص داده شد اما تقریبا 4 برابر این رقم کار تعریف و قرارداد منعقد شده است گفت: عملیات اجرایی بخشی از پروژه ها امروز آغاز می‌شود و برای مابقی نیز به زودی قرارداد منعقد می‌شود که امیدواریم در سریع‌ترین  زمان ممکن بتوانیم در تامین آب شرب پایدار برای اهالی محترم روستاهای زیر پوشش مجتمع آبرسانی سد کلان اقدامات خوبی انجام دهیم.

سرپرست فرماندار شهرستان ملایر نیز در این مراسم اظهار کرد: در ایام الله دهه فجر به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و خون شهدای گرانقدر 140 پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار و 200 میلیارد تومان به بهره‌برداری می رسد و آغاز عملیات تعدادی از پروژه ها نیز آغاز خواهد شد.

فارسی با بیان اینکه پروژه آبرسانی به روستاهای زیرمجموعه سد کلان یکی از پروژه‌های مجتمع‌های ملی است که با پیگیری نمایندگان محترم مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی به نتیجه رسید گفت: در حقیقت طی هشت سال گذشته در حوزه آبرسانی به روستاها و موضوع مجتمع آبرسانی در ملایر ضعیف عمل کرده بودیم و آنچه حق ملایر بود اختصاص نیافته بود که خوشبختانه با پیگیری آقای مهندس بختیاری و نمایندگان محترم چندین مجتمع در ملایر تعریف شد و تقریبا به 100 روستا آبرسانی از این طریق انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: با وجود تمام مشکلات و تحریم‌هایی که دشمنان علیه مردم ایران اسلامی دارند که می خواهند نوعی ناامیدی را در کشور تزریق کنند اما تمام مسوولان از هر روزنه‌ای برای خدمات‌دهی به مردم شریف شهر و روستا استفاه می‌کنند که قدردان هستیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از تلاش‌های شرکت آبفای استان همدان نسبت به عملیات آبرسانی به روستاهای این شهرستان اظهار کرد: در حوزه آب و فاضلاب کار نکرده زیاد داشتیم و شهرستان در این حوزه عقب مانده بود که خوشبختانه طی چند سال اخیر جبران شده است.

آزادی خواه با بیان اینکه یک مجتمع آبرسانی دهلق داشتیم که آن هم نیمه کار بود اما در حال حاضر مجتمع آبرسانی سد کلان با حدود 40 روستا به سرعت پیشرفت فیزیکی دارد و این یک تحول بزرگی در شهرستان ملایر است عنوان کرد: تقریبا فاز اول مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی به جریان افتاده و مردم از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب، دولت و حکومت آب سالم را به درب منازل اهالی این روستاها رساند گفت: پروژه‌هایی نیز در حال انجام است که تاکید می‌کنیم با سرعت بیشتری انجام شود تا  موضوع آب در شهرستان حل شود و شاهد تحول چشمگیر باشیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر آب های پشت سد نگهداری می‌شود در حالی که سالها این آب بخار می‌شد و از آن استفاده نمی‌شد افزود: در حال حاضر آب سد کلان ملایر از تمام آب شرب‌های استان سالم‌تر و بی نظیر وباکیفیت است.

  وی با اشاره به اینکه آب شرب سالم و حق آبه روستاهای پایین دست سد کلان ملایر در اولویت است گفت: امیدوارم حق آبه به موقع به باغداران داده شود تا آب سد کلان هم در حوزه کشاورزی و هم در حوزه آب شرب سالم به داد مردم برسد.

آزادیخواه در پایان سخنانش بیان کرد: اگر امکان آبرسانی به تمام روستاها از سد کلان وجود داشته باشد این اتفاق می افتد.

دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه امسال تلفیق بودجه تجربه جالبی بود اظهار کرد: در کشور قریب به 100 مجتمع آبرسانی مصوب شده بود که بنا بود از این تعداد فراتر نرود اما پیگیری‌های زیادی شد تا اینکه مجوز چند پروژه بزرگ آبرسانی برای ملایر اخذ کردیم.

بیگی با بیان اینکه امروز عملیات آبرسانی یک مجتمع آغاز شد و بناست به 37 روستا آب‌رسانی شود گفت: مدت زمان اجرای این پروژه 5 سال خواهد بود که امیدواریم هر سال شاهد پیشرفت چشمگیری باشیم.

وی  خاطرنشان کرد: در برنامه‌های سفر ریاست جمهوری قرار است که اعتبارات این پروژه در دو سال آینده بسته شود که تلاش ما بر این است با سرعت کار انجام شود.

انتها/


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شستشوی حرم حضرت زینب( س) توسط مدافعان حرم

بیکاری در “کار “ بیداد می‌کند/مطالبه مردم همدان از نمایندگان مجلس، راستی آزمایی آمار عملکردی 2 ساله‌ مدیرکل اداره کار است!

جوابیه مدیر‌کل صمت به گزارش “ همدان خبر”

مانع سقوط صنعت، معدن و تجارت استان شوید

مهارتورم‌ و رشد تولید نیازمند اجرای کامل قوانین است/تاکنون حق یک درصدی دولت از معادن در همدان پرداخت نشده است

تنقیح قوانین اقتصادی توسط مجلس کمک بزرگی به رونق تولید می‌کند

استفاده آزمایشی از روش نوین محلول پاشی برای یخ زدایی و برفروبی

پیش بینی برداشت 130 هزار تن گندم و جو از مزارع کبودراهنگ

ارتقای تولید و اشتغال مساوی است با کاهش آسیب های اجتماعی/ شفافیت مالی لازمه کار تولیدکننده است

ضد و نقیض‌های گرانی گوشت/قیمت گوشت قرمز در همدان پایین‌تر از میانگین کشور است

ارتقای تولید و اشتغال مساوی است با کاهش آسیب های اجتماعی/ شفافیت مالی لازمه کار تولیدکننده است

ضد و نقیض‌های گرانی گوشت/قیمت گوشت قرمز در همدان پایین‌تر از میانگین کشور است

شهدا بهترین الگوی واقعی برای جوانان جامعه هستند

اجرای طرح نظارت شبانه بر بازار

شماره هفدهم ماهنامه مدافعان

هفته دفاع مقدس یادآور جاودانه‌ترین برهه از تاریخ ایران اسلامی است

ساخت و سازهای غیرمجاز از معضلات شهر همدان است/لازم به ورود جدی در زمینه کنترل هوشمند ساخت و سازهاست

زارعی سرپرست آموزش و پرورش استان همدان شد

تلاش مدیران بر انتفاع ساکنان از ایجاد منطقه 5 باشد

نشست و هم اندیشی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان و مسئولین ستادی با آموزشگاههای آزاد استان

ترددها در جاده‌های استان همدان 10 درصد افزایش داشته است

موج اول بازگشت زوار اربعین حسینی آغاز شده است

دستگیری سارق ساختمان خالی از سکنه در همدان

تعمیر و راه اندازی 95 درصد سیستم‌های روشنایی محورهای همدان همزمان با ایام اربعین

طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی در استان همدان اجرا می شود

مرکز کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی شهرستان همدان راه‌اندازی شد

جاعل ارزهای خارجی در همدان دستگیر شد

کشف 8 فقره سرقت و دستگیری 6 سارق در اسدآباد

تهیه بسته تبلیغاتی لازمه معرفی همدان به گردشگران

هدف ما این است کاری کنیم،بیماران به جز درد بیماری، درد دیگری را حس نکنند

طرح جامع ترافیک همدان، آماده تصویب در همتا و ارسال به شورای عالی ترافیک

تدبیر درستی به منظور ساماندهی ضایعاتی‌ها اندیشیده شود

سرشاخه کاری 550 هزار و 428 پیوندک باغات گردوی استان همدان

برگزاری گفتمان آموزشی جشنواره عصر جدید یاددهی_ یادگیری در همدان

دستگیری سارق فروشگاه‌های زنجیره‌ای در همدان

پتروشیمی هگمتانه حامی 5 ساله پاس همدان می‌شود

راه‌اندازی خزانه‌ واحد الکترونیکی در سال جاری پیگیری شود

مدیریت شهری، زمینه افزایش خوش‌بینی شهروندان را فراهم کند

خط کشی بالغ بر 300 کیلومتر از راه های استان همدان انجام شد

افزایش ظرفیت پذیرش دانش‌آموزان همدانی در مدارس شاهد

برای انتخابات مجلس نمی‌آیم/متعهدم وظیفه خود را در شورای شهر به سرمنزل مقصود برسانم

آسانسور جایگزین پله برقی پل‌های عابر پیاده می‌شود

دستگیری سارق ساختمان‌های نیمه کاره در همدان

ساماندهی نیروی انسانی مهمترین دغدغه مدیریت شهری است

کسب رتبه نخست همدان در شاخص ماموریت‌های علم و فناوری

تنها یک عامل دلیل سقوط تیم فوتبال شهرداری نبوده است/ ضعف‌های کادر فنی و مدیریتی این اتفاق را رقم زد

رعایت عدالت کاری در بین کارکنان شهرداری ضروری است/مشاغل سخت و عملیاتی مشخص شود

«تنهای تنها»؛ مثل یک دختر بهایی مسلمان‌شده و یک چریک فدایی بسیجی‌شده!

💢اهداف نیروگاه شهید مفتح بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب برنامه ریزی شده است

2 خبر مهم برای خریداران طرح نهضت ملی مسکن