آخرین مطالب

گزارش سفر هیات اقتصادی و کارشناسی استان همدان به بغداد تازه های اقتصادی

گزارش سفر هیات اقتصادی و کارشناسی استان همدان به بغداد

  بزرگنمایی:
هیات اقتصادی و کارشناسی استان همدان به سرپرستی طاهره ایزدی دبیر اجرایی اتاق بازرگانی،صنایع معادن وکشاورزی استان همدان و با همراهی رحیم مرتضایی عضو هیات نمایندگان اتاق همدان، گلی پور مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی همدان، فراهانی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان و رییس کلینیک تخصصی افق، شاخصی مدیر اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت با هدف بررسی زمینه های توسعه ی گردشکری سلامت استان و در راستای ایجاد مقدمات اعزام تیم پزشکی و همچنین بررسی های اولیه نحوه حضور در نمایشگاه بین المللی بغداد به استان های بغداد و کربلا سفر کردند. برنامه های اعزام با هماهنگی سفارت محترم جمهوری اسلامی ایران در بغداد و‌همچنین همکاری خوب و شایسته رایزن بازرگانی به شرح ذیل تنظیم و اجرا گردید

بازدید از ظرفیت های پزشکی کربلا

در اولین  روز سفر این گروه پزشکی  ای هیئت اقتصادی بازدیدهایی از بیمارستان های کربلا جهت ارزیابی و مذاکره داشته و از ظرفیت های پزشکی این استان اطلاع حاصل کرده و در دیدار با مدیریت بیمارستان زین العابدین (ع) کربلا در خصوص روابط دو جانبه و گردشگری سلامت و تبادل پزشکان بحث و گفتگو کردند.

نشست با السودانی مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی بغداد

در ادامه دبیر و عوامل اجرایی اتاق همدان به همراه مدیر عامل شرکت های نمایشگاه های بین المللی استان و مدیران اجرایی ضمن بازدید از سایت نمایشگاه های بین المللی بغداد وپاویون جمهوری اسلامی ایران در بغداد  ، نشستی با هاشم محمد حاتم السودانی مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی بغداد به منظور عقد قرارداد و بررسی زمینه های همکاری و تعامل بیشتر برای حضور توانمند استان در نمایشگاه بغداد برگزار نمودند

بازدید از پروژه های عمرانی

در ادامه این هیات تجاری- بازاریابی جهت آشنایی با  نمونه سرمایه گذاری  وصدور خدمات فنی ومهندسی و مدل نمایشگاهی  و الگوی بازاریابی از پروژه ساختمان سازی بسمایه کره جنوبی در بغداد و آپارتمان های جدیدالاحداث بازدید نمودند.

نشست با محمدسامی سامی رئیس اتحادیه اتاق های بازرگانی و اعضاء هیات رئیسه اتاق بازرگانی عراق

در ادامه برنامه های این هیات تجاری پیرو هماهنگی های قبلی و جهت اجرایی نمودن بندهای تفاهم نامه همکاری اتاق همدان با اتاق بغداد برای ایجاد دفتر نمایندگی، نشستی مشترک در محل فدراسیون اتحادیه اتاق های بازرگانی عراق با حضور محمد سامی رئیس اتحادیه اتاق های بازرگانی و اعضاء هیات رئیسه اتاق بازرگانی عراق و ناصر بهزاد رایزن بازرگانی ایران در عراق برگزار گردید.

تبادل پیش نویس همکاری های اتاق همدان با اتاق بغداد، ایجاد دفتر ثابت اتاق همدان در عراق و اجرای برنامه های توریسم سلامت ، شناسایی و معرفی  تجار جهت تامین مواد اولیه ،ارایه خدمات مشاوره تخصصی ،همکاری مشترک درجهت شناسایی وجذب سرمایه گذار از جمله  موضوعات این نشست مشترک بود.

در این نشست ایزدی دبیر اتاق همدان ضمن دعوت ازتجار وبازرگانان بغداد برای حضوردر همدان به معرفی پتانسیل های استان در زمینه اقتصادی و گردشگری و سایر حوزه ها پرداخت.

همچنین در خصوص برگزاری  زود هنگام جلسه معرفی  پتانسیل های اقتصادی  استان  و معرفی پروژه های سرمایه گذاری در نمایشگاه بین المللی بغداد بحث و تبادل نظر شد و مدیر عامل نمایشگاه های بین المللی همدان در خصوص ظرفیت های نمایشگاه همدان مباحثی را مطرح نمود.

محمد سامی رییس اتحادیه اتاق های بازرگانی ضمن استقبال گرم از این تیم اقتصادی برگسترش روابط دو استان، تاکید نمود و اذعان داشت " تمامی قراردادها و ارتباطات تجاری بین طرفهای عراقی و ایرانی از طریق دو اتاق صورت گیرد و اعضا ملزم به ارتباط ودریافت تاییده قبل از انعقاد قرارداد از اتاق باشند"  همچنین در حوزه گردشگری سلامت نیز دبیر اتاق عراق پیشنهاداتی را ارائه نمود و در خاتمه اعضای هیات تجاری حوزه های تخصصی خود را معرفی نمودند .

 

نشست با طباطبایی کاردار و جانشین سفیر ایران در عراق و بهزاد رایزن بازرگانی ایران در بغداد

در دومین روز این سفر اعضای تیم اقتصادی اتاق همدان در محل سفارت ابتدا نشستی با طباطبایی کاردار وجانشین سفیر ایران در بغداد و ناصر بهزاد  رایزن بازرگانی ایران در بغداد داشتند.

طاهره ایزدی دبیرکل اتاق همدان و اعضای هیات تجاری استان در دفتر بهزاد رایزن بازرگانی ایران درعراق به بیان دیدگاه های اعضای هیات و تشریح مواضع و رویه های همکاری های بازرگانی و صنعتی در عراق پرداختند.

در ادامه هیات تجاری بازاریابی استان همدان با سید موسی علیزاده طباطبایی کاردار و جانشین سفیر ایران در عراق نشست داشته و از راهکارهای ایشان در حوزه گسترش روابط و حضور توانمند در کشور عراق جهت توسعه اقتصادی و افزایش صادرات‌ بهرمند شدند.

دبیر اتاق همدان در این نشست خاطر نشان ساخت "نگاه سفارت ایران در بغداد یک نگاه اقتصادی است و همین امر بر حجم خوب روابط تجاری واقتصادی بین دو کشور به طور مثبتی منعکس شده است.

طباطبایی کاردار و جانشین سفارت ایران در بغداد نیز تاکید کرد"رویکرد سفارت جمهوری اسلامی ایران و رایزنی بازرگانی ایران در بغداد بر ارتقا مناسبات بازرگانی بین دو کشور متمرکز شده است،به گفته وی محور اصلی فعالیت های سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق حول مسائل اقتصادی می گردد.

نشست با عبد زایر رئیس مجلس اعمال وطنی عراق در بغداد

نشست سوم این هیات تجاری و بازاریابی  نشست مشترک با عبد زایر رئیس مجلس اعمال وطنی عراق در بغداد بود.

 در این نشست  استراتژی همکاری های دولت  عراق وایران  وظرفیت های سرمایه گذاری مشترک  در منطقه آزاد  دیاره  و آمادگی   برای معرفی سرمایه گذاران عراقی اعلام  و این مهم را به عنوان راه حل مناسب برای دو کشور با توجه به تحریم های ظالمانه دولت آمریکا دانست،  همچنین در این نشست  مذاکره جهت همکاری در حوزه سرمایه گذاری -تشریح همکاری های نمایشگاهی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه  نشست جهت آشنایی طرف های عراقی با ظرفیت های استان فیلم پتانسیل های اقتصادی و گردشگری استان به سمع و نظر حضار رسید .نشست با  حنان الفتلاوی مشاور نخست وزیر عراق در امور زنان

پایان نشست های این تیم اقتصادی  نشست با  حنان الفتلاوی مشاور نخست وزیر عراق در امور زنان بود .  در این نشست وی به توسعه همکاری‌های بین زنان ایرانی و عراقی اشاره نمود و تاکید داشت "این مسئله باید در اولویت مناسبات دو کشور قرار گیرد."

وی ابراز امیدواری کرد زنان ایرانی همانطور که در حوزه های مختلف موفق بوده اند در زمینه فعالیت تجاری نیز موفق عمل خواهند نمود.

وی در ادامه از سفر زودهنگام خود به ایران به  دعوت «معصومه ابتکار» معاون ریاست جموری ایران در امور زنان و خانواده خبر داد.

الفتلاوی اولین زن عراقی است که حزب سیاسی در این کشور تاسیس کرده و هم اینک این حزب در پارلمان عراق دارای 3 کرسی است.

طاهره ایزدی دبیرکل اتاق بازرگانی همدان نیز در این دیدار خاطر نشان ساخت" یکی از راه های برون رفت از چرخه فقر زنان در حوزه توسعه ای استقلال مالی است که پیشنهاد می گردد از ظرفیت های استان همدان در ارائه طرح های اشتغال زایی زنان عراق استفاده شود، وی  از آمادگی  در گسترش همکاری ها در حوزه های توانمند سازی زنان در شاخه های مختلف خبر داد.

 ایزدی با اشاره به ظرفیت های استان همدان در حوزه توریسم، گردشگری سلامت و تجارت، خواستار همکاری های بیشتر استان همدان و کشور عراق شد.

در این دیدار فراهانی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان و رییس کلینیک تخصصی افق نیز گزارشی از توانمندی های استان همدان در زمینه پزشکی و پذیرش دانشجویان عراقی در دانشگاه علوم پزشکی ابوعلی سینا همدان ارائه کرد و اظهار داشت"درحال حاضر 90 دانشجوی خارجی از 8 کشور مختلف در دانشگاه علوم پزشکی ابوعلی سینا مشغول تحصیل هستند.

در ادامه سمیعی مسئول کمیته سلامت کمیسیون گردشگری اتاق همدان نیز  گزارشی از فعالیت های صورت گرفته  وسفر قبلی خود در حوزه  بررسی راه کارهای  توسعه گرشگری سلامت   با بهره گیری از ظرفیت های استان همدان در عراق ارائه نمود.

خاطر نشان می سازد در این دیدار  فاطمه سماواتی  مدیر امور بین الملل اتاق همدان و خانم ها صدری و اشرف مدیران نمایشگاههای داخلی وخارجی  شرکت نمایشگاههای بین المللی  همدان این تیم اقتصادی بازرایابی را همراهی می کردند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شستشوی حرم حضرت زینب( س) توسط مدافعان حرم

بیکاری در “کار “ بیداد می‌کند/مطالبه مردم همدان از نمایندگان مجلس، راستی آزمایی آمار عملکردی 2 ساله‌ مدیرکل اداره کار است!

جوابیه مدیر‌کل صمت به گزارش “ همدان خبر”

مانع سقوط صنعت، معدن و تجارت استان شوید

مهارتورم‌ و رشد تولید نیازمند اجرای کامل قوانین است/تاکنون حق یک درصدی دولت از معادن در همدان پرداخت نشده است

تنقیح قوانین اقتصادی توسط مجلس کمک بزرگی به رونق تولید می‌کند

استفاده آزمایشی از روش نوین محلول پاشی برای یخ زدایی و برفروبی

پیش بینی برداشت 130 هزار تن گندم و جو از مزارع کبودراهنگ

ارتقای تولید و اشتغال مساوی است با کاهش آسیب های اجتماعی/ شفافیت مالی لازمه کار تولیدکننده است

ضد و نقیض‌های گرانی گوشت/قیمت گوشت قرمز در همدان پایین‌تر از میانگین کشور است

ارتقای تولید و اشتغال مساوی است با کاهش آسیب های اجتماعی/ شفافیت مالی لازمه کار تولیدکننده است

ضد و نقیض‌های گرانی گوشت/قیمت گوشت قرمز در همدان پایین‌تر از میانگین کشور است

شهدا بهترین الگوی واقعی برای جوانان جامعه هستند

اجرای طرح نظارت شبانه بر بازار

شماره هفدهم ماهنامه مدافعان

هفته دفاع مقدس یادآور جاودانه‌ترین برهه از تاریخ ایران اسلامی است

ساخت و سازهای غیرمجاز از معضلات شهر همدان است/لازم به ورود جدی در زمینه کنترل هوشمند ساخت و سازهاست

زارعی سرپرست آموزش و پرورش استان همدان شد

تلاش مدیران بر انتفاع ساکنان از ایجاد منطقه 5 باشد

نشست و هم اندیشی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان و مسئولین ستادی با آموزشگاههای آزاد استان

ترددها در جاده‌های استان همدان 10 درصد افزایش داشته است

موج اول بازگشت زوار اربعین حسینی آغاز شده است

دستگیری سارق ساختمان خالی از سکنه در همدان

تعمیر و راه اندازی 95 درصد سیستم‌های روشنایی محورهای همدان همزمان با ایام اربعین

طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی در استان همدان اجرا می شود

مرکز کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی شهرستان همدان راه‌اندازی شد

جاعل ارزهای خارجی در همدان دستگیر شد

کشف 8 فقره سرقت و دستگیری 6 سارق در اسدآباد

تهیه بسته تبلیغاتی لازمه معرفی همدان به گردشگران

هدف ما این است کاری کنیم،بیماران به جز درد بیماری، درد دیگری را حس نکنند

طرح جامع ترافیک همدان، آماده تصویب در همتا و ارسال به شورای عالی ترافیک

تدبیر درستی به منظور ساماندهی ضایعاتی‌ها اندیشیده شود

سرشاخه کاری 550 هزار و 428 پیوندک باغات گردوی استان همدان

برگزاری گفتمان آموزشی جشنواره عصر جدید یاددهی_ یادگیری در همدان

دستگیری سارق فروشگاه‌های زنجیره‌ای در همدان

پتروشیمی هگمتانه حامی 5 ساله پاس همدان می‌شود

راه‌اندازی خزانه‌ واحد الکترونیکی در سال جاری پیگیری شود

مدیریت شهری، زمینه افزایش خوش‌بینی شهروندان را فراهم کند

خط کشی بالغ بر 300 کیلومتر از راه های استان همدان انجام شد

افزایش ظرفیت پذیرش دانش‌آموزان همدانی در مدارس شاهد

برای انتخابات مجلس نمی‌آیم/متعهدم وظیفه خود را در شورای شهر به سرمنزل مقصود برسانم

آسانسور جایگزین پله برقی پل‌های عابر پیاده می‌شود

دستگیری سارق ساختمان‌های نیمه کاره در همدان

ساماندهی نیروی انسانی مهمترین دغدغه مدیریت شهری است

کسب رتبه نخست همدان در شاخص ماموریت‌های علم و فناوری

تنها یک عامل دلیل سقوط تیم فوتبال شهرداری نبوده است/ ضعف‌های کادر فنی و مدیریتی این اتفاق را رقم زد

رعایت عدالت کاری در بین کارکنان شهرداری ضروری است/مشاغل سخت و عملیاتی مشخص شود

«تنهای تنها»؛ مثل یک دختر بهایی مسلمان‌شده و یک چریک فدایی بسیجی‌شده!

💢اهداف نیروگاه شهید مفتح بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب برنامه ریزی شده است

2 خبر مهم برای خریداران طرح نهضت ملی مسکن