آخرین مطالب

رییس کمیسیون گردشگری شورای شهر همدان تأکید کرد؛

تهیه بسته تبلیغاتی لازمه معرفی همدان به گردشگران شهر وشورا

تهیه بسته تبلیغاتی لازمه معرفی همدان به گردشگران

  بزرگنمایی:
رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و مالی شورای شهر همدان با بیان اینکه معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی همدان نیازمند تهیه و تدوین بسته تبلیغاتی است، گفت: تمام عوامل در استان یکی از برنامه‌های مهم خود را موضوع ثبت جهانی هگمتانه قرار داده‌اند و اقدامات و اتفاقات انجام شده در راستای تقویت حوزه گردشگری در همدان است.

به گزارش پایگاه خبری همدان خبر، حمید بادامی‌نجات در کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و مالی شورا با موضوع برنامه تبلیغات این کمیسیون در راستای ثبت جهانی هگمتانه، اظهار کرد: انتظار داریم همدان را به سمت توسعه به ویژه در بحث گردشگری ببریم.

وی با تشکر از تلاش‌ها و زحمات مجموعه شهرداری، سازمان میراث فرهنگی، عوامل و دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها در موضوع ثبت جهانی هگمتانه، گفت: ثبت جهانی یک موضوع ملی بوده و فرآیند کار در این راستا بسیار خوب، با سرعت و جدیت پیش می‌رود و جای نگرانی نیست.

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و مالی شورای شهر همدان بیان کرد: تمام عوامل در استان و به ویژه شهرداری و شورا یکی از برنامه‌های مهم و در اولویت خود را موضوع ثبت جهانی هگمتانه قرار داده‌اند و اتفاقات خوبی نیز رخ داده است.

بادامی‌نجات با بیان اینکه برای اولین بار تمام خیابان‌های مهم در رینگ مرکزی شهر در دست جداره‌سازی است، افزود: جداره‌سازی در پیاده‌راه اکباتان آغاز شده و در پیاده‌راه بوعلی نیز همزمان دو پیمانکار در حال کار هستند و به زودی در میدان امام (ره) نیز این مهم آغاز و پازل تکمیل خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه پیاده‌راه بوعلی یکی از بهترین پیاده‌راه‌های کشور است، تصریح کرد: در ثبت جهانی، محور تعریف شده، رینگ گردشگری از آرامگاه بوعلی تا آرامگاه باباطاهر را به هم وصل می‌کند.

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و مالی شورای شهر همدان ادامه داد: در هر نقطه از همدان یک اثر تاریخی وجود دارد و این امر، ظرفیت بالایی برای تقویت صنعت گردشگری در این شهر و استان است.

بادامی‌نجات با تأکید بر اینکه تمام اقدامات و اتفاقات انجام شده در راستای تقویت حوزه گردشگری در همدان است، خاطرنشان کرد: هر اتفاق مثبتی در شهر به کل استان تعمیم داده می‌شود و با آمدن گردشگر به همدان، سراسر استان از این موضوع بهره‌مند خواهد شد.

وی به همدلی و همراهی بسیار خوب در بین دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی، کسبه، مردم و اصحاب رسانه در موضوع ثبت جهانی هگمتانه اشاره کرد و یادآور شد: اقناع‌سازی خوبی اتفاق افتاده است و در بحث جداره‌سازی و ساماندهی بازار همراهی خوب کسبه را شاهد بودیم.

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و مالی شورای شهر همدان اظهار کرد: اکنون مطالبه مردم همدان به سمت توسعه‌ای و آینده رفته است که این موضوع خوبی است.

بادامی‌نجات در بحث تبلیغات محیطی به منظور معرفی هر چه بیشتر همدان و تقویت گردشگری نیز گفت: استفاده از ظرفیت رسانه ملی و سایر بسترهای این حوزه برای معرفی همدان ضروری است و بازخورد این امر را در گذشته و با تبلیغ علیصدر و جذب گردشگر بالا شاهد بودیم.

وی با اشاره به تأثیر منفی بحران کرونا بر حوزه گردشگری در دنیا و به تبع آن در ایران و همدان، بیان کرد: امروز از بحران‌ها عبور کرده‌ایم و فصل آن فرارسیده در کنار ثبت جهانی هگمتانه، معرفی همدان را به طور مستمر و با برنامه‌ریزی دقیق به منظور تقویت حوزه گردشگری داشته باشیم.

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و مالی شورای شهر همدان افزود: داشته‌های همدان مربوط به دارایی‌های تاریخی، طبیعی و ظرفیت‌های آن است و باید بتوانیم این داشته‌ها را به نحو مطلوب به جهان، ایران و حتی همدانی‌ها معرفی کنیم.

بادامی‌نجات تصریح کرد: معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی همدان نیازمند تهیه و تدوین بسته تبلیغاتی ترکیبی و قوی در بستر تبلیغات محیطی، تبلیغات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و صدا و سیما است.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جلسه ارائه پیشنهادها و پیش‌بینی اجرای کار تبلیغاتی قوی و موثر برای جذب گردشگر است، ادامه داد: امید است از برکات این جلسات توافق‌های نهایی منجر به افزایش دو تا سه برابری آمار ورود گردشگران و ماندگاری آنها در استان شود.

*نظری: همدان پتانسیل‌های بسیاری برای جذب گردشگر دارد

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان نیز خواستار بررسی‌های دقیق‌تر برای شناخت همدان شد و گفت: همدان پتانسیل‌های بسیاری به لحاظ زیبایی، تاریخی و طبیعی برای جذب گردشگر دارد.

علی‌اکبر نظری تشکیل کارگروهی به منظور ارائه طرح جامع گردشگری همدان را ضروری دانست و بیان کرد: لازم است به این منظور استانداری نشست‌های متوالی با حضور کارشناسان مجرب و برجسته داشته باشد.

وی یکی از نکات جاودانه شدن همدان را دانش در این خطه برشمرد و افزود: همدان مرکز برگزاری نشست‌ها و حلقه‌های علمی بوده و باید از این ظرفیت در برندسازی شهر همدان نیز بهره گرفت.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان تصریح کرد: همدان دارالسنه بوده و تعامل تمام ادیان را در آن داشته‌ایم که با احیای اینگونه موارد می‌توان در معرفی همدان موفق عمل کرد؛ با احیای این نکات می‌توان در جهانی کردن همدان گام موثری برداشت.

*معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان: گردشگری، صنعتی پابرجا در آینده ماشینی خواهد بود

سید مجتبی حسینی با بیان اینکه در استانداری همدان با تاکید استاندار به موضوع آینده‌پژوهی نیز در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی توجه نموده و کارها را پیش می‌بریم، اظهار کرد: برای نتیجه‌بخش شدن جلسات باید وقت کافی برای اجرا بگذاریم.

وی بحران آینده در جهان را بحران خودرو و حمل و نقل دانست و گفت: استفاده کشورها از خودروهای الکترونیکی و خودروهای فاقد راننده (خودران) را در آینده شاهد خواهیم بود که این امر موجب سونامی فناوری شده و ایران و همدان نیز تحت تأثیر این سونامی قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان بیان کرد: با بروز سونامی فناوری تغییر رویکرد در حوزه اشتغال و بسیاری از مشاغل ایجاد خواهد شد و مقوله گردشگری تنها صنعت باقی مانده در آن شرایط خواهد بود.

حسینی با تأکید بر اینکه گردشگری یکی از صنایع باقی مانده در آینده ماشینی خواهد بود، افزود: موضوع گردشگری بسیار حائز اهمیت بوده و متولیان این حوزه در استان باید هماهنگ و مجدانه‌تر این مهم را هدایت کنند.

وی با گلایه از عدم حضور موثر بخش خصوصی در پیشبرد اهداف حوزه گردشگری، تصریح کرد: استانداری و بدنه دولت و نهادهای عمومی همچون شهرداری و شورای شهر در این خصوص پای کار هستند اما آنچه باید این حوزه را هدایت کرده و از ابعاد مختلف به ویژه تبلیغات و هزینه نقش ‌آفرینی کند آن هم نه لزوماً هزینه مالی، بخش خصوصی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان ادامه داد: گردشگر از منظرهای مختلف به ویژه اقتصادی و فرهنگی برای استان مهم است اما انتظار عمده بخش خصوصی، بُعد اقتصادی بوده و ایجاد گردشگری مداوم و ماندگار کردن گردشگر در استان مهمتر از جذب آن است.

حسینی با اشاره به حمایت‌های ویژه استاندار همدان به تشکیل شورای مشورتی اقتصاد گردشگری در استانداری همدان، خاطرنشان کرد: به منظور توسعه گردشگری و تحقق اهداف این حوزه، پذیرای صاحب‌نظران و متخصصان صاحب ایده در این شورای مشورتی هستیم.

وی به مشارکت، پیش‌بینی و برگزاری برنامه‌هایی همچون رویداد زاگرس‌نشینان اشاره کرد و یادآور شد: متأسفانه بخش خصوصی در این رویداد حضور پررنگی ندارد، در حالی که به منظور رونق حوزه گردشگری استان، بخش خصوصی باید مشتاقانه پای کار باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان اظهار کرد: استفاده از سایر ظرفیت‌ها به منظور معرفی همدان، تبلیغات و رونق‌بخشی به حوزه گردشگری نیز ضروری است و در این میان نمی‌توان اثر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را نادیده گرفت.

حسینی با اشاره به اقدامات پیش‌بینی شده و یا انجام شده استانداری در راستای توسعه و رونق حوزه گردشگری گفت: برگزاری جلسات و نشست‌هایی با سفرای کشورهای مختلف، معاونان گردشگری، سرمایه‌گذاران گردشگری و تهیه لیستی از همدانی‌های مقیم خارج از کشور با هدف استفاده از این ظرفیت برای معرفی همدان و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری از جمله اقدامات پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به ایجاد یک شغل به ازای هر 2.5 نفر گردشگر بیان کرد: رونق گردشگری در استان موجب رونق اقتصادی، گردش مالی و اشتغال خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان افزود: برنامه تبلیغاتی در صدا و سیما نیز ظرفیت بسیار بالای دیگری است و با همت و حمایت استاندار، برنامه تلویزیونی در شبکه‌های ملی، دو، جام جم و نسیم پیش‌بینی شده است که طی 25 شب، هر شب حدود یک ساعت و 20 دقیقه همدان در این شبکه‌ها روی آنتن خواهد بود.

حسینی با تأکید بر اینکه تبلیغات باید مستمر باشد، تصریح کرد: از ظرفیت سایر استان‌ها و شبکه‌های استانی نیز به منظور معرفی هر چه بیشتر همدان و تبلیغات باید استفاده شود.

وی با بیان اینکه از بحث گردشگری سلامت نیز در این بخش نباید غافل شد، ادامه داد: سایر استان‌ها بیشتر انرژی خود برای جذب گردشگر را به این سمت می‌برند فلذا همدان نیز با توجه به توان جامعه پزشکی استان باید از این ظرفیت استفاده کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان خاطرنشان کرد: راه‌های بسیاری برای معرفی همدان وجود دارد و مجدانه در این خصوص پای کار هستیم و بخش خصوصی نیز باید در حوزه گردشگری در بدنه کار قرار گیرد.

*معاون هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان: گردشگری، محور اصلی استان در تمام اسناد بالادستی است

سید مهدی وفایی نیز با بیان اینکه ثبت جهانی هگمتانه فرصت بسیار ویژه‌ای است، یادآور شد: اگر از این فرصت استفاده نشود به راحتی تکرار نخواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه گردشگری، محور اصلی استان در تمام اسناد بالادستی است، اظهار کرد: متولی گردشگری نیز در دستگاه‌های دولتیف سازمان میراث فرهنگی استو اگر ضعف و مشکلی وجود دارد همه باید دست در دست یکدیگر برای حل مشکل تلاش کنیم.

معاون هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان با بیان اینکه در کشور کمبود منابع نداریم، گفت: اگر کسی می‌گوید کمبود منابع داریم، خود توانایی استفاده از منابع را نداشته است.

وفایی با تأکید بر اینکه چیزی به عنوان محدودیت منابع به ویژه در حوزه گردشگری نداریم، بیان کرد: جذب گردشگر و ارتقای کیفیت محیطی دو موضوعی است که باید در حوزه گردشگری مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در ارتقای کیفیت محیطی، قدم اول نگهداری وضعیت موجود است، افزود: بناهای واجد ارزشی را به راحتی از دست می‌دهیم و اگر سالانه یکی از این بناها را تملک، مرمت و ساماندهی می‌کردیم اکنون تعدادی بالایی بنای واجد ارزش داشتیم.

معاون هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان تصریح کرد: نگهداری، ساماندهی و فعال‌سازی ظرفیت‌های بالقوه گردشگری از نکات حائز اهمیت در این حوزه است؛ احداث و ایجاد فضاهای مورد نیاز از دیگر موارد در ارتقای کیفیت محیطی است.

وفایی ارائه برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را لازمه ارتقای کیفیت محیطی در گردشگری دانست و ادامه داد: کار در حوزه گردشگری نیازمند برنامه عملیاتی است و باید از فرصت ثبت جهانی هگمتانه به بهترین نحو استفاده شود.

*معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی استان همدان: برای معرفی همدان نیاز به تولید محتوا با روش‌های جدید است

علی خاکسار نیز با بیان اینکه اتفاقات خوبی در کمیسیون و کمیته گردشگری شورا اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: با کمک یکدیگر در استان می‌توانیم تقویت گردشگری را آغاز کنیم.

وی با تأکید بر اینکه ثبت جهانی هگمتانه ما را به دوران رونق و شکوفایی گردشگری باز می‌گرداند، یادآور شد: به منظور معرفی هر چه بهتر همدان نیاز به تولید محتوا با روش‌های جدید است.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان اظهار کرد: صنایع و کارخانه‌های بزرگ در همدان یک ظرفیت خوب برای کمک به بخش دولتی و خصوصی در بحث تبلیغات و ثبت جهانی است.

خاکسار با اشاره به بهبود آمار گردشگری همدان پس از پایان همه‌گیری کرونا، گفت: گردشگری در نیمه ابتدای سال همواره خوب و همدان مقصد گردشگری بوده و باید در نیمه دوم سال نیز با برگزاری رویدادها و برنامه‌های مختلف برای جذب گردشگر استفاده شود.   

*شهردار همدان: شهرداری در زمینه تبلیغات شهری برای معرفی همدان پای کار است

سید مسعود حسینی نیز با تأکید بر اینکه امروز شهرداری همدان در بحث گردشگری شروع به کار کرده و گام‌های اول را برداشته است، یادآور شد: ثبت جهانی هگمتانه انسجام خوبی را ایجاد کرده و با همدلی و همراهی، کارها پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه مطالبه بازاریان، کسبه و شهروندان در بحث ثبت جهانی هگمتانه و رونق گردشگری از ما جلوتر است، اظهار کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری وحدت وجود دارد.

شهردار همدان فراهم بودن زیرساخت‌ها را لازمه تبلیغات موثر دانست و گفت: در جذب گردشگر، هنوز تمام گردشگران داخلی به همدان نیامده‌اند و باید از تمام ظرفیت‌ها در این راستا استفاده کنیم.

حسینی با تأکید بر اینکه باید برندسازی مداوم صورت گیرد، بیان کرد: شهرداری در زمینه تبلیغات شهری و فراهم کردن زیرساخت‌ها برای معرفی هرچه بیشتر همدان پای کار است.

وی با بیان اینکه گردشگری منبع اقتصادی شهر همدان و مطالبه مردم است، افزود: باید در این حوزه سیاست‌گذاری داشته باشیم و اختصاص رقم 300 میلیاردی به حوزه گردشگری در بودجه امسال شهرداری بی‌نظیر و بی‌سابقه بوده است.    

انتهای خبر/


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شستشوی حرم حضرت زینب( س) توسط مدافعان حرم

بیکاری در “کار “ بیداد می‌کند/مطالبه مردم همدان از نمایندگان مجلس، راستی آزمایی آمار عملکردی 2 ساله‌ مدیرکل اداره کار است!

جوابیه مدیر‌کل صمت به گزارش “ همدان خبر”

مانع سقوط صنعت، معدن و تجارت استان شوید

مهارتورم‌ و رشد تولید نیازمند اجرای کامل قوانین است/تاکنون حق یک درصدی دولت از معادن در همدان پرداخت نشده است

تنقیح قوانین اقتصادی توسط مجلس کمک بزرگی به رونق تولید می‌کند

استفاده آزمایشی از روش نوین محلول پاشی برای یخ زدایی و برفروبی

پیش بینی برداشت 130 هزار تن گندم و جو از مزارع کبودراهنگ

ارتقای تولید و اشتغال مساوی است با کاهش آسیب های اجتماعی/ شفافیت مالی لازمه کار تولیدکننده است

ضد و نقیض‌های گرانی گوشت/قیمت گوشت قرمز در همدان پایین‌تر از میانگین کشور است

ارتقای تولید و اشتغال مساوی است با کاهش آسیب های اجتماعی/ شفافیت مالی لازمه کار تولیدکننده است

ضد و نقیض‌های گرانی گوشت/قیمت گوشت قرمز در همدان پایین‌تر از میانگین کشور است

شهدا بهترین الگوی واقعی برای جوانان جامعه هستند

اجرای طرح نظارت شبانه بر بازار

شماره هفدهم ماهنامه مدافعان

هفته دفاع مقدس یادآور جاودانه‌ترین برهه از تاریخ ایران اسلامی است

ساخت و سازهای غیرمجاز از معضلات شهر همدان است/لازم به ورود جدی در زمینه کنترل هوشمند ساخت و سازهاست

زارعی سرپرست آموزش و پرورش استان همدان شد

تلاش مدیران بر انتفاع ساکنان از ایجاد منطقه 5 باشد

نشست و هم اندیشی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان و مسئولین ستادی با آموزشگاههای آزاد استان

ترددها در جاده‌های استان همدان 10 درصد افزایش داشته است

موج اول بازگشت زوار اربعین حسینی آغاز شده است

دستگیری سارق ساختمان خالی از سکنه در همدان

تعمیر و راه اندازی 95 درصد سیستم‌های روشنایی محورهای همدان همزمان با ایام اربعین

طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی در استان همدان اجرا می شود

مرکز کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی شهرستان همدان راه‌اندازی شد

جاعل ارزهای خارجی در همدان دستگیر شد

کشف 8 فقره سرقت و دستگیری 6 سارق در اسدآباد

تهیه بسته تبلیغاتی لازمه معرفی همدان به گردشگران

هدف ما این است کاری کنیم،بیماران به جز درد بیماری، درد دیگری را حس نکنند

طرح جامع ترافیک همدان، آماده تصویب در همتا و ارسال به شورای عالی ترافیک

تدبیر درستی به منظور ساماندهی ضایعاتی‌ها اندیشیده شود

سرشاخه کاری 550 هزار و 428 پیوندک باغات گردوی استان همدان

برگزاری گفتمان آموزشی جشنواره عصر جدید یاددهی_ یادگیری در همدان

دستگیری سارق فروشگاه‌های زنجیره‌ای در همدان

پتروشیمی هگمتانه حامی 5 ساله پاس همدان می‌شود

راه‌اندازی خزانه‌ واحد الکترونیکی در سال جاری پیگیری شود

مدیریت شهری، زمینه افزایش خوش‌بینی شهروندان را فراهم کند

خط کشی بالغ بر 300 کیلومتر از راه های استان همدان انجام شد

افزایش ظرفیت پذیرش دانش‌آموزان همدانی در مدارس شاهد

برای انتخابات مجلس نمی‌آیم/متعهدم وظیفه خود را در شورای شهر به سرمنزل مقصود برسانم

آسانسور جایگزین پله برقی پل‌های عابر پیاده می‌شود

دستگیری سارق ساختمان‌های نیمه کاره در همدان

ساماندهی نیروی انسانی مهمترین دغدغه مدیریت شهری است

کسب رتبه نخست همدان در شاخص ماموریت‌های علم و فناوری

تنها یک عامل دلیل سقوط تیم فوتبال شهرداری نبوده است/ ضعف‌های کادر فنی و مدیریتی این اتفاق را رقم زد

رعایت عدالت کاری در بین کارکنان شهرداری ضروری است/مشاغل سخت و عملیاتی مشخص شود

«تنهای تنها»؛ مثل یک دختر بهایی مسلمان‌شده و یک چریک فدایی بسیجی‌شده!

💢اهداف نیروگاه شهید مفتح بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب برنامه ریزی شده است

2 خبر مهم برای خریداران طرح نهضت ملی مسکن