آخرین مطالب

بحرانی مطرح کردن شرایط همدان در نوروز 98 مانع جذب گردشگر شد/شرایط همدان بحرانی نبود شهر وشورا

بحرانی مطرح کردن شرایط همدان در نوروز 98 مانع جذب گردشگر شد/شرایط همدان بحرانی نبود

  بزرگنمایی:
در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان از عنوان کردن شرایط بحرانی همدان در نوروز ۹۸ از سوی برخی مسئولان و دستگاه‌ها به ویژه صدا و سیما انتقاد شد.

به گزارش پایگاه خبری همدان خبر، رضوان سلماسی ظهر امروز در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر با تقدیر از فعالیت‌ها و اقدامات شهرداری و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در نوروز 98، اظهار کرد: شهرداری، چندماه قبل از ایان سال درگیر آماده‌سازی برای میزبانی از مسافران نوروزی بود و تلاش‌های بسیاری در این راستا شکل گرفت.


وی با بیان اینکه اساسنامه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری مشخص کرده است که این سازمان در بحث سیاست‌گذاری بسیاری از برنامه‌ها حضور داشته باشد، گفت: انتظار ما نیز این است که این سازمان طبق شرح وظایف خود در برنامه‌ها حضور یابد.


انتظار نداریم این سازمان تنها در حد کار مساعدتی و نصب بنر حضور خود را نشان دهد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان بیان کرد: انتظار نداریم این سازمان تنها در حد کار مساعدتی و نصب بنر حضور خود را نشان دهد بلکه باید در سیاست‌گذاری و نحوه اجرای کار مشارکتی حضور داشته باشد.

وی خواستار انجام کار مدون و مشخص سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری از امروز در سال جاری شد و افزود: با توجه به آغاز فصل گردشکری در همدان با ید هر لحظه توریست و مهمان وارد شهر می‌شود از خدمات بهره‌مند شود.

سلماسی با تأکید بر اینکه باید طوری برنامه‌ریزی و عمل کنیم که همدان تنها محل عبور گردشگران نباشد بلکه محل و مقصد حضور آنها باشد، تصریح کرد: باید در این خصوص برنامه‌ریزی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه تابستان را پیش رو داریم و باید برنامه‌ریزی‌ها با دقت بیشتری انجام شود، یادآور شد: تعداد توریست‌ها با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب امسال به ور قطع در همدان افزایش می‌یابد و یکی از مهمترین اقدامات این است که در این حوزه و جذب گردشگر کار شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: مسافران و گردشگران می‌توانند سفیرانی برای معرفی همدان به عنوان یکی از شهرهای مقصد گردشگری در کشور، منطقه و حتی دنیا باشند.

امسال از نیمه خردادماه و با آغاز تعطیلی مدارس حضور مهمانان را در شهر پررنگ خواهد بود

وی با بیان اینکه امسال تجاربه تجارب سال‌های قبل در بحث میزبانی از گردشگران افزوده شده و باید با شناسایی نقاط ضعف و قوت به رفع و تقویت آنها اقدام کنیم، اظهار داشت: امسال از نیمه خردادماه و با آغاز تعطیلی مدارس حضور مهمانان را در شهر پررنگ خواهد بود.

سلماسی با اشاره به ارتباط خوب سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با تشکل‌ها، بیان کرد: انتظار داریم این سازمان با قوت و قدرت بیشتری در کار مشارکتی پیش برود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان گفت: برای تابستان نیز در حوزه گردشگری و اسکان مسافران خلاقیت در انجام کارهای متفاوت به ویژه کارهای فرهنگی و هنری و ارتباط با توریست صورت گیرد که تفاوت شاخصی با اقدامات سال‌های گذشته داشته باشد.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان نیز عنوان کرد: شهرداری در نوروز 98 برای شهر همدان آبروداری کرد و حتی بیش از وظیفه خود عمل کردند.

حسین قراباغی با بیان اینکه شهرداری وظیفه خود را انجام می‌دهد اما اینکه سایر دستگاه‌ها چه میزان حضور داشتند، بماند، افزود: این مطالبه‌گری را در جلسه با مدیر ارشد استان خواهم داشت.

وی همچنین با انتقاد از بحرانی جلوه دادن همدان در بارندگی‌های اخیر و ممانعت از حضور گردشگران و مسافران در همدان از سوی برخی مسئولان و دستگاه‌ها، ابراز کرد: شرایط آنگونه که برخی بحرانی اعلام می‌کردند نبود؛ بحران این نیست که برخی مسئولان لباس بحران بپوشیم و عکس بگیریم؛ این موضوع اصلاً خوب نیست.

وقتی همدان، شهر گردشگری می‌شود باید ادبیات، سیاست و نگاه آن نیز متناسب با این شیوه باشد

قراباغی با تأکید بر اینکه وقتی همدان، شهر گردشگری می‌شود باید ادبیات، سیاست و نگاه آن نیز متناسب با این شیوه باشد، یادآور شد: لرستان، خوزستان و گلستان وقتس درگیر آن شرایط بحرانی بودند و مسافران برای انتخاب مقصد گردشگری مردد بودند، همدان می‌توانست با معرفی و اطلاع‌رسانی وضعیت خوب در جذب گردشگران موفق باشد که متأسفانه اینگونه نشد.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: می‌توانیم به بحث گردشگری و شهر گردشگری به عنوان یک طرح جامع نگاه کنیم که اقدامات بهتر با زحمت کمتری و نیجه بهتر حاصل شود.

وی با تأکید بر اینکه باید طرح جامع گردشگری، حداقل برای مدیریت شهری در فصول مختلف داشته باشیم، اظهار داشت: اعتقاد داریم باید در مباحث گردشگری به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که گردشگران به طور قطع همدان را به عنوان مقصد گردشگری خود انخاب کنند و نه فقط به عنوان گذرگاه به آن بنگرند.

اختصاص اعتبار 500 میلیون تومانی در بودجه سال 98 شهرداری برای تبلیغات خارج استان

قراباغی با اشاره به اختصاص اعتبار 500 میلیون تومانی در بودجه سال 98 شهرداری برای تبلیغات خارج استان، بیان کرد: درون استان نیازی به تبلیغ نداریم و به دنبال هدفمند کردن سفر به همدان هستیم.

وی به اتفاقات خوب از جمله خواهرخواندگی همدان با بم اشاره کرد و گفت: امیدواریم نگاه ویژه به مباحث گردشگری در همدان شود که متأسفانه دیده نشده است؛ باید یک شرکت توسعه گردشگری تشکیل شود که تمام موضوعات هدفمند در این شرکت دنبال شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان عنوان کرد: باید تمام تلاش و کوشش را داشته باشیم که با توجه به اینکه همدان به عنوان یک شهر گردشگری مطرح است به این نقطه برسیم و این جایگاه را تثبیت کنیم.

وی با انقتاد از جذب نیرو به صورت نادرست در شهرداری، افزود: باید در جذب نیرو اولویت جذب با افرادی باشد که در شهرداری به صورت قراردادی و چندین سال فعالیت دارند؛ اگر جذب نیرو هست برای همه باشد و اگر نیست برای هیچ کس نباشد نه برای افراد خاص انجام شود.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان نیز اظهار داشت: اگر می‌خوایهم همدان را به عنوان یک شهر گردشگری معرفی کنیم باید ستاد خدمات و اسکان مسافران شهرداری را دائمی و با تبدیل به یک نهاد کنیم؛ تنمی‌شود این ستاد در یک مقطع فعال شود چراکه این امر حتی می‌تواند لطمه وارد کند.

جواد گیاه‌شناس با تأکید بر اینکه باید نگاه و نگرش به این سمت برود که این ستاد به یک نهاد گردشگری تبدیل شود، بیان کرد: باید یک جلسه بررسی و تحلیل ستاد خدمات سفر نیز برگزار و در برنامه‌های آینده راهکارهای مناسب در نظر گرفته شود.

همدان یک شهر تاب‌آور مناسب در بلایا با زیرساخت‌های مناسب است

وی با بیان اینکه در شرایط بحرانی اخیر که بسیاری از استان‌های کشور درگیر آن بودند، برای همدان، فرصت جذب گردشگر بود، گفت: همدان یک شهر تاب‌آور مناسب در بلایا با زیرساخت‌های مناسب است که متأسفانه برخی نگرش‌های غیرتخصصی و محلی بعه ویپزه در صدا و سیما سبب شد شرایط به گونه‌ای عنوان شود که این ظرفیت ایجاد نشود.

گیاه‌شناس با تأکید بر اینکه نمی‌دانم چه تعمدی وجود داشت که مطرح کنند، همدان درگیر بحران است، ابراز کرد: همدان درگیر بحران نبود و می‌توانستیم از این فرصت بهره‌برداری مناسب برای جذب گردشگر و معرفی شهر همدان به عنوان یک شهر تاب‌آور را داشته باشیم.

رئیس مرکز مطالعات و پپزوهش‌های شورای شهر همدان یادآور شد: باید در ستاد خدمات سفر همچنین باید به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در همدان نیز توجه شود تا بتوان از این ظرفیت برای جذب سرمایه‌گذار نیز استفاده کرد.

وی با تأکید بر اینکه تبلیغات در مبدأ نیز باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید همدان را به ایران و منطقه معرفی کنیم و باید این امر در بازار هدف گردشگری صورت گیرد که این امر مستلزم برنامه‌ریزی است؛ تبلیغات به سایر زبان‌ها نیز باید در دستور کار سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قرار گیرد.

نایب رئیس شورای شهر همدان نیز اظهار داشت: امیدواریم امسال کیفیت خدمات شهرداری در ارائه به شهروندان و مسارفان بهتر از سال‌های قبل باشد؛ البته در ستاد خدمات سفر، خدمات خوبی به نمایندگی از مردم همدان به مسارفارن ارائه شد.

حمید بادامی‌نجات بیان کرد: امیدواریم برنامه‌های بهتر و جدیدتری در نوروز 99 با برنامه‌ریزی‌های به موقع و مناسب ارائه شود.

وی همچنین خواستار پیگیری برخی موارد در سال جاری از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شد و گفت: فرهنگسرای کسب و کار با توجه به نامگذاری سال تکمیل شود تا شهرداری همدان در حوزه ترویج فرهنگ کسب و کار در بین شهرداری‌های کشور پیش قدم باشد.

بادامی‌نجات با تأکید بر اینکه این اقدام باید در کل سطح شهر صورت گیرد، عنوان کرد: باید با کار تخصصی و مشاوره با کارشناسان باید موجی در شهر ایجاد شود که مردم به این سمت کشده شوند.

ایجاد شورای محلات امسال تکمیل و به کل محلات شهر تعمیم یابد

نایب رئیس شورای شهر همدان افزود: در بحث ایجاد شورای اجتماعی محلات نیز که سال گذشته در 4 محله افتتاح شد امسال تکمیل و به کل محلات شهر تعمیم یابد تا از ظرفیت مشارکت مردمی استفاده شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان نیز اظهار داشت: از اواخر بهمن‌ماه سال گذشته جلسات درون‌سازمانی و از اسفندماه جلسات هماهنگی بین دستگاهی ستاد خدمات سفر تشکیل شد.

سعید خوشبخت با بیان اینکه ستاد خدمات سفر شهرداری، خدمات خوبی را طی نوروز 98 به مسارفان ارائه داد، خاطرنشان کرد: در مجموع 4 هزار و 142 نفر ساعت ارائه خدمات در ستاد خدمات سفر و اسکان مسافران شهرداری انجام شد.

وی با اشاره به آغاز فعالیت این ستاد به طور رسمی از 28 اسفندماه و بابرگزاری مراسم افتتاحیه، افزود: ستاد در دو مجموعه فرهنگسرای عین‌القضات و باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری فعال بود و از ساعت 7  صبح تا 24 خدمات ارائه می‌کرد.

خوشبخت با اشاره به فعالیت‌ها در ستاد، بیان کرد: 35 نفر به صورت شیفت‌بندی در ستاد فعالیت داشتند که این امر رضایت‌مندی مراجعان و مسافران را به دنبال داشت.

انتهای پیام/ر


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شستشوی حرم حضرت زینب( س) توسط مدافعان حرم

بیکاری در “کار “ بیداد می‌کند/مطالبه مردم همدان از نمایندگان مجلس، راستی آزمایی آمار عملکردی 2 ساله‌ مدیرکل اداره کار است!

جوابیه مدیر‌کل صمت به گزارش “ همدان خبر”

مانع سقوط صنعت، معدن و تجارت استان شوید

مهارتورم‌ و رشد تولید نیازمند اجرای کامل قوانین است/تاکنون حق یک درصدی دولت از معادن در همدان پرداخت نشده است

تنقیح قوانین اقتصادی توسط مجلس کمک بزرگی به رونق تولید می‌کند

استفاده آزمایشی از روش نوین محلول پاشی برای یخ زدایی و برفروبی

پیش بینی برداشت 130 هزار تن گندم و جو از مزارع کبودراهنگ

ارتقای تولید و اشتغال مساوی است با کاهش آسیب های اجتماعی/ شفافیت مالی لازمه کار تولیدکننده است

ضد و نقیض‌های گرانی گوشت/قیمت گوشت قرمز در همدان پایین‌تر از میانگین کشور است

ارتقای تولید و اشتغال مساوی است با کاهش آسیب های اجتماعی/ شفافیت مالی لازمه کار تولیدکننده است

ضد و نقیض‌های گرانی گوشت/قیمت گوشت قرمز در همدان پایین‌تر از میانگین کشور است

شهدا بهترین الگوی واقعی برای جوانان جامعه هستند

اجرای طرح نظارت شبانه بر بازار

شماره هفدهم ماهنامه مدافعان

هفته دفاع مقدس یادآور جاودانه‌ترین برهه از تاریخ ایران اسلامی است

ساخت و سازهای غیرمجاز از معضلات شهر همدان است/لازم به ورود جدی در زمینه کنترل هوشمند ساخت و سازهاست

زارعی سرپرست آموزش و پرورش استان همدان شد

تلاش مدیران بر انتفاع ساکنان از ایجاد منطقه 5 باشد

نشست و هم اندیشی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان و مسئولین ستادی با آموزشگاههای آزاد استان

ترددها در جاده‌های استان همدان 10 درصد افزایش داشته است

موج اول بازگشت زوار اربعین حسینی آغاز شده است

دستگیری سارق ساختمان خالی از سکنه در همدان

تعمیر و راه اندازی 95 درصد سیستم‌های روشنایی محورهای همدان همزمان با ایام اربعین

طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی در استان همدان اجرا می شود

مرکز کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی شهرستان همدان راه‌اندازی شد

جاعل ارزهای خارجی در همدان دستگیر شد

کشف 8 فقره سرقت و دستگیری 6 سارق در اسدآباد

تهیه بسته تبلیغاتی لازمه معرفی همدان به گردشگران

هدف ما این است کاری کنیم،بیماران به جز درد بیماری، درد دیگری را حس نکنند

طرح جامع ترافیک همدان، آماده تصویب در همتا و ارسال به شورای عالی ترافیک

تدبیر درستی به منظور ساماندهی ضایعاتی‌ها اندیشیده شود

سرشاخه کاری 550 هزار و 428 پیوندک باغات گردوی استان همدان

برگزاری گفتمان آموزشی جشنواره عصر جدید یاددهی_ یادگیری در همدان

دستگیری سارق فروشگاه‌های زنجیره‌ای در همدان

پتروشیمی هگمتانه حامی 5 ساله پاس همدان می‌شود

راه‌اندازی خزانه‌ واحد الکترونیکی در سال جاری پیگیری شود

مدیریت شهری، زمینه افزایش خوش‌بینی شهروندان را فراهم کند

خط کشی بالغ بر 300 کیلومتر از راه های استان همدان انجام شد

افزایش ظرفیت پذیرش دانش‌آموزان همدانی در مدارس شاهد

برای انتخابات مجلس نمی‌آیم/متعهدم وظیفه خود را در شورای شهر به سرمنزل مقصود برسانم

آسانسور جایگزین پله برقی پل‌های عابر پیاده می‌شود

دستگیری سارق ساختمان‌های نیمه کاره در همدان

ساماندهی نیروی انسانی مهمترین دغدغه مدیریت شهری است

کسب رتبه نخست همدان در شاخص ماموریت‌های علم و فناوری

تنها یک عامل دلیل سقوط تیم فوتبال شهرداری نبوده است/ ضعف‌های کادر فنی و مدیریتی این اتفاق را رقم زد

رعایت عدالت کاری در بین کارکنان شهرداری ضروری است/مشاغل سخت و عملیاتی مشخص شود

«تنهای تنها»؛ مثل یک دختر بهایی مسلمان‌شده و یک چریک فدایی بسیجی‌شده!

💢اهداف نیروگاه شهید مفتح بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب برنامه ریزی شده است

2 خبر مهم برای خریداران طرح نهضت ملی مسکن