آخرین مطالب

حجت‌الاسلام فلاحی مطرح کرد؛

آمارهای مدیران، علت کاهش بودجه سال آینده استان همدان فرهنگی اجتماعی

آمارهای مدیران، علت کاهش بودجه سال آینده استان همدان

  بزرگنمایی:
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: علت کاهش بودجه سال آینده استان، آمارهای مدیران بوده و توصیه می‌کنم آقایانی که آمار اشتغال می‌دهند راستی آزمایی کنند چراکه متفاوت با آمار اشتغال ارائه شده استان است و تأثیر بر بودجه‌های استان دارد.

به گزارش همدان خبر، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه حوزه تقنینی، حوزه نظارت و عرصه میدانی و رسیدگی به مسائل استان و کشور دو وظیفه نمایندگی است، اظهار کرد: بسیاری از مردم از اتفاقات درون مجلس و ریز طرح‌‌ها و برنامه‌ها مطلع نیستند و ایجاد سوال می‌شود.

وی با بیان اینکه رسانه مجلس قوی نیست که عملکرد مجلس را اطلاع‌رسانی کند، گفت: انتظاری که از بحث رسانه مجلس می‌رود برآورده نشده است و مرتب این انتقاد از مسئولان رسانه مجلس در خصوص عدم انعکاس مواضع مجلس، مصوبات و... شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در استان نیز عدم انعکاس مطلوب اخبار و مسائل در حوزه پروژه‌ها و اقدامات بر همین منوال بوده و به گوش مردم نمی‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه همه وظیفه داریم که عملکرد نظام اسلامی به ویژه در ایامی که فشار اقتصاد بر مردم زیاد بوده و به نوعی حرکت‌های درونی و بیرونی به دنبال خسته کردن مردم هستند را به گوش مردم برسانیم، افزود: دشمن با تمام توان برای خسته کردن مردم از نظام اسلامی پای کار آمده است.

فلاحی با تأکید بر اینکه بحث تحریم و سو مدیریت داخلی دلیل مشکلات موجود است، تصریح کرد: طبق اعترافات برخی مجریان 16 درصد مشکلات مربوط به مسئله تحریم و مابقی سو مدیریت داخلی است.

وی ادامه داد: چرا باید وضعیت به گونه‌ای باشد که نظامی که در عرصه بین‌المللی حرف اول را می‌خواهد بزند با این همه پیشرفت حاصل شده، مقام اول علمی منطقه، مقام پانزدهم علمی جهان و چهارمین کشور قدرت سایبری بخواهیم از گرفتاری مردم در بث مرغ و تخم مرغ بگوییم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سوء مدیریت گاهی اوقات تعمد است البته مستندات وجود دارد، طبیعتاً شاید دولت باز هم از ما شکایت کند و باید اطلاع رسانی برای مردم صحیح باشد ضمن اینکه نباید خبرها به سمت سیاه نمایی برود.

وی یادآور شد: باید بیان کنیم در کنار مشکلات اقتصادی و وضعیت بازار بسیاری از پروژه‌های کلان کشور نیز پیش رفته و توقف پیدا نکرده است.

فلاحی با بیان اینکه اما آنچه انتظار مردم، در شأن نظام اسلامی بوده و باید عمل می‌شده به آن گلایه داریم، اظهار کرد: می‌شد بهتر عمل شده و سو مدیریت‌ها را کم کرد و به جای خدمت به مردم، سیاسی کاری نکرد، به جای تکیه به دشمنان و انتظار انتخابات آمریکا و مذاکره به قدرت درونی تکیه کرد و مشکلات اقتصادی کشور را از توان داخلی حل کرد، مشکلات راه حل بیرونی ندارد.

وی با بیان اینکه تغییرات و جابجایی حق مدیران دولتی و دولت است، گفت: پس از انتخابات و پیش از شروع به کار رسمی مجلس در جلسه با برخی مدیران در مورد عزل و نصب ها گفتیم، دخالت نداریم و کار ما در حوزه تقنین است اما گفتیم اگر مدیری تخطی داشته باشد از بُعد وظایف نظارتی تذکر می‌دهیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در مورد جابجایی فرماندار همدان سوال این بود، فرمانداری که عنوان فرماندار نمونه از شما دریافت کرده و تشویق شده است، چگونه جابجا می‌شود، تلفن ما را پاسخ ندادند و در پیامک گفتند در حوزه اجرایی تفکیک قوا را قایل هستیم و یعنی به شما ارتباطی ندارد.

وی با بیان اینکه آنچه طی این سال‌ها به مردم آسیب زده عملکردهای سیاسی به جای عملکرد خدمتی است، افزود: مردم از دعوای سیاسی خسته شده‌‌اند و کار، خدمت، حل مشکل تورم، ثبات بازار و اشتغال می‌خواهند.

فلاحی در ادامه با بیان اینکه در حوزه دو حوزه شهرستان فامنین و کبودرآهنگ و بهار آلودگی وجود دارد، تصریح کرد: فامنین و روستاهای فامنین، قهاوند و کبودرآهنگ متأثر از آلودگی نیروگاه شهید مفتح بوده و طی چند سال سهم آلایندگی اخذ شده اما اینکه کجا رفته و چه نهادی دریافت کرده تا به امروز مشخصاً جواب نداده‌اند و پیگیر هستیم، حق مردم را به آنها برمی‌گردانیم.

وی ادامه داد: در خصوص آلودگی منطقه بهار نیز جلسات متعددی با محیط زیست برگزار و بررسی میدانی انجام شده که رفع شود و محیط زیست باید درصد آلایندگی را بررسی کند و این موضوع را نیز پیگیر هستیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع آموزش در فضای مجازی با شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: بحث آموزش با شیوع کرونا دچار غافلگیری شد و مطالبه مردم این است که سه ماه تابستان آموزش و پرورش فرصت فراهم کردن زیرساخت‌ها را داشت.

وی با تأکید بر اینکه شبکه شاد مشکلات فراوانی داشته و به تدریج برطرف شد، گفت: شبکه شاد از 12 میلیون دانش‌آموز، 9 میلیون را پوشش می‌دهد و تصمیم بر این بود که آموزش به چند شیوه انجام شود؛ در بحث زیرساخت‌های آموزش مجازی در کل کشور مشکل داریم اما بخشی به پهنای باند برمی‌گردد و باید وزارت ارتباطات در این خصوص به تعهدات خود عمل می‌کرد و بخشی هم به شبکه شاد برمی‌گردد که آموزش و پرورش دستگاه متولی است.

فلاحی در خصوص مشکل مسکن و قیمت بالای مسکن نیز اظهار کرد: در مجلس یازدهم سه اقدام به منظور رفع این مشکل انجام شده است که تصویب مالیات بر خانه‌های خالی، طرح تامین مسکن و کاهش 50 درصدی تعرفه بنگاه داران از جمله اقدامات بوده است.

وی قیمت بالای مسکن را ناشی از عدم نظارت دانست و یادآور شد: در همدان نظارت و قیمت کارشناسی در این حوزه وجود ندارد و اقدام ملی مسکن خیلی خروجی نداشته است و طرح تامین مسکن در ادامه طرح موفق مسکن مهر است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عملکرد مجلس این هفت ماه نیست، از زمان آغاز بکار مجلس با تمام حواشی از داخل و خارج، تمام تعطیلات تابستان و هزینه‌های مازاد حذف و ساعات کمیسیون و صحن را اضافه کرده و کمیته‌هایی تشکیل  شد، حتی در برخی موارد هیات رییسه شب را در مجلس می‌خوابند.

وی با تأکید بر اینکه مجلس یازدهم سعی کرده به دغدغه مردم بپردازد، افزود: در حوزه نظارتی گروه‌هایی از نمایندگان به استان خود اکتفا نکرده و به سایر استان‌ها رفته‌اند؛ فعال شدن شرکت کیمیا پنیر بعد از سال‌ها تعطیلی با ظرفیت 200 نفر اشتغال از جمله موارد دنبال شده بوده است.

فلاحی با بیان اینکه در این دوره مجلس وظیفه تقنینی و نظارتی را انجام دادیم، تصریح کرد: هر دو هفته یک بار یک پرونده روی میز دیوان گذاشته‌ام؛ از عملکرد خودمان راضی نیستیم اما انصافاً عملکرد را با مجالس قبل مقایسه کنید عملکرد این دوره مشخص می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در بحث مسایل حوزه شهری مشکلات زیادی داریم که هنوز پاسخ داده نشده است، ادامه داد: طرح جامع هنوز تصویب نشده البته این طرح‌ها توسط شهردار و استاندار پیگیری شدند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: علت کاهش بودجه سال آینده استان، آمارهای مدیران بوده و توصیه می‌کنم آقایانی که آمار اشتغال می‌دهند راستی آزمایی کنند چراکه متفاوت با آمار اشتغال ارائه شده استان است و تأثیر بر بودجه‌های استان دارد.

وی با بیان اینکه رشد بودجه‌ها در لایحه با ارائه شده لایحه دولت در بسیاری موارد غیر از تخصیصی‌ها تحققق‌پذیر نیست، یادآور شد: دولت گفته دو میلیون بشکه نفت می‌فروشد که اکنون توان آن را ندارد و بودجه را با دلار 11500 عنوان کرده که بودجه دولت و افزایش درصدی آمار دقیق و واقعی نیست، کمیته تلفیق وظیفه بررسی دارند و استان سه نماینده در کمیسیون برنامه و بودجه دارد و حواسشان به بودجه‌های استان هست.

فلاحی در ادامه با اشاره به جایگاه حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: متاسفانه حوزه‌های علمیه هیچ جایگاهی در قانون ندارند و چون مستقل هستند نه در قانون اساسی و نه در قوانین جاری چیزی به آنها پرداخت نشده و آنها را صرفا یک نهاد فرهنگی می‌بینند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: این دوره بهترین دوره مجمع نمایندگان را داشتیم و از این به بعد هم بنا بر این است برای بررسی مسایل در حوزه‌های مختلف پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

وی در خصوص داروی تولیدی محقق همدانی نیز بیان کرد: این دارو قبلاً تحت عنوان آنفولانزا تولید شده بود و داروی کرونا اوایل اسفند به دانشگاه بقیه‌الله (عج) ارایه و با بی مهری مواجه شد؛ این دارو کد اخلاق اخذ کرد اما مجوز تولید صادر نکردند.

فلاحی با بیان اینکه بعد از رسانه‌ای شدن دارو به مجموعه سپند شهید فخری ‌زاده رفت، افزود: تست‌های بالینی انجام و یک روز پس از شهادت شهید فخری‌زاده جلسه‌ای تشکیل و قسمتی از تست بالینی دانشگاه بقیه‌الله را نیز به آنها ارائه کردیم و طی جلسه با معاون غذا و دارو وزارت بهداشت، دستور سریع بر پیگیری و مجوز موقت تا شروع تولید دادند.

وی با تأکید بر اینکه این دارو طبق تست‌ها و گفتار پزشکان از چندین داروی گیاهی موثرتر همین میرتکس بود که با اسم تغییر داده در دانشگاه بقیه الله (عج) و با حذف اسم محقق استفاده می‌شد، تصریح کرد: دارو با اصلاح و افزودن نام محقق و به اسم میرتکس در معاونت داروهای گیاهی در حال تست بالینی و مجوزهای بالینی برای مجوز موقت است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به آنها که خود دخیل در عملیات تولید واکسن خارجی هستند خوشبین نیستم و یکی از علت‌های شهادت شهید فخری‌زاده تولید واکسن‌های داخلی است.

وی با تأکید بر اینکه در کمیسیون بهداشت نیز با واکسن وارداتی مخالف هستند، خاطرنشان کرد: در کمیسیون امنیت ملی نیز برخی اعلام موضع شده و با واکسن وارداتی مخالف هستند و حواشی نیز در برخی کشورها داشته است.

فلاحی با اشاره به اقدام یک رسانه در تخریب وی طی هفته گذشته، یادآور شد: رسانه‌ای عنوان کرده بود که فلانی با این مصاحبه مدیران را به حاشیه امن برد اما اصل مصاحبه را عنوان نکردند، اینگونه رسانه‌ها باید وجدان رسانه‌ای داشته باشند چراکه مجدداً بعد از چند روز در فضای مجازی عنوان کردند فلانی با مدیران غیربومی مخالف است نفهمیدیم شما موافقید یا مخالف؟

انتهای پیام/


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

بیکاری در “کار “ بیداد می‌کند/مطالبه مردم همدان از نمایندگان مجلس، راستی آزمایی آمار عملکردی 2 ساله‌ مدیرکل اداره کار است!

جوابیه مدیر‌کل صمت به گزارش “ همدان خبر”

مانع سقوط صنعت، معدن و تجارت استان شوید

مهارتورم‌ و رشد تولید نیازمند اجرای کامل قوانین است/تاکنون حق یک درصدی دولت از معادن در همدان پرداخت نشده است

تنقیح قوانین اقتصادی توسط مجلس کمک بزرگی به رونق تولید می‌کند

استفاده آزمایشی از روش نوین محلول پاشی برای یخ زدایی و برفروبی

پیش بینی برداشت 130 هزار تن گندم و جو از مزارع کبودراهنگ

ارتقای تولید و اشتغال مساوی است با کاهش آسیب های اجتماعی/ شفافیت مالی لازمه کار تولیدکننده است

ضد و نقیض‌های گرانی گوشت/قیمت گوشت قرمز در همدان پایین‌تر از میانگین کشور است

ارتقای تولید و اشتغال مساوی است با کاهش آسیب های اجتماعی/ شفافیت مالی لازمه کار تولیدکننده است

ضد و نقیض‌های گرانی گوشت/قیمت گوشت قرمز در همدان پایین‌تر از میانگین کشور است

شهدا بهترین الگوی واقعی برای جوانان جامعه هستند

اجرای طرح نظارت شبانه بر بازار

شماره هفدهم ماهنامه مدافعان

هفته دفاع مقدس یادآور جاودانه‌ترین برهه از تاریخ ایران اسلامی است

ساخت و سازهای غیرمجاز از معضلات شهر همدان است/لازم به ورود جدی در زمینه کنترل هوشمند ساخت و سازهاست

زارعی سرپرست آموزش و پرورش استان همدان شد

تلاش مدیران بر انتفاع ساکنان از ایجاد منطقه 5 باشد

نشست و هم اندیشی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان و مسئولین ستادی با آموزشگاههای آزاد استان

ترددها در جاده‌های استان همدان 10 درصد افزایش داشته است

موج اول بازگشت زوار اربعین حسینی آغاز شده است

دستگیری سارق ساختمان خالی از سکنه در همدان

تعمیر و راه اندازی 95 درصد سیستم‌های روشنایی محورهای همدان همزمان با ایام اربعین

طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی در استان همدان اجرا می شود

مرکز کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی شهرستان همدان راه‌اندازی شد

جاعل ارزهای خارجی در همدان دستگیر شد

کشف 8 فقره سرقت و دستگیری 6 سارق در اسدآباد

تهیه بسته تبلیغاتی لازمه معرفی همدان به گردشگران

هدف ما این است کاری کنیم،بیماران به جز درد بیماری، درد دیگری را حس نکنند

طرح جامع ترافیک همدان، آماده تصویب در همتا و ارسال به شورای عالی ترافیک

تدبیر درستی به منظور ساماندهی ضایعاتی‌ها اندیشیده شود

سرشاخه کاری 550 هزار و 428 پیوندک باغات گردوی استان همدان

برگزاری گفتمان آموزشی جشنواره عصر جدید یاددهی_ یادگیری در همدان

دستگیری سارق فروشگاه‌های زنجیره‌ای در همدان

پتروشیمی هگمتانه حامی 5 ساله پاس همدان می‌شود

راه‌اندازی خزانه‌ واحد الکترونیکی در سال جاری پیگیری شود

مدیریت شهری، زمینه افزایش خوش‌بینی شهروندان را فراهم کند

خط کشی بالغ بر 300 کیلومتر از راه های استان همدان انجام شد

افزایش ظرفیت پذیرش دانش‌آموزان همدانی در مدارس شاهد

برای انتخابات مجلس نمی‌آیم/متعهدم وظیفه خود را در شورای شهر به سرمنزل مقصود برسانم

آسانسور جایگزین پله برقی پل‌های عابر پیاده می‌شود

دستگیری سارق ساختمان‌های نیمه کاره در همدان

ساماندهی نیروی انسانی مهمترین دغدغه مدیریت شهری است

کسب رتبه نخست همدان در شاخص ماموریت‌های علم و فناوری

تنها یک عامل دلیل سقوط تیم فوتبال شهرداری نبوده است/ ضعف‌های کادر فنی و مدیریتی این اتفاق را رقم زد

رعایت عدالت کاری در بین کارکنان شهرداری ضروری است/مشاغل سخت و عملیاتی مشخص شود

«تنهای تنها»؛ مثل یک دختر بهایی مسلمان‌شده و یک چریک فدایی بسیجی‌شده!

💢اهداف نیروگاه شهید مفتح بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب برنامه ریزی شده است

2 خبر مهم برای خریداران طرح نهضت ملی مسکن

امکان ارجاع بیماران از پزشک عمومی به متخصص در نسخ الکترونیک فراهم شد.