آخرین مطالب

درباره آگهی‌هایی که روی اعصاب شماست فرهنگی اجتماعی

  بزرگنمایی:
تبلیغات گسترده برخی برندها در صداوسیما این ذهنیت را ایجاد کرده که رسانه ملی در ازای این تبلیغات، در سود فروش آن‌ها شریک شده وگرنه پرداخت این هزینه ازسوی شرکت‌ها غیرممکن به نظر می‌رسد.

گروه دیگر رسانه‌ها: احتمالاً شما هم در چند ماه گذشته از تبلیغات تکراری و مکرر تلویزیون خسته شده‌اید. شروع این تبلیغات رگباری و پشت سرهم با محصولات گاج در نوروز 97 بود و با تبلیغی موسوم به شوهر مهناز ادامه یافت. خصیصه اصلی این دست از آگهی‌های بازرگانی این است که دقایق زیادی از پربیننده‌ترین لحظه‌های آنتن تلویزیون را به خود اختصاص می‌دهند. حالا چند ماهی می‌شود که تبلیغات دیگری جای آگهی این کتاب‌های آموزشی را گرفته است. تبلیغ‌هایی همچون سردوش‌های سوبان، نوشیدنی‌های عالیس و… این روزها حجم گسترده‌ای از ثانیه‌های آنتن تلویزیون و بعضاً رادیو را تصاحب کرده است.

این آگهی‌ها که حالا با واکنش‌های تند برخی از مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شده، برخی از فعالان رسانه‌ای و کارشناسان تبلیغات و برندینگ را بر آن داشته تا هزینه قراردادهایی همچون گاج، سوبان و عالیس را با صداوسیما به طور نسبی محاسبه کنند.

به طور مثال یکی از روزنامه‌های سراسری در بخشی از گزارش خود آورده است: «کارخانه «عالیس» تنها برای پخش تبلیغات‌اش در شبکه‌های 1،2،3،5 و نسیم، باید ماهانه «یک‌هزار و 836 میلیارد تومان» به صداوسیما پول بدهد؛ کمی کم‌تر از بودجه سالانه صداوسیما که حدود دو هزارمیلیارد تومان است.»

البته نکته‌ای که در نوع محاسبه روزنامه فرهیختگان مغفول مانده این است که صداوسیما در راستای حمایت از تولیدات داخلی، به شرکت‌های داخلی تخفیف‌های ویژه‌ای می‌دهد. این تخفیف‌ها هم در میزان پخش آگهی و هم در تعرفه‌ها لحاظ می‌شود و معمولاً آنقدر وسوسه انگیز است که شرکت‌ها را برای استفاده از این بسته‌های حمایتی راضی می‌کند.

اما تبلیغات شرکت عالیس به اندازه‌ای گسترده است که حتی با احتساب این تخفیف‌های ویژه هم، باز هم هزینه آن سر به فلک می‌کشد. این موضوع سبب شده تا برخی گمانه‌زنی‌ها درباره ارائه مدل جدید تبلیغاتی سخن به میان بیاید. برخی کارشناسان تبلیغات معتقدند که صداوسیما احتمالاً در مدل جدید تبلیغات به سوی «سهم از فروش» رفته است.

در واقع این حجم خارج از عرف تبلیغات برندهای مختلف به دلیل مدل تجاری جدید در رسانه ملی است که طی آن صداوسیما به جای گرفتن مستقیم هزینه تبلیغات از شرکت‌ها، با برندها در «سهم از فروش» محصولات‌شان شریک می‌شود. مشارکتی که باعث می‌شود رسانه ملی از تمام ظرفیت تبلیغاتی خود برای فروش هرچه بیشتر آن محصولات استفاده کند.

اگرچه رسانه ملی هنوز در این باره هیچ توضیحی نداده اما تبلیغات گسترده این محصولات، مخاطبان را کلافه کرده و از صداوسیما دل‌زده کرده است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پشت پرده تجمع در مقابل دانشگاه بوعلی چه بود؟/ فعال شدن شبکه همکاری تروریسم رسانه‌ای و اوباش اجاره‌ای + اسناد و تصاویر

تصمیم‌گیری در مورد ایجاد و انحلال واحدهای دانشگاهی در حیطه اختیارات قوه مجریه است/ نمایندگان مجلس در امور اجرایی دخالت نکنند

از دست رفتن بازار صادرات سیب‌زمینی ایران به دلیل نوسان قیمت و تصمیمات خلق‌الساعه دولت

تجربه‌ای از جنس لمس و شنیدن در بهشت خاموش ایران/ بازدید نابینایان و کم‌بینایان از غار علیصدر همدان

چهارمین بزرگداشت میررضی‌الدین آرتیمانی شاعر زیباترین ساقی‌نامه در تویسرکان برگزار شد

دولت باید هم‌زمان با اخذ مالیات، حامی تولید و اشتغال باشد

اجرای برنامه دف‌نوازان ایران زمین در آرامگاه بوعلی‌سینا/ مسافران و شهروندان همدانی به صورت رایگان مهمان این برنامه بودند

متولیان باید برای رشد علمی استان همدان برنامه‌ریزی کنند

شهید مدنی اهل معرفت، تقوا و مجاهدت بود

جمع‌آوری خودروهای فرسوده از سطح منطقه 3

نیاز حیاتی صنایع تبدیلی کشاورزی همدان به پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رهایی از چالش‌ها

ضایعات محصولات سیب زمینی در همدان 20درصد کاهش یافت

ششمین جشنواره برداشت رازیانه در رزن برگزار شد

همکاری شرکت سیاحتی علیصدر با تیپ 216 زرهی شهید قهرمان همدان

آغاز عملیات اجرایی فاز نخست اراضی قابل واگذاری سایت دائمی پارک علم و فناوری همدان

گلایه استاندار همدان از بی‌توجهی برخی مدیران کل به جشنواره سیر و موسیر سولان

تأکید استاندار همدان بر امیدآفرینی و اعتمادسازی در محور جهاد تبیین

گردهمایی ائمه جماعت و هیئت امنای مساجد شهرستان همدان با موضوع مدیریت مصرف آب و برق برگزار شد

فاز جدید مرمت بازار سنتی نهاوند آغاز شد

اتمام پروژه اصلاح هندسی بلوار شهید سردار شادمانی و ایجاد دوربرگردان جدید

50 درصد سیر کشور در همدان تولید می شود

نخستین جشنواره تئاتر طنز هگمتانه در همدان آغاز شد

عبور 5.1 میلیون وسیله‌نقلیه بین‌استانی در مرداد 1404

دوره آموزشی اصول‌ ایمنی و بهداشت حرفه ای و مانور دور میزی پدافند غیر عامل در نیروگاه دورود

نشست مدیران ارشد شرکت «تهیه و تولید مواد معدنی ایران» با محوریت معدن کاری پایدار برگزار شد

افتتاح فاز دوم ساختمان اصلی مجموعه سایت دائمی پارک علم و فناوری همدان

وقتی صدای 6 سال خاموش یک مرد در سفر استاندار شنیده شد

معارفه رئیس جدید اداره میراث‌فرهنگی شهرستان تویسرکان

رکورد 60 هزار کیلومتر گشت جاده‌ای و اجرای 500 فعالیت ایمنی توسط راهداری ملایر در مسیر بازگشت زائران اربعین

سومین کنفرانس و نمایشگاه گردشگری سلامت اکو(12 ژوئن 2025)

مسافرت من باعث سرگرمی عزیزان شده| کاری را که فکر می کنم درست است انجام می دهم| سفر من ضرری به مردم نمی زند!

✨ اگر سید علی آن روز جام زهر می نوشید...

دعوت سپاه انصارالحسین(ع) همدان از آحاد مردم، جهت شرکت در راهپیمایی روز قدس

شهید شاه حسینی شهید شاخص سال 1404 در همدان معرفی شد

مدال طلای جشنواره Lion City 2025 سنگاپور به علی ثقفی رسید

کمک ده میلیارد ریالی بسیجیان همدان برای آزادی بانوان زندانی

وقتی ویلای شاه برای استفاده مسئولین منطقه نظامی میشود+فیلم

در عرصه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، بهزیستی یکی از ناکارآمدان

گزارشات ثبت شده مردم در سامانه مطالبه‌گری سو تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود

سفیدشویی کارگزاران و اصلاحات با چاشنی پناه گیری پشت فرزند رهبری!

سفیدشویی کارگزاران و اصلاحات با چاشنی پناه گیری پشت فرزند رهبری!

کثافت کاری زیر پوست دانشگاه و خواب سنگین متولیان!

فساد ستیزی وزیر راه و شهرسازی فرزانه صادق؛ دامن گیر پرونده‌داران در نظام مهندسی شد

شستشوی حرم حضرت زینب( س) توسط مدافعان حرم

بیکاری در “کار “ بیداد می‌کند/مطالبه مردم همدان از نمایندگان مجلس، راستی آزمایی آمار عملکردی 2 ساله‌ مدیرکل اداره کار است!

جوابیه مدیر‌کل صمت به گزارش “ همدان خبر”

مانع سقوط صنعت، معدن و تجارت استان شوید

مهارتورم‌ و رشد تولید نیازمند اجرای کامل قوانین است/تاکنون حق یک درصدی دولت از معادن در همدان پرداخت نشده است

تنقیح قوانین اقتصادی توسط مجلس کمک بزرگی به رونق تولید می‌کند

استفاده آزمایشی از روش نوین محلول پاشی برای یخ زدایی و برفروبی